برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سهام هیوندای موتور با اعلام برنامه ساخت خودروی برقی ۱۰ درصد افزایش یافت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سهام هیوندای موتور با اعلام برنامه ساخت خودروی برقی ۱۰ درصد افزایش یافت

تسنيم/ سهام شرکت کره اي هيونداي موتور پس از آن که اعلام کرد خانواده اي از خودروهاي برقي توليد خواهد کرد، امروز (دوشنبه) به ميزان ۱۰.۲ درصد افزايش يافت و به بالاترين قيمت خود از ماه مه سال ۲۰۱۸ رسيد.
سهام شرکت کره اي هيونداي موتور پس از آن که اعلام کرد خانواده اي از خودروهاي برقي توليد خواهد کرد، به ميزان 10.2 درصد افزايش يافت و به بالاترين قيمت خود از ماه مه سال 2018 رسيد.

اين شرکت کره اي اعلام کرده است که خودروهاي برقي خود را با برند "آيونيک" توليد خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2025 سومين خودروساز برقي برتر در جهان شود.
سهام هيونداي در بازار بورس کره به 162 هزار وون (136.59 دلار) رسيد که تا ساعت 12:52 به وقت گرينويچ 0.7 درصد افزايش نشان مي دهد.

بر اساس اين گزارش، سهام ساير خودروسازان زير مجموعه هيونداي نيز افزايش يافت. سهام شرکت هاي وابسته از جمله کيا موتورز 5.6 درصد افزايش يافت و سهام شرکت هاي تامين کننده قطعات يعني هيونداي موبيس و ماندو به ترتيب 7.4 و 5.3 درصد صعود کردند.

اويسون چانگ، رئيس شرکت هيونداي، ماه گذشته اعلام کرد که هيونداي موتور و کيا موتورز قصد دارند در سال 2025 يک ميليون خودرو الکتريکي با قدرت محرکه باتري بفروشند و در مجموع بيش از 10 درصد از سهم بازار جهاني براي چنين خودروهايي را هدف قرار دهند.

بر اساس اعلام اين شرکت، هيونداي قصد دارد در اوايل سال 2021 سه مدل تمام برقي را با نام تجاري آيونيک Ioniq معرفي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره