برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

ادامه تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ادامه تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین

ایرنا/ رسانه‌ها از شکل‌گیری دوباره تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدها نفر از خانواده های اسیران صهیونیست در غزه، با تجمع مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر «قیساریا» به تظاهرات خود علیه وی و کابینه تحت امر او ادامه دادند.
بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان همچنین خیابان های اطراف منزل نتیاهو را مسدود کردند.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه نتانیاهو خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی شدند.
دیشب (پنجشنبه شب) نیز تظاهرات علیه نتانیاهو در مقابل منزلش به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کردند.

خبرگزاری «سما» فلسطین گزارش داده بود که هزاران معترض در تجمع مقابل خانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کناره‌گیری او و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.
شهرک‌نشینان صهیونیست روز چهارشنبه گذشته نیز مقابل ساختمان کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) در قدس اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده بودند و خواستار استعفای نتانیاهو و انعقاد توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شده بودند.
طبق گزارش منابع عبری‌زبان، تظاهرات کنندگان مسیرهای منتهی به مجلس رژیم صهیونیستی را مسدود کردند و پلیس این رژیم سه نفر را به اتهام تلاش برای حمله به ساختمان کنست بازداشت کرد.
معترضان خواستار تلاش جدی برای آزادی فوری اسرای صهیونیست شده و توقف مذاکرات برای مبادله اسرا را محکوم کرده بودند.
گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در واکنش به هفت دهه جنایات اشغالگران، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.
تلاش رژیم صهیونیستی برای نجات از باتلاق غزه ادامه دارد و این رژیم با میانجی‌گری آمریکا، مصر و قطر خواستار آزادی اسرای خود شده است. زیاده خواهی این رژیم در مذاکرات تبادل اسرا، تاکنون مانع از رسیدن دو طرف به توافق برای آتش بس شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره