ديجياتو/ شيائومي گزارش مالي خود براي فصل اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد که با وجود مشکلات زياد در بازار، نشان از افزايش درآمد آن در تمام بخشها دارد.
درآمد کلي اين شرکت چيني با افزايشي ۱۳.۶ درصدي نسبت به سال گذشته به ۶.۹۷ ميليارد دلار رسيده است. سود اين برند نيز با افزايش ۴۴.۹ درصدي به ۱.۰۶ ميليارد دلار رسيده که با توجه به هزينههاي بالاي بخش تحقيق و توسعه که رشدي ۱۳.۴ درصدي داشته، قابل توجه است.
۶۰ درصد از درآمد اين شرکت توسط گوشيهاي هوشمند تامين شده که با رشد ۱۲.۳ درصدي نسبت به بازه زماني مشابه سال قبل به ۴.۲۵ ميليارد دلار رسيده. شيائومي در فصل اول ۲۰۲۰ توانسته ۲۹.۲ گوشي هوشمند در سراسر جهان به فروش برساند که نسبت به سال گذشته، افزايش کمي را تجربه کرده. شيائومي هم اکنون با سهم ۱۱.۱ در بازار جهاني، به عنوان چهارمين توليدکننده بزرگ گوشيهاي هوشمند شناخته ميشود.
جديدترين پرچمداران اين شرکت، Mi 10 و Mi 10 پرو توانستهاند به فروش ۱ ميليون دستگاه در ماههاي فوريه و مارس دست پيدا کنند و ردمي نوت ۸ تبديل به پرفروشترين گوشي اين برند در فصل اول ۲۰۲۰ شود. ميانگين قيمت فروش اين برند رشدي ۷.۲ درصدي داشته که خبر از فروش مناسب گوشيهاي گرانقيمت آن ميدهد. شيائومي در گزارش خود به سهم ۲۵.۹ درصدي گوشيهاي 5G در چين اشاره کرده است.
درآمد بخش اينترنت اشياء و لوازم خانگي اين برند با رشد ۷.۸ درصدي به ۱.۸۲ ميليارد دلار رسيده. شيائومي اعلام کرده که با فروش ۲۵۲ ميليون دستگاه، داراي بزرگترين پلتفرم IoT در جهان است. فروش هدفونهاي بيسيم اين برند رشد ۶۰۰ درصدي داشته و دستبندهاي Mi Band، اسکوترهاي برقي و همچنين جاروبرقيهاي رباتي نيز با افزايش فروش مواجه شدهاند. فروش روترهاي اين برند نيز نسبت به سال گذشته افزايشي دو برابري داشته است.
شيائومي توانسته به فروش بالايي در کشورهاي اروپايي دست پيدا کند و سهمي ۱۴.۳ درصدي در اين قاره داشته باشد. اسپانيا بزرگترين بازار اين برند در قاره اروپا بوده و فروش آن در کشورهاي غربي نيز افزايش داشته. ميزان تقاضا براي محصولات اين برند در آمريکاي لاتين، آفريقا و خاورميانه با افزايش شديدي روبهرو شده است.
شيائومي يکي از اولين شرکتهايي بود که با ويروس کرونا مبارزه کرد. اين شرکت از همان ابتدا شروع به اهداي تجهيزات پزشکي به بيمارستانهاي استان «هوبئي» چين کرد و همچنين براي بسياري از کشورها در سراسر جهان تجهيزات ارسال کرد.
بازار