ايران جيب/ جگوار قصد دارد با عرضه پنج مدل جديد در سال 2020، خاطره تلخ سال 2019 را به فراموشي بسپرد.
کارخانه انگليسي سال گذشته به خاطر از رونق افتادن ماشينهاي ديزل، کم شدن فروش در بازار چين و کاهش تقاضا براي برخي از مدلهايش، ماههاي سختي را پشت سر گذاشت. در نهايت گروه خودروسازي جگوار-لندروور پس از اعلام چهار ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار زيان در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸، برنامهاي گسترده را براي احياي شرکت آغاز کرد.
جگوار که در سالهاي گذشته بيشتر به ساخت مدلهاي شاسيبلند توجه کرده بود، سال آينده را با عرضه مدلي جديد از ماشين دو نفره اسپرت خود، اف-تايپ آغاز ميکند.
اف-تايپ جديد بر روي شاسي مدل فعلي ساخته ميشود، اما ظاهر آن تغيير خواهد کرد. اما مهمتر از تغيير ظاهري، استفاده از موتور هشت جديدي است که گزارش شده از بامو گرفته ميشود.
سال آينده مدلهاي جديدي از شاسيبلند اف-پيس (F-Pace) و سدان اسپرت XF هم به بازار عرضه خواهد شد. ظاهر اين ماشينها هم کمي تغيير ميکند، اما بزرگترين تغيير، اتاق کاملا جديدي است که براي هر دو مدل طراحي شده است.
جگوار همچنين قصد دارد شاسيبلند کوچکتر خود، ائي-پيس (E-Pace) را هم با تغييراتي عمده به بازار عرضه کند. از جمله اين تغييرات، استفاده از يک شاسي جديد است که به کارخانه اين امکان را ميدهد تا ماشين را با قواي محرکه الکتريکي بسازد.
جگوار سال ۲۰۲۰ را با رونمايي از نسل جديد لوکسترين مدل خود XJ به پايان ميبرد. جوليان تامسون، مدير طراحي جگوار ميگويد شرکت دست او را براي طراحي اين مدل جديد کاملا باز گذاشته و او هم با استفاده از اين فرصت ماشيني طراحي کرده که مانند آن در بازار پيدا نميشود.
جگوار به تازگي تاييد کرده که اين ماشين الکتريکي خواهد بود و با آنچه مديران و طراحان ماشين تاکنون از ظاهر آن گفتهاند، بعيد است شبيه به مدل کنوني، با فرم سدان عرضه شود.
بازار