برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیائومی 10 سالگی خود را با معرفی پرچم‌دار جدیدش گرامی داشت

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

ديجي کالا/ شيائومي بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، در دهمين سالگرد خود، از گوشي پرچم‌دار مي ۱۰ اولترا رونمايي کرد. محصولي که از شارژر ۱۲۰ واتي بهره برده و به ادعاي شرکت، به بهترين مجموعه دوربين در بين کل گوشي‌هاي هوشمند کنوني مجهز شده است.

ده سال پيش در چنين روزي، شيائومي از اولين گوشي خود با نام مي ۱ رونمايي کرد. البته که شيائومي رسيدن به چنين جايگاهي را در سر داشته اما شايد خوشبين‌ترين کاربر هم فکرش را نمي‌کرد اين شرکت روزي به چنين شهرت و محبوبيت بالايي دست پيدا کند. با اين حال اين اتفاق افتاد و اکنون شيائومي مي ۱۰ اولترا را شاهد هستيم؛ قدرتمندترين پرچم‌دار حال حاضر اين شرکت که از قابليت‌هاي بسيار زيادي برخوردار است.

شيائومي مي ۱۰ اولترا به نسبت مي ۱۰ پرو، پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به نمايشگر ۱۲۰ هرتزي، شارژر بي‌سيم ۵۰ واتي و شارژر سيمي ۱۲۰ واتي اشاره کرد.

مشخصات دوربين گوشي شيائومي مي ۱۰ اولترا
روي پنل پشتي اين محصول، شاهد حضور يک لنز پريسکوپي ۴۸ مگاپيکسلي با قابليت بزرگ‌نمايي شگفت‌انگيز ۱۲۰ برابري به صورت ديجيتال و ۵ برابري اپتيکال هستيم که در کنار دوربين اصلي ۴۸ مگاپيکسلي، دوربين تله‌فوتو ۱۲ مگاپيکسلي با قابليت بزرگ‌نمايي اپتيکال ۲ برابري و فوق عريض ۲۰ مگاپيکسلي قرار مي‌گيرد. همچنين هم دوربين تله‌فوتو و هم دوربين اصلي اين محصول مي‌توانند با سرعت ۲۴ فريم بر ثانيه، ويدئو‌هايي با کيفيت ۸K ضبط کنند.

نکته جالب در رابطه با دوربين فوق عريض اين محصول، پوشش ۱۲۸ درجه‌اي آن است که در حال حاضر هيچ گوشي هوشمندي نتوانسته دوربيني با چنين قابليت روي گوشي خود تعبيه کند. معمولا اين سامسونگ بود که هميشه در اين بخش از ديگر شرکت‌ها بهتر عمل مي‌کرد اما ظاهرا اينبار شيائومي است که در صدر قرار مي‌گيرد. همچنين دوربين سلفي اين گوشي نيز در قسمت چپ-بالاي نمايشگر تعبيه شده و سنسوري به بزرگي ۲۰ مگاپيکسل دارد.

مشخصات نمايشگر گوشي شيائومي مي ۱۰ اولترا
نمايشگر مي ۱۰ اولترا ۶.۶۷ اينچي از جنس سوپر امولد بوده که از وضوح تصوير +FHD (يا به عبارتي ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰) با قابليت پشتيباني از فضاي رنگي ۱۰ بيتي و +HDR10 بهره مي‌برد. چگالي تصوير در اين نمايشگر به ۳۸۶ پيکسل بر هر اينچ مي‌رسد که براي نمايشگري به اين بزرگي کافي است. به لطف حذف حواشي، تقريبا ۹۰ درصد پنل جلويي را نمايشگر تشکيل مي‌دهد و اين بسيار عالي است. علاوه‌بر اين، شيائومي يک محافظ صفحه گوريلا‌گلس ۵ را نيز براي محافظت اين نمايشگر در نظر گرفته که خيال کاربران را از خط و خش و آسيب‌ديدگي‌هاي احتمالي آسوده مي‌کند.

اگرچه وضوح تصوير نمايشگر اين محصول به اندازه گوشي‌هاي قدرتمند و شناخته شده بازار نظير گلکسي نوت ۲۰ اولترا نيست اما نبايد اين نکته را هم فراموش کنيم که بسياري از شرکت‌ها با انتخاب وضوح و رفرش ريت بالاتر، در واقع باعث تخليه سريع‌تر شارژ باتري مي‌شوند. در اين بين شرکت‌هايي نظير سامسونگ براي حل اين مشکل، تنظيماتي را در نظر گرفتند که در صورت قرارگيري رفرش ريت روي عدد ۱۲۰ هرتز، وضوح نمايشگر به صورت خودکار به +FHD پلاس کاهش پيدا کند تا بدين ترتيب در مصرف انرژي صرفه‌جويي شود. شيائومي اما ساده‌ترين راه ممکن را انتخاب کرد و با کاهش وضوح تصوير، ترجيح داد تجربه لذت‌بخش‌تري را براي کاربران به ارمغان بياورد.

سخت‌افزار
در بخش سخت‌افزار، مي ۱۰ اولترا با قدرتمندترين گزينه‌هاي موجود راهي بازار شده. قلب تپنده آن را پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ تشکيل مي‌دهد که در کنار آن، ۸/۱۲/۱۶ گيگابايت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گيگابايت حافظه داخلي از نوع UFS 3.1 حضور دارند و اين يعني بيشترين سرعت ممکن در انجام امور پردازشي، گرافيکي و مولتي‌تسکينگ.


شيائومي براي خنک‌ کردن اين گوشي از فناوري LiquidCool 2.0 استفاده کرده که از محفظه بخار در کنار ۶ لايه گرافيتي براي خارج کردن گرماي توليد شده بهره مي‌برد. البته اين خنک کننده قدرتمند تنها براي قدرت سخت‌افزاري اين گوشي در نظر گرفته نشده چرا که شارژر بسيار سريع آن هم ظاهرا گرماي زيادي توليد خواهد کرد.

شارژر ۱۲۰ واتي Mi Turbo Charge
همانطور که انتظار داشتيم، شيائومي براي اين محصول از شارژر ۱۲۰ واتي Mi Turbo Charge استفاده کرده که در حال حاضر، حداقل روي کاغذ، سريع‌ترين شارژر موجود در بين تمام شارژر‌هاي کنوني است. طبق ادعاي شيائومي، اين شارژر مي‌تواند باتري ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي اين محصول را تنها در مدت ۲۰ دقيقه به صورت کامل شارژ کند و اين رکورد بسيار خوبي است.

اما اين شارژر فوق سريع نگراني‌هايي را براي کاربران بوجود آورده مبني براينکه ممکن است طول عمر باتري را کاهش دهد اما شيائومي با اطمينان کامل اين قول را داده که بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ، همچنان ۹۰ درصد از سلامت باتري باقي خواهد ماند!

شيائومي حتي شارژر بي‌سيم اين محصول را هم با بالاترين سرعت ممکن يعني ۵۰ وات عرضه کرده که مي‌تواند باتري گوشي را در مدت زمان تنها ۴۰ دقيقه از ۰ به ۱۰۰ درصد برساند. البته کاربران بايد اين شارژر بي‌سيم را به صورت مجزا از بيرون خريداري کنند. افزون بر اين، سرعت شارژ معکوس مي ۱۰ اولترا نيز به ۱۰ وات مي‌رسد که اگرچه به اندازه دو مقدار بالا چشمگير نيست اما فراتر از نياز کاربران خواهد بود.


شيائومي اين گوشي را با اندرويد ۱۰ سوار بر رابط کاربري MIUI 12، جديدترين رابط کاربري اين شرکت راهي بازار خواهد کرد و انتظار مي‌رود تمام قابليت‌هاي اين رابط کاربري نيز در مي ۱۰ اولترا در دسترس کاربران قرار داشته باشد. اين گوشي در رنگ‌هاي مشکي و نقره‌اي با جنس بدنه سراميکي عرضه مي‌شوند. همچنين يک نسخه شفاف آن هم توليد خواهد شد که البته تعداد آن محدود است.

سياست عرضه پرچم‌داران ارزان‌قيمت با مشخصات سخت‌افزاري بالا، با سري مي ۱۰ کم‌رنگ شد اما مي ۱۰ اولترا علي‌رغم بهره‌مندي از قابليت‌هاي فراوان، جذاب و دوست داشتني، با قيمت پايه تنها ۵.۲۹۹ يوآن (۷۶۰ دلار) راهي بازار مي‌شود. اين قيمت براي نسخه ۸/۱۲۸ آن در نظر گرفته شده و کاربران بايد براي مدل ۸/۲۵۶، ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۵۱۲ آن به ترتيب ۵.۵۹۹ يوآن (۸۰۵ دلار)، ۵.۹۹۹ يوان (۸۶۵ دلار) و ۶.۹۹۹ يوآن (۱۰۰۰ دلار) پرداخت کنند.

هنوز صحبتي در رابطه با عرضه شيائومي مي ۱۰ اولترا به بازارهاي جهاني صورت نگرفته اما انتظار مي‌رود غول چيني براي اين منظور، رويداد مجزايي را در نظر داشته باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره