نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

با «باجو»، بودای کوچک و داوینچی فوتبال بیشتر آشنا شویم

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
با «باجو»، بودای کوچک و داوینچی فوتبال بیشتر آشنا شویم

آخرین خبر/ فوتبال برای نسل امروز خلاصه می‌شود در تاکتیک‌های پیچیده امثال گواردیولا، توماس توخل، مورینیو و... اما فوتبال برای نسل‌های قبلی یعنی هنر و نبوغی که در ساق بازیکنانی مثل مارادونا، فان‌باستن، باجیو و رونالدینیو بود. بازیکنانی که فراتر از هر تاکتیکی می‌توانستند قفل بازی را باز کنند و بازی‌های‌شان در واقع یک اثر هنری بود، مثل آن‌چه امثال داوینچی با مونالیزا خلق کردند. با این تفاوت که نبوغ‌ این بازیکنان به‌جای بوم، بر مستطیل سبز پیاده می‌شد.

روبرتو باجیو فوق‌ستاره دوست‌داشتنی ایتالیا در سه جام‌جهانی بازی کرد. از 90 ایتالیا، تا 94 که با آن موهای دم‌اسبی و بازی‌های چشم‌نواز همه را مبهوت کرد. پایان روبرتو جام‌جهانی 98 فرانسه بود. اما اوج‌ کارش همان 94 بود و تیم ایتالیایی که اگر باجیو را نداشت تا فینال نمی‌رفت. فینالی کابوس‌وار که در آن روبرتو به‌رغم مصدومیت تا دقیقه 120 جنگید و در نهایت پنالتی آخر لاجوردی‌پوشان را به آسمان کوبید. باجیو با آن ظاهر دوست‌داشتنی، روحیات خاص که برگرفته از علاقه‌اش به آئین بودا بود و بازی‌ چشم‌نواز و پر از ظرافت، محبوب چند نسل بود به‌خصوص در ایران. حالا فیلم «باجو، دم‌اسبی آسمانی» محصول سال 2021 تصویری تازه از او ارائه می‌کند. (برای تماشا کلیک کنید)

از تمام روزهایی که در کودکی پنالتی تمرین کرده و از لحظه‌ای که بعد از بارها تمرین و در حساس‌ترین روز زندگی‌اش پنالتی فینال جام‌جهانی را به‌ آسمان زد. از اختلافاتش با آریگو ساچی قبل فینال جام‌جهانی تا بازگشت دوباره‌اش به ترکیب ایتالیا در جام‌ بعدی. از رنج‌هایی که بابت اتهام کم‌کاری و خودخواهی کشیده، تا توجهی که مردم در کوچه و خیابان به‌ او داشتند. در این فیلم باجیو که به بودای کوچک معروف است را محدود به مستطیل سبز نمی‌بینیم. با روحیات و زندگی‌اش بیشتر و نزدیک‌تر آشنا می‌شویم. اگر اهل فوتبال هستید، بازی‌های این ستاره دم‌اسبی ایتالیا را دیده‌اید و عاشق دریبل‌های ریز و کاشته‌های دقیقش بودید، تماشای این فیلم را از دست ندهید. به‌خصوص این‌ که فیلم در بازسازی صحنه‌های جام‌جهانی 1994 و بازی ایتالیا و نیجریه و بعد هم فینال با برزیل فوق‌العاده عمل کرده است.

>>> لینک تماشای رایگان فیلم با اینترنت تلفن همراه

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2:
اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3:
اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar