برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوگل به دنبال تایید قرارداد خرید فیت بیت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل به دنبال تایید قرارداد خرید فیت بیت

ديجياتو/ گوگل براي کاهش نگراني‌هاي ضدانحصار اتحاديه اروپا و همچنين کسب تاييديه کميسيون اروپا براي قرارداد خريد ۲.۱ ميليارد دلاري فيت ‌بيت، امتيازاتي به رقبا اعطا مي‌کند.

محبوب‌ترين موتور جستجوي اينترنتي جهان ماه گذشته ميلادي از محدوديت در استفاده از اطلاعات فيت ‌بيت براي بخش تبليغات خود خبر داد و همچنين پيشنهادهاي ديگري مانند تسهيل اتصال دستگاه‌هاي پوشيدني توليدکنندگان ديگر به پلتفرم اندرويد و همچنين دسترسي شرکت‌هاي شخص ثالث به اطلاعات کاربران فيت ‌بيت با رضايت‌ها آن‌ها ارائه کرد.

گوگل پس از دريافت بازخورد کميسيون اروپا و همچنين رقبا و مصرف‌کنندگان، اين بسته را اصلاح کرد، با اين حال جزئياتي را در اختيار افراد قرار نداد. اين حرکت مي‌تواند از جريمه‌هاي اتحاديه براي نگراني‌هاي خاص نيز جلوگيري کند.

مجري رقابت در اتحاديه اروپا تا به امروز به دنبال بازخورد بيشتر از بازار نبوده که نشان مي‌دهد احتمالا اين تغييرات مورد تاييد کميسيون قرار گرفته‌اند. مجري رقابت اتحاديه اروپا به تازگي مهلت زماني تصميم‌گيري درباره اين قرارداد را افزايش داده و در حالي که در گذشته از اعلام تصميم خود تا تاريخ ۳ دي ماه خبر داده بود، تا ۱۹ دي ماه براي بررسي اين قرارداد وقت خواهد داشت.

گوگل اظهارات قبلي خود مبني بر اينکه چنين قراردادي مربوط به دستگاه‌ها و نه داده‌ها مي‌شود را تکرار کرده است. پس از انتشار گزارش اخير، ارزش سهام فيت ‌بيت در بازار بورس ايالات متحده آمريکا رشد ۱.۵۸ درصدي را تجربه کرد.

گوگل درباره خريد فيت ‌بيت اعلام کرده است:«محصولات زيادي در بازار گجت‌هاي پوشيدني وجود دارkد و باور داريم که ترکيب گوگل با سخت افزار فيت ‌بيت باعث افزايش رقابت در اين بخش مي‌شود که به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و منجر به توسعه محصولات مقرون به‌ صرفه‌تر مي‌شود.»

با وجود چنين اعطاي چنين امتيازاتي، هنوز رقبا و مشتريان رضايت کامل از اين قرارداد ندارند. گروهي متشکل از ۱۹ ارگان شامل سازمان‌هاي مصرف‌کننده، طرفداران حريم خصوصي در ايالات متحده آمريکا، برزيل و اتحاديه اروپا از جديدترين منتقدان چنين قراردادي هستند که اخيرا در يک نامه مشترک خواستار امتيازات دشواري از گوگل شده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره