ايران جيب/ نيسان از گذشتههاي دورِ خود و توليد مدلهاي مختلفِ داتسون فاصله گرفته است. امروزه اين خودروسازِ ژاپني به دليل توليد مدل آلتيما (Altima) شناخته شده و به خود ميبالد. اتومبيل مزبور را ميتوان يکي از بهترين سدانهاي متوسط در ايالاتمتحده آمريکا دانست. البته نبايد فراموش کرد که کمپاني نيسان چند سوپراسپرت قدرتمند مانند «GT-R» و معروف به گودزيلا را با توان ۵۶۵ اسببخار به توليد رسانده است.
غولهاي نيسان تمام نيازهاي مشتريانِ خود را برآورده کرده و برخي از آنها فروتنانه در جادههاي آفرود حضور داشته و نميتوان حد و مرزي براي محصولات کمپاني نيسان متصور شد.
نيسان چندين شاسيبلند و کراساوور با نامهاي «Passport»، «Rogue»، «Pathfinder»، «Pilot» و «Murano» را به توليد رسانده و به عنوان يکي از بازيگران بزرگ صنعت خودروسازي جهان به ايفاء نقش ميپردازد. ما در ادامه به سراغ ۱۰ اتومبيل برتر کمپاني نيسان در ۱۰ سال اخير رفته و بهترين محصولاتِ سالهاي اخيرِ نيسان را به شما معرفي خواهيم کرد.
نيسان فرانتير مدل ۲۰۲۰ (۲۰۲۰ Nissan Frontier)
مدل ۲۰۲۰ نيسان فرانتير فسيلي زنده است. وانت سايز متوسط نيسان هنوز هم نفس کشيده و يکي از بهترين وانتهاي جهان است. نسل جديد فرانتير در سال ۲۰۱۵ معرفي شد؛ ولي برخلافِ برادر بزرگتر خود يعني نيسان تيتان هيچ تغيير قابل توجهي را تجربه نکرده است. برخي از جزئيات فرانتير بهبود يافته و کيفيت موادِ به کار رفته در محيط داخلي آن افزايش داشته است. فرانتير براي بازرگانان و پيمانکاران ساختماني بسيار مناسب بوده و قيمت مقرون به صرفهاي دارد. فرانتير از توان پيشرانهاي V۶ استفاده کرده و قدرت موتور را با استفاده از گيربکسي ۵ سرعته و نسبتاً قديمي به چرخها منتقل ميکند. البته بايد توجه داشت که خريداران فرانتير توان سفارش آن با گيربکس ۵ سرعته دستي و پيشرانه ۴ سيلندر را دارند.
نيسان جيتي- آر مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan GT-R)
نيسان جيتي– آر يا گودزيلا يکي از با ارزشترين اتومبيلهاي کمپاني نيسان بوده و از پيشرانهاي پيشرفته بهره ميبرد. اتومبيل مزبور عنوانِ پادشاه ژاپني را يدک کشيده و از سال ۱۹۶۹ براي نيسان افتخار آفريني ميکند.
نسخه جديد جيتي– آر عملکرد عالي و بينقص خود را به رخ رقبا ميکشد و نيسان اتومبيل مزبور را نقطه عطفي در توليد مدل جيتي– آر دانسته است. در اتومبيل يادشده از پيشرانه ۳.۶ ليتري V۶ و مجهز به توربوشارژ دوقلو با توان ۵۶۵ اسببخار استفاده شده است. گيربکسي ۶ سرعته، اتوماتيک و دو کلاچه وظيفه انتقال توانِ پيشرانه مزبور به چرخها را بر عهده داشته و شتاب سفر تا صد آن را به ۲.۹ ثانيه ميرساند. نسخه «Nismo» نيسان جيتي– آر پيشرانهاي با توان ۶۰۰ اسببخار دارد.
نيسان تيتان ايکس دي مدل ۲۰۱۸ (۲۰۱۸ Nissan Titan XD)
بسياري از مردم ديوانه نيسان تيتان هستند. اتومبيل مزبور چيزي بينِ پيکاپهاي معمولي و کاميونهاي سنگين بوده و واقعاً فوقالعاده است. البته تيتان در برابر فورد «F-۱۵۰» يا شورلت «Silverado» در هنگام بکسل و حملبار علمکرد ضعيفتري دارد. ساختار و کيفيت رانندگي، ارتفاع و مصرف سوخت نيسان تيتان مشابه با فورد «F-۲۵۰» و رم ۲۵۰۰ است. در نيسان تيتان ايکسدي از پيشرانه ۵.۶ ليتري V۶ با توان ۴۰۰ اسببخار و ۴۱۳ پوند فوت گشتاور استفاده شده است.
نيسان پتفايندر مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Pathfinder)
نيسان پتفايندر ۲۰۱۹ شاسيبلندي فوقالعاده و سه رديفِ است. اتومبيل مزبور در آفرود عملکرد بسيار خوبي داشته و پتفايندر را ميتوان شاسيبلندي خانوادگي، هفت نفره، اسپرت و چهار چرخ محرکي ايدهآل دانست. پتفايندر ۲۰۱۹ به خوبي از پس ناهمواريهاي گوناگون برآمده و تجربه سواري با آن لذت بخش است. در اتومبيل مزبور از توان پيشرانه ۳.۵ ليتري V۶ با قدرت ۲۸۴ اسببخار استفاده شده و پتفايندر توان بکسل کردن ۶۰۰۰ پوند را دارد.
نيسان جوک آر اس مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Juke RS)
جوکِ استاندارد به دليل ظاهرِ متفاوت و عجيب و غريب خود از جامعه اتومبيلها طرد شده و اکثر مردم از آن متنفر هستند. ولي بايد دانست که نسخه آر اس نيسان جوک کمي متفاوت بوده و عرضه آن واکنشهاي مختلفي را در پي داشته است. در اتومبيل مزبور از پيشرانه ۱.۶ ليتري ۴ سيلندر توربوشارژ با توان ۲۱۵ اسببخار استفاده شده است. نسخه AWD نيسان جوک آر اس ۲۱۱ اسببخار قدرت داشته و در هر دو نسخه از گيربکس شش سرعته دستي استفاده شده است.
نيسان اِنوي مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan NV)
نيسان اِنوي فرزند خلفِ وانت تيتان است. اِنوي عليرغم ويژگيهاي مشابه خود با نيسان تيتان، به هيچ عنوان جذابيتهاي آن را ندارد. با اين همه اِنوي وني جادار بوده و سقف بلندي دارد. اِنوي سه نسخه داشته و در نمونه نخست آن از پيشرانه V۶ با توان ۲۶۱ اسببخار استفاده شده است. در بهترين نسخه اِنوي از پيشرانه V۸ با توان ۳۷۵ اسببخار استفاده شده و نسخه مزبور بيشتر کاربرد تجاري دارد. نسخه اِنوي ۳۵۰۰ اچدي، ۱۲ صندلي داشته و مجهز به کيسه هواي پردهاي است. در اتومبيل مزبور شيشههاي جانبي دودي بوده و يک سيستم ناوبري کاربردي به شما خدمت ميکند.
نيسان مورانو مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Murano)
نيسان مورانو براي اولين بار در سال ۲۰۰۰ به عنوان شاسيبلندي بزرگ و در دو کلاس پريميوم و استاندارد معرفي شد. در آن زمان کيفيت سواري و ظاهر مورانو نظر خريداران اتومبيل را جلب ميکرد. امروزه مورانو در مدل استاندارد خود به سيستم ناوبري، ترمز اضطراري خودکار، اپل کارپلي (Apple CarPlay) و اندرويد اتو (Android Auto) مجهز شده و ظاهر بسيار خوبي دارد. مورانو ۲۰۱۹ از توان پيشرانه ۳.۵ ليتري V۶ با توان ۲۶۰ اسببخار استفاده ميکند. مشتريان توان سفارش مورانو در دو نسخه تمام چرخ متحرک و يا ديفرانسيل جلو را دارند.
نيسان ماکسيما مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Maxima)
نيسان ماکسيما ۲۰۱۹ سداني کامل، راحت و جذاب براي خريدارانِ اتومبيلهاي لوکس بوده و به راحتي آدرنالين شما را در هنگام عبور از جادههاي گوناگون افزايش خواهد داد. در واقع بايد به متخصصان و فنآوريهاي پيشرفته نيسان احترام گذاشت و از آنها بابت توليد اتومبيلي کاملاً اسپرت و با ظاهري زيبا تشکر کرد. ماکيسما ۲۰۱۹ نسخههاي مختلفي دارد. نسخهاي از مدل ۲۰۱۹ ماکسيما از توانِ پيشرانه ۳.۵ ليتري V۶ با قدرت ۳۰۰ اسببخار و گيربکس اتوماتيک CVT استفاده ميکند.
نيسان کيکس مدل ۲۰۱۸ (۲۰۱۸ Nissan Kicks)
نيسان کيکس ۲۰۱۸ براي مشتريان آيندهنگري است که به دنبال کراساووري کوچک و کاربردي هستند. به قد و قامت نيسان کيکس توجه نکرده و گول نخوريد؛ زيرا اتومبيل مزبور با وجودِ ابعادِ کوچک خود کارايي بالايي داشته و قيمت مناسبي دارد. در کيکس فضاي بسيار مناسبي براي سرنشينان عقب ايجاد شده و صندوق عقبِ بزرگي را شاهد هستيم. کيکس از پيشرانه ۴ سيلندر پر سر و صدايي استفاده ميکند.
در خيابانهاي شهر پيشرانه مزبور عملکرد بسيار خوبي داشته و مصرف سوخت آن بسيار پايين است. مدل ۲۰۲۰ کيکس به انواع سيستمهاي کمک راننده مجهز شده و ميتوانيد از سيستمهاي اندرويد اتو (Android Auto) و اپل کارپلي (Apple CarPlay) در آن بهره ببريد. پيشرانه کيکس تنها ۱۲۴ اسببخار قدرت دارد.
نيسان آلتيما مدل ۲۰۲۰ (۲۰۲۰ Nissan Altima)
نيسان آلتيما ۲۰۲۰ سداني متوسط، راحت، خانوادگي و منحصر به فرد است. آلتيما کابين جاداري داشته و از مجموعهاي فناوريهاي جديد براي ساخت و توسعه آن استفاده شده است در آلتيما از پيشرانه معروف «VC-Turbo» استفاده شده است. پيشرانه يادشده مصرف سوخت را کاهش داده و عملکرد اتومبيل را بهتر ميکند.
آلتيما با سدانهاي مزدا و هوندا رقابت کرده و با توجه به ظاهر جذاب خود بايد آن را پيروز نهايي دانست! در اتومبيل مزبور از پيشرانه ۴ سيلندر ۲.۵ ليتري با توان ۱۸۸ اسببخار استفاده شده است. البته نسخه توربوشارژ و ۲ ليتري پيشرانه مزبور ۲۴۸ اسببخار قدرت دارد.
بازار