خودرو بانک/ تويوتا RAV4 يکي از شاسي بلندهاي شيک، کاربردي و مقرون به صرفه در کلاس خود است که در کشورمان نيز حضور چشمگيري داشته است. تواناييهاي فني تويوتا RAV4، همواره به عنوان يک نقطه قوت براي اين خودرو به حساب ميآيد، اما ناکام بودن اين شاسي بلند در تست موس، نشان دهنده عدم آمادگي تويوتا RAV4 براي اجراي مانورهاي تهاجمي است.
تويوتا RAV4 در تست موسي که توسط موسسه Teknikens Varld بر روي اين خودرو انجام شد، سرعت تويوتا تا محدوده 68 کيلومتردرساعت افزايش يافت و سپس وارد پيچ معروف موس شد. به گفته محققان، سيستم کنترل پايداري الکترونيکي بسيار دير وارد فعاليت ميشود و هر دو مدل بنزيني و هيبريدي، در طي آزمايش، بارها و بارها بر روي دو چرخ جانبي خود قرار گرفتند و تعادل خود را از دست دادند.
موسسه Teknikens Varld در خصوص نتايج اين تست ميگويد: وقتي ما خودرو را به سمت چپ متمايل ميکرديم، واکنشهاي بسيار سريعي را از جلو خودرو دريافت ميکرديم، اما وقتي خودرو به سمت راست متمايل ميشود، اتومبيل بر روي دوچرخ خود بالا ميرود. تويوتا بار ديگر محصولي را به بازار عرضه کرده است که نميتواند آزمون موس را به طور موفقيت آميز پشت سر بگذارد. پيش از اين، عملکرد ضعيف تويوتا هايلوکس در تست موس نيز خبرساز شده بود. در سال 2007، تويوتا هايلوکس در سرعت 57 کيلومتربرساعت، تست موس را رد شد. اين اتفاق منجر به افت فروش تويوتا هايلوکس در بازار شد و شرکت سازنده، از رينگها و لاستيکهاي بهتري در پيکاپ خود استفاده کرد تا اين ضعف را پوشش دهد. در مورد تويوتا RAV4 ، سازنده اطمينان بسيار بيشتري به تجهيزات الکترونيکي و کيفيت محصول خود داشت و نتيجه اين آزمون براي آنها، غيرمنتظره بوده است.
تويوتا در واکنش به انتشار اين خبر، اعلام کرد: در تويوتا، ايمني مشتريان براي ما در اولويت قرار دارد و براي اطمينان يافتن از امنيت مشتريان در خودروهاي تويوتا، آزمايشهاي دقيقي را در توليد محصولات خود اعمال ميکنيم. آزمايشهاي ما مطابق استانداردهاي جهاني است و از سال 2016، فرآيندهاي خود را بروز کردهايم تا با تستهاي موسسه Teknikens Varld همخواني داشته باشند. در مرحله توسعه تويوتا RAV4، اين خودرو با موفقيت تمام تستهاي ايمني از جمله ISO 3888-2 و آزمون Teknikens Varld Elk را با موفقيت پشت سر گذاشت. ما به همه مشتريان تويوتا اطمينان ميدهيم ميتوانند به امنيت وسايل نقليه ما، اعتماد کامل داشته باشند.
بازار