برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

ژانر ابرقهرمانی با سُس وحشت در دکتر استرنج

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
ژانر ابرقهرمانی با سُس وحشت در دکتر استرنج

آخرین خبر/ «دکتر استرنج در جهان‌‌‌های چندگانه جنون آمیز» جدیدترین فیلم از دنیای ابرقهرمانی مارول است که این‌‌‌بار توسط یک کارگردان قدیمی و صاحب سبک ساخته شده یعنی «سم ریمی» کارگردانی که در 22 سالگی فیلم معروف «مرده شرور» را ساخت که در ایران به «کلبه وحشت» معروف شد. ریمی بعدها با سه‌‌‌گانه «مرد عنکبوتی» سینما را فتح کرد و حالا در 60 سالگی سراغ یک ابرقهرمانی خاص آمده. دکتر استرنج با بازی بندیکت کمبربچ، یک جراح معروف و پولدار بوده که بعد از ماجراهایی به گروه «انتقام‌‌‌جویان» می‌‌‌پیوندد تا از دنیا در برابر نیروهای شیطانی مراقبت کند. استرنج در چند فیلم مستقل و ترکیبی مارول حضور داشت و حالا نوبت به دومین فیلم خودش می‌‌‌رسد. فیلمی که کمابیش از دنیای ابرقهرمانی مارول دور است و به سینمای سم ریمی کارگردانش نزدیک شده. 

قصه فیلم از چه قراره؟

فیلم بدون هیچ مقدمه‌‌‌ای در حالی شروع می‌‌‌شود که دکتر استرنج با ظاهری متفاوت، در کنار یک دختر ناشناس، در حال مبارزه با یک اهریمن است و در حین مبارزه می‌‌‌میرد. درست در لحظه مرگ از خواب می‌‌‌پرد و به عروسی معشوقه سابقش می‌‌‌رود. هنگام مراسم یک موجود اهریمنی به شهر حمله می‌‌‌کند تا دختری که در خواب دکتر استرنج بوده را به قتل برساند. دکتر بعد از نجات دختر می‌‌‌فهمد آن اتفاق خواب نبوده، بلکه در یک جهان دیگر اتفاق افتاده و هیولاها دنبال دختر هستند چون او قابلیت حضور در جهان‌‌‌های موازی را دارد و این قدرت به نیروهای اهریمنی اجازه می‌‌‌دهد به‌‌‌ چند جهان حکومت کنند. دکتر استرنج به دیدار یکی از اعضای انتقام‌‌‌جویان یعنی واندا می‌‌‌رود تا از او کمک بگیرد اما متوجه می‌‌‌شود واندا تبدیل به موجودی خبیث به‌‌‌ نام اسکارلت ویچ شده که می‌‌‌خواهد دنیاهای مختلف را تصرف کند. حالا رسیدن به جهانی دیگر که در آن یک کتاب برای نجات دنیا وجود دارد تنها راه مبارزه با نیروهای شیطانی است... (برای تماشا کلیک کنید)

چرا تماشای فیلم توصیه می‌‌‌شود؟

اگر اهل سینمای ابرقهرمانی هستید که چه عالی، اگر هم نیستید می‌‌‌شود به این فیلم یک ارفاق کرد، چون به‌‌‌خصوص در نیمه دوم، مولفه‌‌‌های ژانر دلهره و وحشت هم به آن اضافه می‌‌‌شود. فیلم بازی‌‌‌های خوبی دارد. مجموعه‌‌‌ای از جلوه‌‌‌های ویژه که در یک سکانس بی‌‌‌نهایت چشم‌‌‌نواز است. سکانسی که دکتر استرنج به‌‌‌همراه چاوز در چند ثانیه مجموعه‌‌‌ای از جهان‌‌‌های موازی را سپری می‌‌‌کنند تا به دنیای مورد نظر برسند. کمدی فیلم به اندازه است و اجازه نمی‌‌‌دهد خشونت در فیلم غالب شود. تنها ضعف فیلم شاید در شخصیت واندا و چرخش کاملش از خیر به شر باشد که زمینه‌‌‌اش فراهم نمی‌‌‌شود و البته انگیزه برخی از شخصیت‌‌‌ها. اما در این‌‌‌که فیلم برای سرگرمی انتخاب ویژه‌‌‌ای است شک نکنید. 

>> لینک تماشای فیلم با دوبله اختصاصی 

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  

نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.

نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.     

پیشنهادهای دیگر ما را هم از دست ندهید:



.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar