نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

قدرت جادوی سیاه در عمق باورهای مردم مکزیک

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
قدرت جادوی سیاه در عمق باورهای مردم مکزیک

آخرین خبر/ داستان‌های عامیانه که نفس‌به‌نفس بین مردم منتقل شده نیروی خاصی دارند؛ چون آدم‌های زیادی به آن‌ها باور دارند و سال‌ها ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده است. فیلم «چشم بد» محصول 2022 مکزیک یکی از آن فیلم‌هایی است که چون ریشه در افسانه‌های قدیمی مردم آمریکای جنوبی درباره جادوی سیاه و قدرتش دارد؛ می‌تواند روی ذهن مخاطب هم اثرگذار باشد. با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

داستانش از چه قراره؟

فیلم داستان دو خواهر است، خواهر کوچکتر به‌ نام لونا درگیر یک بیماری مرموز است و خواهر بزرگتر که نوجوان است نالا نام دارد. پدر و مادر که از درمان لونا با علم پزشکی ناامید هستند تصمیم می‌گیرند برای درمانش به یک منطقه مرموز بروند. روستایی که افسانه سه‌خواهر که با یک جادوگر جنگیده‌اند در آن پیچیده. مادر بزرگ لونا و نالا که میزبان آن‌ها است پیرزنی مرموز و ترسناک است. در ابتدا همه‌چیز معمایی پیش می‌رود و چندان شباهتی به ژانر وحشت ندارد. اما با یک گره‌گشایی جذاب در پایان فیلم متوجه می‌شویم، خرده داستانی که در طول فیلم چندان جدی‌اش نگرفتیم چه جذاب و غافلگیر کننده بوده است. فیلم درباره باور مردم مکزیک به جادوی سیاه و شیطانی و موجوداتی به‌نام «باکا» است که می‌توانند در ازای گرفتن چیزی، یک خواسته انسان‌ها را برآورده کنند. (تماشای فیلم با زیرنویس فارسی)

چرا ببینیم؟ چرا نبینیم؟

* اگر در تماشای فیلم داستان و قواعد درام برای شما اصالت دارد فیلم را دوست خواهید داشت؛ مشروط براین‌که منطق خاصش را بپذیرید. هر فیلمی در ژانر وحشت دنیای خودش را دارد که شاید با ادراک ما در زندگی واقعی فاصله داشته باشد.

* اگر ریتم تند، سکانس‌های ترسناک پی‌درپی، صورت‌های چندش آور و افکت‌های صوتی ناگهانی که باعث ترس و در حقیقت جا خوردن می‌شوند را می‌پسندید این فیلم را دوست نخواهید داشت چون بیشتر با داستانش می‌ترساند تا جلوه‌های ویژه. حتی در طراحی صحنه و گریم فیلم هم افراط نشده.

* فیلم درون‌مایه‌ای جالب هم درباره رفتارهای اشتباه انسان و تاثیرش روی آینده چند نسل دارد. جنبه‌های نمادین اثر هم می‌تواند ذهن‌تان را درگیر کند و برای‌تان جذاب باشد. 

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar