نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

چیه این فوتبال اصلاً؟ 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
چیه این فوتبال اصلاً؟ 

آخرین خبر/ 18 اسفند سال 1395، یعنی حدود 6 سال قبل در چنین روزهایی، دقایق پایانی بازی معروف بارسا و پی‌‌اس‌جی، وقتی بارسا که در بازی قبل 4 بر صفر مقابل پی‌‌اس‌جی شکست خورده بود در یک شب پرهیجان با نتیجه 5 بر یک پیش افتاده بود؛ نیمار پشت محوطه صاحب توپ شد. تمام بارسا داخل محوطه حریف فرانسوی بودند، تله آفساید پی‌‌اس‌جی جواب نداد، سانتر بی‌‌نقص نیمار به سرجی روبرتو رسید و در دقیقه 95 با زدن گل ششم این بارسا بود که در کمال تعجب به مرحله بعدی صعود می‌‌کرد. در آن لحظه پرازشگفتی، عادل فردوسی‌‌پور گزارشگر بازی یک سئوال جالب در خلال گزارشش پرسید: «چیه این فوتبال اصلاً»؟ در ظاهر برای بیشتر ما که طرفدار ساده این ورزش هستیم چیزی بیشتر از یک رشته ورزشی با حاشیه و هیجان زیاد نیست؛ اما این تمام فوتبال نیست. پس چیه این فوتبال؟

این فوتبال است...

اسم مستند زیبای «این فوتبال است» انگار پاسخی است به سئوال جذابی که در آن شب پرخاطره عادل از خودش و مخاطبان پرسید. این مستند درصدد توصیف تازه‌‌ای از فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است که فقط از جنبه ورزشی و تجاری دیده شده اما می‌‌تواند زمینه اتفاقات زیادی باشد. تیم تولید این مستند به گوشه و کنار دنیا سفر کرده‌‌اند، از شهرهای فقیر آفریقا، تا شهرهای ثروتمند اروپا. آن‌‌ها سراغ مردمی رفتند که با فوتبال زندگی کردند، فوتبال باعث رستگاری آن‌‌ها شده، به معجزه‌‌اش باور دارند، غرور ملی آن‌‌ها را بازسازی کرده، زمینه دمیدن عشق و هویت بین مردم یک سرزمین شده و البته شگفتی‌‌هایی خلق کرده که دور از ذهن است. این مستند داستان عواطفی است که حول این ورزش شکل می‌‌گیرد، نقش فوتبال را در زندگی ملت‌‌ها بررسی می‌‌کند، وقتی که امید نداشتند و فوتبال شده همه چیزشان، وقتی رنج داشتند و نبردهای داخل مستطیل سبز شده التیام همه رنج‌‌های‌‌شان. اگر دوست دارید در پاسخ به سئوال «چیه این فوتبال اصلاً»؟ به پاسخ عمیق و چند وجهی برسید این مستند که امتیاز عالی 8.1 را از کاربران دریافت کرده از دست ندهید.

>>> تماشای مستند «این فوتبال است» با زیرنویس فارسی

اشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!

اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در 13 فروردین 1402 در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین 5 شرکت خواهید کرد.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:



.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره