برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نماینده دموکرات کنگره آمریکا: به بایدن رای ندهید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نماینده دموکرات کنگره آمریکا: به بایدن رای ندهید

ایرنا/ نماینده مترقی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از حمایت «جو بایدن» ‌رئیس جمهوری این کشور از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، از رای‌دهندگان دموکرات خواست که در انتخابات مقدماتی آتی این حزب به او رای ندهند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، رشیده طلیب عضو مترقی مجلس آمریکا در ویدئویی که در حساب کاربری گروه موسوم به «به میشیگان گوش کن» در شبکه مجازی ایکس منتشر شده است، رای‌دهندگان آمریکایی از جناح دموکرات را تشویق کرد تا در انتخابات مقدماتی آینده، با نادیده گرفتن تعهد خود به این حزب، به شخص دیگری به جز جو بایدن رئیس‌جمهوری فعلی این کشور و نامزد پیشرو دموکرات‌ها رای دهند.

طلیب، نارضایتی خود از نقش دولت بایدن در جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را دلیل تشویق مردم به ابراز «رای بی‌تعهد» در انتخابات آینده عنوان کرد.

این قانونگذار آمریکایی با اشاره به اهمیت ایجاد یک بلوک رای‌دهی برای بیان مخالفت با سیاست‌های واشنگتن تاکید کرد: ما کشوری نمی‌خواهیم که از جنگ و بمب و ویرانی حمایت کند. ما می‌خواهیم از زندگی حمایت کنیم. ما می‌خواهیم از تک تک افرادی که در غزه کشته شده‌اند، دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی احساس می‌کنند دولت آمریکا آن‌ها را نادیده گرفته است.

این نماینده فلسطینی‌تبار پیش‌تر نیز در جریان یک نشست مطبوعاتی، در سخنانی خطاب به بایدن خاطرنشان کرد: شما باید به صدای اکثریت آمریکایی‌ها و دموکرات‌ها که برای انتخابتان تلاش کردند، گوش کنید. شما باید نماینده همه ما و نه فقط بعضی‌ها باشید. به صورت فوری از آتش‌بس حمایت کنید.

ان بی سی نیوز افزود: بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تنها با ۳ درصد برنده میشیگان شد و احتمال می‌رود این ایالت بار دیگر برای مسیر بالقوه پیروزی او در نوامبر (آبان) بسیار مهم باشد. از زمان شروع جنگ در غزه، بایدن توسط رهبران مسلمان و عرب آمریکایی در میشیگان، که جمعیت عرب‌تبار آمریکایی زیادی دارد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه گذشته، سازمان سیاسی «انقلاب ما» نیز از دموکرات‌های میشیگان خواست که در انتخابات مقدماتی رای «بی‌تعهد» بدهند. این سازمان توسط برنی سندرز سناتور مترقی ضد جنگ تاسیس شده است.

گفتنی است درخواست‌های فعالان مترقی در ایالت میشیگان آمریکا برای رای دادن «بدون تعهد به بایدن» در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری دموکرات این ایالت در ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) رو به افزایش است.

مجله خبری تایم به تازگی در مطلبی با اشاره به حمایت گسترده نظامی و مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که در موضوع جنگ غزه «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده در راستای منافع خود عمل نکرده است و این روند باتوجه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای وی در پی داشته‌ باشد.

کارشناسان می گویند بایدن بر خلاف باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که به صورت آشکار، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر شهرک‌سازی اسرائیل و پیامدهای آن نزاع کرد، مدت‌هاست که بی هیچ تردیدی در کنار تل‌آویو ایستاده و حتی شهرت بسیاری به دلیل ایستادگی در برابر فشار دیپلماتیک بر رژیم یهود بدست آورده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره