برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درگیری‌ها در زمان حضور ماکرون، نمایشگاه کشاورزی پاریس را به تعطیلی کشاند

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ برگزارکنندگان نمایشگاه کشاورزی پاریس امروز (شنبه) تصمیم گرفتند به دلیل درگیری‌هایی رخ‌داده و هرج و مرج صدها تظاهرکننده، بدون ارائه جدول زمانی، برگزاری شصتمین دوره این رویداد را به تعویق بیندازند. 

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شصتمین دوره نمایشگاه کشاورزی پاریس را امروز در فضایی پر تنش با کشاورزان افتتاح کرد.

به نقل از فرانس ۲۴، رئیس دولت فرانسه کمی بعد از ساعت ۸ صبح برای دیدار با اتحادیه‌های این حرفه وارد سالن شد. در همان زمان، تظاهرکنندگان که به دنبال ماکرون می‌گشتند سوت‌زنان، در سمت ورودی اصلی با سرویس‌های امنیتی درگیر شدند.

امانوئل ماکرون پس از یک جلسه تقریبا یک‌ساعته با رهبران اتحادیه‌های کشاورزی، درحالی‌که درگیری‌ها بین پلیس و کشاورزان ادامه داشت، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

ماکرون تأکید کرد: «این یک‌لحظه پرافتخار است، بنابراین این سالن باید به‌خوبی پیش برود. می‌خواستم در ابتدای صبح، برای اولین‌بار، مجموع اتحادیه‌های کشاورزی را گرد هم بیاورم تا به سؤالات اساسی و بحران کشاورزی که در حال تجربه آن هستیم، رسیدگی کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه به کشاورزان گفت: «ما باید هم متواضع باشیم و هم شفاف، در چند ساعت نمی‌توان بحران کشاورزی را حل کرد. امروز این مسئله در طول برگزاری نمایشگاه حل‌وفصل نمی‌شود.»

برگزارکنندگان سالن کشاورزی پاریس بدون ارائه جدول زمانی جدید اعلام کردند افتتاحیه سالن به دلیل درگیری بین پلیس و کشاورزان معترض به تعویق می‌اندازند.

رؤسای جمهور فرانسه معمولا ساعت‌ها یا کل روز را در سالن کشاورزی می‌گذرانند و حوادث غیرمعمول کم نیستند. نیکولا سارکوزی در سال ۲۰۰۸ به فردی که نخواست با او دست بدهد اهانت کرد. فرانسوا اولاند هم در سال ۲۰۱۶ از سوی شرکت‌کنندگان مورد توهین قرار گرفت و هو شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar