برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عقب‌نشینی ترکیه از بزرگترین مرکز نظامی خود در حومه حماه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عقب‌نشینی ترکیه از بزرگترین مرکز نظامی خود در حومه حماه

ايسنا/ منابع از عقب‌نشيني ارتش ترکيه از بزرگترين پست ديده‌باني‌ خود در استان حماه بعد از محاصره آن توسط ارتش سوريه خبر دادند.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، پست ديده‌باني ترکيه در شهر مورک در استان حماة سوريه شاهد تحرکات غيرعادي است و کاميون‌ها و نفربرهايي وارد اين مرکز شده اند.

نيروهاي ترکيه در داخل اين پست ديده‌باني که توسط ارتش سوريه محاصره شده است، شروع به از بين بردن تجهيزات لجستيکي و برداشتن برج‌هاي مراقبتي کرده‌اند.

منابع امنيتي اعلام کردند، نيروهاي ترکيه تصميم گرفته‌اند از اين پست ديده‌باني عقب‌نشيني کنند. آن‌ها به طرف روسي در اين باره اطلاع داده‌اند و با آن هماهنگي صورت گرفته است.

اين منابع اعلام کردند،اگر اتفاقي نيفتد ظرف ۲۴ ساعت آتي عقب‌نشيني انجام مي‌شود.

همچنين ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد، نيروهاي ترکيه در پست ديده‌باني۹ که بزرگترين پست ديده‌باني اين کشور در حومه شمالي حماه است، براي عقب‌نشيني آماده شده‌اند. اين نيروها حدود دو سال و چهار ماه است که در پست ديده‌باني مورک هستند.

اين منابع اعلام کردند، اين عمليات به رغم اظهارات مکرر رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه درباره لزوم عقب‌نشيني نيروهاي نظام از تمام مناطقي که از آوريل ۲۰۱۹ بر آن سلطه يافته‌اند، انجام مي‌شود.

اوت ۲۰۱۹، ارتش سوريه با حمايت هوايي روسيه توانست مورک را از وجود تروريست‌هاي جبهه النصره پاکسازي کند. مورک در جاده بين المللي بين حماه و حلب واقع است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره