برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پاسخ «فولکس واگن» به ادعای «هیوندای»

منبع
بروزرسانی
پاسخ «فولکس واگن» به ادعای «هیوندای»
اسب بخار/ هفته‌ي گذشته و پس از رونمايي ولوستر جديد، مديران هيونداي ادعا کردند محصولاتي بهتر از فولکس واگن ساخته‌اند و حتي استقامت گلف GTI را زير سؤال بردند. امروز، پاسخ فولکس به اين ادعاها منتشر شد. چند ماه پيش، با معرفي نسخه‌ي جديد هيونداي i30N، توانايي‌هاي خودروسازي کره به مرحله‌ي جديدي رسيد. کلاس هاچبک‌هاي اسپرت، معمولا در اختيار برندهاي آلماني است و حتي غول‌هاي ژاپني هم فعاليت گسترده‌اي در آن ندارند؛ اما هيونداي تصميم گرفته است در اين بخش هم عرض‌اندام کند. به گزارش زوميت هفته‌ي گذشته و در جريان نمايشگاه خودروي ديترويت نيز هيونداي توانست با معرفي نسل جديد ولوستر، خبرساز شود و تحسين کارشناسان را به دنبال داشته باشد. جاه‌طلبي‌هاي هيونداي، تا به آنجا پيش‌ رفت که ادعا کند محصولاتي بهتر از پرفروش‌ترين هاچبک دنيا ساخته‌ است. دپارتمان N براي هيونداي، چيزي شبيه به M براي بي‌ام‌و يا AMG براي مرسدس بنز است. هرچند قابليت‌هاي برندهاي لوکس آلماني با کره‌اي قابل قياس نيست؛ اما هيونداي با خودروهاي گروه N، در تلاش است تا محصولاتي اسپرت و جوان‌پسند، با تأکيد بر بدنه‌ي هاچبک داشته باشد. مدير فعلي اين بخش هيونداي، آلبرت بيرمن است. مردي که سال‌ها در سمت مدير ارشد دپارتمان M بي‌ام‌و فعاليت مي‌کرد، به‌تازگي ادعا کرده است که جديدترين مدل فولکس واگن گلف GTI، استقامت لازم براي حضور در پيست و دورهاي سنگين را ندارد: ممکن است نسخه‌هاي خاصي از گلف GTI، مناسب رانندگي در پيست باشند؛ اما اگر نمونه‌ي استاندارد را انتخاب کنيد، چنين شرايطي ندارد. گلف GTI خودروي بسيار خوبي است؛ اما پس از ۲ دور پيست، لذت رانندگي از هر جهت تمام مي‌شود. مدل‌هاي مختلف فولکس واگن گلف، با توليد ميليون‌ها دستگاه ضمن ۴۴ سال گذشته، محبوب و پرتقاضا هستند و امروزه با نسخه‌هاي مختلف در بازار جهاني حضور دارند. قدرتمندترين مدل جاده‌اي فولکس واگن با قيمت زير ۳۰ هزار دلار، گلف GTI نام دارد و يکي از بهترين گزينه‌ها براي عاشقان هاچبک‌ اسپرت محسوب مي‌شود. اين محصول با پيشرانه‌ي ۲ ليتري توربوشارژ به قدرت ۲۲۰ اسب بخار، در کمتر از ۶ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت مي‌رسد و با آستانه‌ي قيمت ۲۶ هزار دلار، قابل خريد است. مايکل بارش، از مديران ارشد فولکس واگن، در پاسخ به صحبت‌هاي بيرمن، امروز اعلام کرده است: ادعاهايي غير عادي براي توصيف رقباي گلف GTI مطرح شده‌اند؛ درحالي‌که هيچ‌کدام از اين خودروها هنوز به فروش نهايي نرسيده‌اند. هر لحظه ممکن است يک شرکت، اقدام به توليد تک‌نمونه‌ي مخصوص رانندگي در پيست با قابليت‌هاي استثنائي کند؛ اما تجربه و مهندسي بسيار بالايي لازم است تا خودرويي نظير گلف GTI يا گلف R توليد شود. مدل‌هاي گلف در دنياي واقعي صاحب جايگاه هستند و به‌راحتي مغلوب نمي‌شوند. با شروع جنگ رسانه‌اي بين هيونداي و فولکس واگن، رسانه‌هاي تخصصي دنيا در انتظار توليد نهايي هاچبک‌هاي اسپرت هيونداي هستند. قرار است مدل‌هاي جديد ولوستر و i30N با پيشرانه‌ي مشترک عرضه شوند که ۲ ليتري توربوشارژ به قدرت ۲۷۵ اسب بخار، همراه گشتاور ۳۵۲ نيوتن‌متر است. چنين ارقامي، حتي گلف R به‌عنوان قدرتمندترين هاچبک فولکس واگن با قدرت ۲۴۰ اسب بخار را به مبارزه مي‌طلبد.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره