برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمایت یونسکو از میراث تاریخی آسیب‌دیده بیروت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حمایت یونسکو از میراث تاریخی آسیب‌دیده بیروت

ايسنا/ پس از انفجار مهيب هفته‌ي گذشته در بيروت، «يونسکو» روز پنجشنبه اعلام کرد رهبري تلاش‌ها براي حفاظت از ميراث آسيب‌پذير بيروت را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، با توجه به اينکه طبق گزارش مقامات لبنان حدود ۶۰ بناي تاريخي بيروت بر اثر انفجار اخير اين شهر در خطر ويراني قرار دارند، «يونسکو» روز پنجشنبه اعلام کرد هدايت کمپين بين‌المللي براي مرمت و بازسازي ميراث بيروت را بر عهده خواهد گرفت.
حادثه انفجار بندر بيروت، شمار بسياري زخمي و کشته بر جاي گذاشت و اين شهر را متحمل خسارات بسياري کرد.
موزه‌ها، بناهاي تاريخي، گالري‌هاي هنري و اماکن مذهبي از جمله مواردي بودند که در جريان اين انفجار دچار خسارت شدند.
مناطق «الجميزة» و «مار مخايل» که در فاصله کمي از بندر بيروت واقع شده‌اند از جمله مناطقي هستند که با بيش‌ترين آسيب مواجه شده‌اند. در هر دو اين مناطق مجموعه زيادي از بناهاي تاريخي وجود دارند.
«ارنستو اوتون» ـ معاون دبير کل فرهنگ يونسکو ـ بيان کرد: «در پي اين حادثه غم‌انگيز، جامعه بين‌المللي عميقا خواستار حمايت از لبنان شده است. يونسکو نيز متعهد به پيگيري اين درخواست در حوزه فرهنگ است تا اين اقدام منجر به تلاش براي بازسازي و مرمت در ابعاد گسترده‌تر شود.»
به گفته وزير فرهنگ لبنان دست کم ۸ هزار ساختمان در «الجميزة» و «مار مخايل» دچار آسيب شدند که در اين ميان ۶۴۰ ساختمان تاريخي هستند و حدود ۶۰ مورد از ساختمان‌هاي تاريخي در خطر ويراني قرار دارند.
حتي پيش از حادثه انفجار، به دليل فقدان حفاظت کافي از بناهاي تاريخي، نگراني‌هايي درباره وضعيت ميراث تاريخي بيروت وجود داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره