برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

صدای پای ترامپ بیخ گوش بایدن؛ دموکرات ها شکست را پذیرفتند؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
صدای پای ترامپ بیخ گوش بایدن؛ دموکرات ها شکست را پذیرفتند؟

آخرین خبر/ پس از تایید ترامپ در دادگاه عالی آمریکا و پیروزی های پی در پی  وی در رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان، دموکرات ها و شخص بایدن را بیش از پیش نگران انتخابات 2024 کرده است.

پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از رقیبش بایدن، حالا بار دیگر مرد ثروتمند جمهوری خواه عزمش را برای شکست جوی خوابالو در انتخابات پیش رو جزم کرده است.

ترامپ ۷۷ ساله که یک شخصیت رسانه‌ای میلیاردر و فعال در حوزه املاک و مستغلات به حساب می آید قصد دارد به دومین فرد در تاریخ آمریکا تبدیل شود که دو دوره غیر متوالی رئیس جمهور می‌شود. ترامپ همچون رقیبش بایدن این روزها درگیر رقابت های  درون حزبی هستند و به غیر از یک ایالت که واشنگتن دی‌سی است در ایالات دیگر تا این لحظه بر رقیبش نیکی هیلی غلبه کرده و به پیروزی هایش ادامه می دهد تا جایی که ترامپ در جدیدترین رقابتش در ایالت داکوتای شمالی پیروز شد.

نکته حائز اهمیت برای ترامپ خبری بود که دیوان عالی آمریکا داد و آن اینکه این دیوان به اتفاق آرا به نفع ترامپ رای داد و صلاحیت وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در همه ایالت‌ها را تایید کرد. خبری که همچون آب سردی بر پیکره دموکرات ها و رقیب اصلی ترامپ ینی جو بایدن بود. چرا که دموکرات ها انتظار داشتند صلاحیت ترامپ برای انتخابات 2024 تایید نشود. ترامپ نیز بعد از اعلام خبر تاییدش از سوی دیوان عالی آمریکا با ذوق زدگی توییتی را منتشر کرد و نوشت: "برد بزرگ برای آمریکا".

همه چیز برای ترامپ به خوبی در حال پیش رفتن است و حتی کار به جایی رسیده که "نیویورک تایمز" تریبون رسانه ای اصلی چپ های آمریکایی یک نظر سنجی را منتشر کرده است که نشان از پیشتاز بودن ترامپ و پیروزی وی حکایت دارد. اما اینکه نیویورک تایمز این نظرسنجی را انجام داده به نظر می رسد دو معنی داشته باشد:



اولین علت اینکه دموکرات ها شکست را پذیرفته اند و با با این نظرسنجی قصد آماده کردن حامیان و افکار عمومی را برای شکست احتمالی دارند.

عامل دیگر نیز زمینه چی برای ارائه کاندیدای جایگزین بایدن برای انتخابات می باشد. دور از ذهن نیست که میشل اوباما و کاملا هریس کاندیدای احتمالی برای جایگزینی بایدن باشند. سن بالا، سوتی های پی درپی و متعدد، مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و ... شاید مواردی باشد که دموکرات ها را به فکر ارائه کاندیدای جایگزین احتمالی به جای بایدن بکند.

فارغ از این مسائل نکته دیگر که در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا مشهود است، سن بالای 2 کاندیدای اصلی این رقابت هاست. جو بایدن 81 ساله و دونالد ترامپ 77 ساله برای رسیدن به کاخ سفید باید باهم رقابت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر2024 برای انتخاب رئیس جمهور بعدی بار دیگر به بایدن اعتماد می کنند یا ترامپ بعد از یک دوره وقفه 4 ساله بار دیگر راهی کاخ سفید می شود.

خبرنگار: میلاد جعفری مقدم
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar