logo
برگزیده
بین الملل

هشدار صدها اقتصاددان نسبت به ریاست جمهوری مجدد ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار صدها اقتصاددان نسبت به ریاست جمهوری مجدد ترامپ

ايسنا/ بيش از ۷۰۰ اقتصاددان از جمله هفت برنده جايزه نوبل در نامه سرگشاده اي شديدا نسبت به انتخاب مجدد دونالد ترامپ به رياست جمهوري با استناد به آنچه که آنها "حمله پايدار" او به دموکراسي، نحوه پاسخ دهي ناشيانه او به همه گيري بيماري و اشاعه "اطلاعات غلط خطرناک" خواندند هشدار دادند.

به گزارش سي.ان.ان، اين اقتصاد دانها در نامه سرگشاده خود که تا زمان انتخابات سوم نوامبر به روزرساني خواهد شد، نوشتند: دونالد ترامپ تنها طي يک دور رياست جمهوري، آمريکا را غيرقابل شناسايي ساخته و با هيچ تبعاتي نيز از بابت اين کارش مواجه نشده است.
اين نامه که توسط اقتصاد دانهاي برجسته اي متعلق به نهادها و سازمانهاي مهم شامل برنده هاي نوبل پل ميلگروم (۲۰۲۰)، اوليور هارت (۲۰۱۶) و آلوين رات (۲۰۱۲) امضا شد.جورج آکرلوف، برنده نوبل و همسر جانت يالن، رئيس سابق فدرال رزرو آمريکا هم اين نامه را امضا کرده است.
اين اقتصاددانها نوشتند: به همين دلايل ما شديدا به انتخاب کننده ها توصيه مي کنيم کاري را که کسي ديگر نمي تواند انجام دهد انجام دهند: دموکراسي را با راي دادن به حذف دونالد ترامپ از رياست جمهوري پس بگيريد.
در پاسخ کمپين ترامپ متذکر شده که اين نامه کم درباره جو بايدن، رقيب انتخاباتي رئيس جمهور آمريکا حرف زده است.

سامانتا راجر، معاون دبير مطبوعاتي کمپين ترامپ به سي.ان.ان بيزينس گفت: از هشدار بي اساس اين دانشگاهيان چپگرا نسبت به ترامپ و اينکه آنها يک دليل نتوانستند در توضيح چرايي اعتقادشان به انجام کار مثبتي از سوي جو بايدن براي اقتصاد آمريکا بياورند، خيلي چيزها مي شود فهميد. جو بايدن کندترين روند بازيابي اقتصادي از زمان رکود بزرگ را رهبري کرده و وعده داده با اعمال ماليات بر آمريکايي ها آنها را به نسيان بسپارد و همچنان که ما داريم اقتصادمان را بازسازي مي کنيم کشور ما را دوباره تعطيل کند.
در سال ۲۰۱۶ هم در اتفاقي مشابه دست کم ۷۹۰ اقتصاددان از آمريکايي ها خواستند ترامپ را انتخاب نکنند و نسبت به "ناديده گرفتن شديد اقتصاد و ناتواني او در گوش کردن به کارشناسان معتبر" هشدار داده بودند.
اين اقتصاددانها در نامه فعلي خود از آنچه که "رفتار بي ملاحظه و خودخواهان" ترامپ در طول همه گيري بيماري خواندند اظهار ناخرسندي کردند.
آنها نوشتند: رفتار شخصي او در طول شيوع کوويد ۱۹ سلامت عمومي، بازيابي اقتصادي و بازگشايي ايمن مدارس را به خطر انداخت. او مساله استفاده از ماسک و فاصله گذاري اجتماعي را تضعيف کرد، تجمعاتي در مکان بسته برگزار کرد، تشويق به استفاده از مواد دارويي به شکلي اثبات نشده و به طور بالقوه خطرناک کرد، شدت همه گيري را کم اهميت شمرد، و ميزبان يک مراسم سوپراشاعه دهنده بيماري شد که کاخ سفيد را از کار انداخت و رهبران نظامي را بالاجبار به قرنطينه برد.
آنها تاکيد کردند: او (ترامپ) مرتبا اطلاعات غلط خطرناک را حتي در طول زمانهاي بحران اشاعه مي دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar