برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فهرست خودروهای برقی که ارزش خریداری دارند

منبع
مهر
بروزرسانی
فهرست خودروهای برقی که ارزش خریداری دارند
مهر/ صنعت خودروسازي در سال‌هاي اخير توليد اتومبيل‌هاي برقي را جدي گرفته، اما با توجه به نوپا بودن اين نوع خودروها هنوز تعداد اتومبيل‌هاي برقي که ارزش خريداري دارند زياد نيست.

براي خريد خودروهاي برقي بايد به نکاتي همچون گشتاور، قدرت موتور، مقدار شارژ باتري و از همه مهم‌تر مقدار استهلاک باتري خودرو توجه کرد. به منظور کمک به تصميم‌گيري در اين زمينه فهرستي از خودروهاي برقي برتر که ارزش خريداري دارند، در اينجا معرفي شده است.

کنا: اولين خودرو در اين فهرست Kona EV شرکت هيونداي است که بر مبناي کراس آور کونا طراحي شده است و با يک بار شارژ ۴۱۵ کيلومتر را طي مي‌کند. لذا اين خودرو بعد از مدل ۳ تسلا رتبه دوم را از اين لحاظ کسب مي‌کند. گشتاور ۲۹۱ پوند فوتي، باتري ليتيومي ۶۴ کيلووات ساعتي که با مايعات خنک مي‌شود و با برق شهري به سرعت شارژ مي‌شود از جمله ديگر مزاياي اين خودرو است. مدل پايه کونا ۳۶۹۹۰ دلار و مدل Ultimate آن ۴۵۲۰۰ دلار قيمت دارد.

چوي بولت: Chevy Bolt EV يکي ديگر از گزينه‌هاي مطلوب در بازار خودروهاي برقي است. اين خودروي کمپاني شورولت با قابليت انتقال نيرو به چهار چرخ به خصوص براي سفر بسيار مناسب است. اين خودروي هاچ بک با يک بار شارژ ۴۱۵ کيلومتر را طي مي‌کند. موتور ۲۰۰ اسب بخاري با گشتاور ۲۶۶ فوت پوند و شتاب صفر تا صد هفت ثانيه‌اي از جمله ديگر مزاياي اين خودرو است. باتري ليتيومي اين خودرو ۲۸۸ سلولي است و شارژ آن براي پيمودن ۱۶۰ کيلومتر در عرض سي دقيقه صورت مي‌گيرد. قيمت اين خودرو ۳۷۴۹۵ دلار است.

ليف اس پلاس: براي خريد خودروي برقي لوکس و مملو از فناوري‌هاي مدرن، Leaf S Plus شرکت نيسان گزينه‌اي مناسب است. اين خودرو از کار پلي اپل و اندرويد آتو پشتيباني مي‌کند و از نمايشگر هوشمند محيطي و سيستم هشدار هوشمند به راننده برخوردار است. سيستم هشدار تصادف و تعويض خط هوشمند و نيز ابزاري براي شناسايي نقاط کور مسير از جمله ديگر امکانات اين خودرو است. ليف اس پلاس داراي باتري ۶۲ کيلووات ساعتي است که با يک بار شارژ ۳۶۵ کيلومتر طي مي‌کند. موتور ۲۱۴ اسب بخاري و گشتاور ۲۵۰پوند فوتي از جمله ديگر قابليت‌هاي اين خودروي ۳۸۲۰۰ دلاري است که تا به امروز ۳۰۰ هزار واحد از آن به فروش رفته است.

۲۰۲۰ نيرو: ۲۰۲۰ Niro EX EV که توسط شرکت کيا توليد شده گزينه مناسب ديگري است که مدل برقي شده نيروي هيبريدي محسوب مي‌شود. اين خودروي کراس اور با يک بار شارژ ۳۸۵ کيلومتر را طي مي‌کند و داراي موتور ۲۰۱ اسب بخاري و شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانيه‌اي است. باتري ۶۴ کيلو وات ساعتي با قابليت شارژ ۸۰ درصد ظرفيت در يک ساعت، از جمله قابليت‌هاي اين خودرو است. قيمت اين خودرو ۴۰۲۱۰ دلار است.

تسلا مدل ۳: خودروي مدل ۳ تسلا آخرين خودرو در اين فهرست است که از نظر عملکرد، ويژگي‌هاي ظاهري و امکانات گزينه‌اي مناسب است. مدل ۳ با يک بار شارژ ۴۰۰ کيلومتر را طي مي‌کند و شتاب صفر تا صد آن به ۳.۵ ثانيه مي‌رسد. قيمت مدل ساده و استاندارد اين خودرو ۳۹۱۹۰ دلار است. تسلا اعلام کرده که در آينده نزديک مدل‌هايي از اين خودرو را با قابليت شارژ سريع روانه بازار مي‌کند.