logo

ادعایی در مورد حمله هکری روس‌ها به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ادعایی در مورد حمله هکری روس‌ها به ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها

ايسنا/ خبرگزاري رويترز به نقل از چند فرد آگاه گزارش کرد، گروهي از هکرهاي روسي که اوايل سال جاري ميلادي متهم به مداخله در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۶ آمريکا شدند به حساب‌هاي ايميل متعلق به حزب دموکرات در ايالت‌هاي کاليفرنيا و اينديانا و همچنين چند انديشکده با نفوذ در واشنگتن و نيويورک حمله سايبري کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاري رويترز، اين تلاش‌ها براي حمله سايبري که بسياري از آنها طي تابستان توسط شرکت مايکروسافت تشخيص داده شدند، از سوي يک گروه هکري مشهور به "فنسي بير" (Fancy Bear) رخ دادند. فعاليت‌هاي اين هکرها سبب بررسي داخلي چگونگي هدف قرار دادن آمريکا از سوي عوامل اطلاعاتي روسيه در آستانه برگزاري انتخابات سوم نوامبر مي‌شود.

 
رويترز برخي اهداف اين حملات سايبري را شناسايي کرده که عبارتند از مرکز پيشرفت آمريکا، شوراي روابط خارجي و انديشکده صلح بين‌الملل کارنگي. اين مراکز اعلام کردند هيچ شواهدي دال بر وقوع تلاش‌هاي موفقيت‌آميز براي هک کردن نديده‌اند.

گروه هکري Fancy Bear تحت کنترل آژانس اطلاعات نظامي روسيه قرار داشته و مسئول هک کردن حسابهاي ايميل کارکنان نزديک به هيلاري کلينتون در زمان نامزدي اش براي انتخابات ۲۰۱۶ معرفي شده است.

مايکروسافت ماه گذشته ميلادي نيز اعلام کرد گروه Fancy Bear تلاش کرده بيش از ۲۰۰ سازمان را که طبق اعلام اين شرکت تعداد زيادي از آنها با انتخابات ۲۰۲۰ مرتبط بوده اند هک کند. مايکروسافت کمپين جاسوسي سايبري سال جاري را با استفاده از يک خطاي برنامه نويسي که به اين شرکت اجازه شناسايي الگوي حمله اختصاصي Fancy Bear را مي داده توانسته به هکرهاي روس مرتبط سازد.

مايکروسافت از اظهار نظر درباره گزارش رويترز با استناد به رعايت حريم خصوصي مشتري خودداري کرد. اما تام برت، معاون رئيس شرکت در بيانيه‌اي عنوان کرد، اين شرکت و دولت آمريکا "به سختي تلاش داشته‌اند اين انتخابات را ايمن و امن نگه دارند".

سفارت روسيه در واشنگتن اعلام کرد، اين کشور در امور داخلي آمريکا مداخله نمي کند و هر گونه ارتباط Fancy Bear با روسيه را رد کرده و اين اتهام را "اخبار دروغ" خواند.

کمپين ترامپ به درخواستها براي اظهار نظر پاسخ نداد.

به گفته شش فرد آگاه، در تابستان يک واحد امنيت سايبري متخصص در مايکروسافت و ماموران امنيتي فدرال به بسياري از اهداف مد نظر گروه Fancy Bear اخطار دادند. رويترز ماه گذشته ميلادي يک شرکت لابي گر نزديک به جو بايدن را به نام SKDKnickerbocker به عنوان يکي از آنها شناسايي کرد.

هدف گرفتن دموکراتها در ايالتهاي اينديانا و کاليفرنيا ازسوي چهار فرد آگاه تاييد شد و به گفته دان اسميت، کارشناس شرکت Secureworks، اين نشان مي دهد که روسها دارند "شبکه خود را گسترش مي دهند".

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره