برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اوبر و لیفت دسترسی برخی از راننده‌ها به اپلیکیشن را محدود می‌کنند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ اوبر و ليفت بعد از کاليفرنيا در نيويورک هم با مشکل مواجه شده اند. بر اساس قوانين اين ابَر شهر تاکسي هاي اينترنتي در مناطق و ساعات با سطح درخواست پايين، بايد دسترسي رانندگان خود به اپليکيشن را قطع کنند. ليفت از سه ماه قبل پياده سازي اين قانون را شروع کرده و در کنار اوبر پذيرش رانندگان جديد در نيويورک را هم متوقف کرده اند. طبيعتا تاکسي هاي اينترنتي تمايلي به پيروي از اين قانون نداشته و حتي شکايتي را هم عليه آن تنظيم کردند اما راه به جايي نبرده است. اوبر با انتشار بيانيه اي نارضايتي از اين سياست را علني کرده: يکبار ديگر «کميسيون تاکسي و ليموزين» شهردار «بيل دي بلازيو» قوانين خودسرانه و ناشي از انگيزه هاي سياسي را تصويب کرده که عواقب ناخواسته اي را براي رانندگان و مسافران به دنبال دارد. اوبر همچنين مدعي است که بر خلاف ادعاي مقامات هيچ شواهدي مبني بر کاهش ترافيک منهتن با اجراي اين قانون وجود ندارد. «اتحاديه تاکسيراني نيويورک» اما نظري مخالف اوبر دارد. به گفته اين اتحاديه اوبر سعي دارد با هراس افکني و ارائه اطلاعات نادرست، ديد رانندگان را نسبت به قوانيني که از آنها حمايت مي کند، خدشه دار کند. مقامات نيويورک علاوه بر تعيين حداقل دستمزد و توقف ثبت نام ماشين هاي جديد، ساعات جستجوي رانندگان براي پيدا کردن مسافر را هم محدود کرده اند. در حال حاضر ۴۱ درصد از زمان رانندگان پِرت بوده و صرف دور زدن براي پيدا کردن مسافر مي شود اما از بهمن ماه سال جاري تاکسي هاي اينترنتي اوبر و ليفت بايد اين ساعات را ابتدا ۵ درصد و سپس ۱۰ درصد کاهش دهند چالش هاي اوبر و ليفت به همينجا محدود نمي شود. چند روز قبل هم سناي ايالتي کاليفرنيا با تصويب لايحه اي جديد راه را براي شناسايي رانندگان تاکسي هاي اينترنتي به عنوان کارمند رسمي و برخوردار شدن آنها از مزايايي نظير بيمه و مرخصي با حقوق هموار کرد. در کانال آي‌تي و اينستاگرام ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره