نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

20 هزار کیلومتر سفر جاده‌ای با موتور هارلی دیویدسون

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
20 هزار کیلومتر سفر جاده‌ای با موتور هارلی دیویدسون

آخرین خبر/ ایوان مک‌گریگور نام آشنایی در صنعت سینماست، اما علت شهرت او فقط بازی در فیلم‌های معروف هالیوودی نیست. او به همراه دوست صمیمی‌اش چارلی بورمن بین سال‌های 2004 تا 2007 یک رکورد جالب را رقم زدند و با موتور از کشور‌هایی مثل روسیه، مغولستان و... گذشتند و بعد با پرواز بقیه ماجراجویی‌شان را در آمریکای شمالی ادامه دادند.

کار بی‌نظیر آن‌ها الهام‌بخش خیلی‌ها برای سفرهای طولانی با موتور شد. اما تصادف شدید چارلی باعث شد مدتی دور ماجراجویی‌ها را خط بکشند تا این‌ که در سال 2020 یک تصمیم جالب گرفتند. 20 هزار کیلومتر سفر جاده‌ای با موتور موردعلاقه‌شان یعنی هارلی دیویدسون آن‌ هم از جنوبی‌ترین نقطه در آمریکای جنوبی تا شمالی‌ترین نقطه در آمریکای شمالی، یک خط بلند. حدود 12 سال صبر و برنامه‌ریزی پشت این سفر وجود داشت و تجهیزات زیادی مثل دوربین روی لباس و کاسکت آن‌ها نصب شد تا این سفر جالب انجام شود. اما یک ایده سخت باعث شد سفر این دو نفر سخت‌تر شود. (برای تماشا کلیک کنید) آن‌ها تصمیم گرفتند سفرشان را در یک بازه زمانی سه ماهه محدود کنند تا چالش‌های این برنامه بیشتر شود. یک گروه فیلمبرداری برای مدت‌ محدودی همراه آن‌ها شد اما سفر خسته‌کننده، دشوار و سریع‌تر از آن بود که یک گروه بتواند همیشه همراه موتورهای آن‌ها باشد. این شد که آن‌ها بیشتر زمان این سفر را هارلی دیویدسون‌های پرسروصدا و پرجذبه‌شان تنهایی طی کردند. از بیابان‌های گرم و لم‌یزرع آمریکای جنوبی تا زمستان دشوار آمریکای شمالی، از دریاچه نمک بولیوی تاجنگل‌های درحال انقراض و از همه سخت‌تر عبور از مسیری که در کنترل کارتل‌های خشن موادمخدر مکزیکی بود. مک گریگور که به‌خاطر بازی در فیلم‌های معروف ثروتمند است انگیزه‌ای جز عبور از چالشی بزرگ را برای این سفر نداشته و  این تجربه جالب دو نفر در مستندی جذاب به‌نام «مسیر طولانی» در اختیار شماست. مستندی که نمره ممتاز 8.2 را از کاربران دریافت کرده و با زیرنویس فارسی از لینک زیر به‌صورت رایگان در اختیار شماست.

>>> تماشای مستند با زیرنویس فارسی

اشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!

اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در 13 فروردین 1402 در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین 5 شرکت خواهید کرد.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:


.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar