برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

دختری که باهوش‌‌ترین کارآگاه دنیا می‌‌شود

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
دختری که باهوش‌‌ترین کارآگاه دنیا می‌‌شود

آخرین خبر/ همکاری کمپانی فیلم‌‌سازی برادران وارنر با پلتفرم نتفلیکس در اوج همه‌‌گیری کرونا در سال 2020 منجر به تولید و اکران فیلم موفقی شد که شخصیت اصلی آن یک دختر نوجوان به‌‌نام انولا هولمز بود. انولا که در لندن دوره ویکتوریایی زندگی می‌‌کند خواهر کوچکتر شرلوک هولمز کارآگاه نابغه است. اما او برادرش را زیاد ندیده و توسط مادرش آموزش‌‌های ویژه‌‌ای دیده. یک‌‌ روز انولا از خواب بیدار می‌‌شود و می‌‌فهمد مادر خانه را ترک کرده. انولا از دنیای ساده خودش دور می‌‌شود و درگیر یک ماجراجویی پیچیده می‌‌شود. این خلاصه‌‌ای از داستان فیلم موفق و محبوب «انولا هولمز» محصول 2020 بود که با فروش بالایش سرمایه‌‌گذاران را مجاب کرد روی ساخت نسخه دوم برای سال 2022 سرمایه‌‌گذاری کنند. فیلمی که در بستر یک فیلم معمایی و با کمی کمدی موقعیت شیرین، نشان می‌‌دهد دختران و زنان جوان هم به‌‌رغم نگاه‌‌های جنسیتی می‌‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. برای تماشا و لذت بردن از فیلم «انولا هولمز» 2 نیازی به تماشای فیلم اول ندارید اما پیش از معرفی این فیلم لینک اولین فیلم از این مجموعه را با دوبله فارسی اختصاصی برای‌‌تان می‌‌گذاریم.

>>> تماشای انولا هولمز با دوبله فارسی

بهترین نقش‌‌آفرینی میلی بابی

فیلم بازیگرانی مثل میلی بابی براون، بازیگر محبوب سریال «اتفاقات عجیب» را در نقش اصلی، هنری کویل بازیگر نقش سوپرمن و سریال ویچر را در نقش شرلوک و هلنا بونهم کارتر بازیگر فیلم‌‌های محبوبی مثل «باشگاه مشت‌‌زنی» را در نقش مادر انولا و شرلوک دارد. در فیلم دوم انولا با تکیه بر هوش، مهارت‌‌های رزمی و آموزش‌‌هایی که از مادر دیده می‌‌خواهد یک آژانس تحقیقاتی خصوصی برای کار روی پرونده‌‌های جنایی را تاسیس کند. آن‌‌ هم در شرایطی که تلاش او برای حل کردن پرونده قبل به نام شرلوک نوشته شده. اما همه مراجعه‌‌کنندگان نمی‌‌توانند به او و هوشش ایمان بیاورند تا این‌‌که در لحظه آخری که انولا می‌‌خواهد از لندن برود یک دختر فقیر از او برای پیدا کردن خواهر گمشده‌‌اش کمک می‌‌خواهد. داستان در همان مختصات چرک و سیاه نسخه‌‌های قدیمی شرلوک با بازی جرمی برت روایت می‌‌شود اما در دل داستان، با نوع روایت شیرین و برداشتن دیوار چهارم بین شخصیت اصلی و مخاطب، کمدی‌‌های خوبی هم شکل می‌‌گیرد. (تماشای فیلم «انولا هولمز2» با دوبله اختصاصی)

تدوینی که می‌‌ترکاند

انولا که شخصیتی لجوج، تیزبین و باهوشی دارد می‌‌خواهد بهترین عضو خانواده هولمز باشد. برای همین دنبال خطر و چالش‌‌های سخت می‌‌رود. انصافاً میلی بابی‌‌براون هم در ایفای این نقش سنگ تمام می‌‌گذارد، طوری که اگر طرفدار شرلوک هم باشید کم‌کم به‌‌خواهرش و شیوه تحلیل داده‌‌ها تا رسیدن به جواب علاقه‌‌مند می‌‌شوید. دکورهای فیلم بسیار قوی و تاثیرگذار هستند، جوری که انگار در زمان به دو قرن قبل پرتاب شده باشید. انولا در مسیر پیداکردن دخترک گمشده وارد یک کارخانه کبریت‌‌سازی می‌‌شود و پرده از رازهای بزرگ آدم‌‌های ثروتمند برمی‌‌دارد. ضمن این‌‌که فیلم دو خط داستانی عاشقانه هم دارد. اما چیزی که فیلم را جذاب‌‌تر می‌‌کند تدوین فیلم غیرخطی است که شبیه یک بازیگوشی خلاقانه ما را با روند شیطنت‌‌ها و کارهای سختی که انولا انجام می‌‌دهد آشنا می‌‌کند. ارجاعات بامزه فیلم به فرهنگ اشرافی و سخت‌‌گیرانه انگلستان در آن سال‌‌ها هم یکی دیگر از نقاط قوت فیلم است. فیلمی که از تماشایش پشیمان نخواهید شد.

>>> تماشای «انولا هولمز 2 » با دوبله اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:



.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar