logo

بالکان نگران از شیوع دیوانه‌وار کرونا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بالکان نگران از شیوع دیوانه‌وار کرونا

ايرنا/ منطقه بالکان در اروپا اگرچه جمعيت زيادي را در خود جاي نداده، اما روند صعودي آمار ابتلاي ساکنان اين منطقه به کرونا و افزايش مرگ و مير ناشي از آن با وجود اعمال محدوديت ها و قرنطينه، بسيار نگران کننده است.

صربستان با حدود هفت ميليون نفر جمعيت، با هفت هزار و ۷۸۰ نفر مبتلا به ويروس کوويد-۱۹ مبتلا و جان باختن  ۵۷ نفر جان در بيست و چهار ساعت گذشته بيشترين تعداد مبتلايان و جان باختگان را از ابتداي شيوع بيماري ويروس کرونا از مارس امسال تا کنون داشته است.

بنا بر آخرين داده هاي دريافتي در بيست وچهار ساعت گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۴ نفر در صربستان مورد آزمايش قرار گرفتند که جواب ۷ هزار و ۷۸۰ نفر مثبت بوده  همچنين ۲۴۵ بيمار به دستگاه تنفسي متصل شده اند.

« آنا برنابيچ» نخست وزير صربستان  با اشاره به اينکه تعداد مبتلايان به ويروس کوويد -۱۹ و جان باختگان روز به روز بيشتر مي شود و  کشور با يک وضعيت همه گير دشوار  مواجه شده است، تمامي شهروندان را به احترام اقدامات پيشگيري فراخواند.

« گوران استوانوويچ» مدير کلينيک بيماري هاي عفوني صربستان  در اين رابطه اظهار کرد که در آينده همه شهروندان با ظاهر شدن علائم عفونت در بدنشان بايد ابتدا به آمبولانس «کوويد» مراجعه کنند تا در آنجا مورد آزمايش و تشخيص قرار بگيرند.

« پريدراگ کان» متخصص اپيدميولوژي و عضو ستاد بحران بيماري ويروس کزونا در صربستان در همايش خبري گفت که نتايج اقدامات اعلام شده از ۳ روز پيش براي پيشگيري از بيماري کوويد-۱۹ و افزايش مبتلايان از قبيل کاهش کار فروشگاه هاي بزرگ و پاساژها و ديگر مراکز جمعي مي تواند طي دو هفته آينده مشخص شود.

« ماريان ايوانوش» مدير سازمان بهداشت جهاني در صربستان نيز در اين خصوص با اشاره به وضعيت دشوار صربستان در يک هفته اخير بخاطر افزايش تعداد مبتلايان به ويروس کرونا گفت که اين کشور از نظر تعداد مبتلايان به ويروس کرونا در  مقابل هر ۱۰۰ هزار نفر  در بين سه کشور اول در جهان قرار دارد.

 تا کنون در صربستان ۱۵۵ هزار و ۹۹۴ نفر به ويروس کوويد-۱۹ مبتلا شده اند.

بوسني و هرزگوين ديگر کشور در بالکان غربي نيز با جمعيت نزديک به چهار ميليون نفر، در 24 ساعت گذشته با بحران افزايش تعداد مبتلايان به ويروس کرونا مواجه بوده است. بطوريکه يک هزار و ۱۷۹ نفر به ويروس کوويد-۱۹ مبتلا و ۶۲ نفر در سراسر اين کشور به اين دليل جان خود را از دست دادند.

در اين کشور نيز اقدامات پيشگيري براي کاهش تعداد مبتلايان و جان باختگان به اجرا گذاشته شده است و نهادهاي ذيربط مردم را به رعايت مقررات از جمله استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي فراخواندند.

کرواسي به عنوان عضو اتحاديه اروپا در بالکان غربي نيز با جمعيت بيش از چهار ميليون نفر، در 24 ساعت گذشته ۴ هزار و ۸۰ مورد ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور ثبت شده است و  ۵۱ نفر جان خود را از دست داه اند.

همچنين بر اساس آخرين اطلاعات منشر شده؛  ۲ هزار و ۲۴۰  نفر ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان هاي مختلف در کرواسي بستري و ۲۶۶ نفر از اين تعداد به دستگاه تنفسي متصل شده اند.

« کرونوسلاو ساپاک» رئيس اداره بهداشت عمومي کرواسي  در اين باره اظهار کرد که در هفته هاي اخير تعداد افراد آلوده به ويروس کرونا ۱۵ درصد افزايش داشته است.

با توجه به تعداد جان باختگان از ويروس کرونا، کرواسي با نرخ مرگ و مير  ۳۶۸ در هر يک مليون نفر در جايگاه دوازدهم در جهان قرار دارد.


در کرواسي براي پيشگيري ار افزايش مبتلايان به ويروس کرونا محدوديت هاي جديدي را از صبح امروز ( شنبه ) از جمله ممنوعيت برگزاري مراسم عمومي با حضور بيش از ۲۵ نفر و ممنوعيت اجتماعات خصوصي بيش از ده نفر، استفاده از ماسک در فضاي بسته و آزاد و همچنين رعايت فاصله ۴ متر مربع  مساحت  براي هر نفر در فضاهاي عمومي اعلام شده است.

اسلووني
در اسلووني نيز در بيست و چهار ساعت گذشته يک هزار و ۶۰۹ نفر به ويروس کوويد -۱۹ مبتلا و ۴۸ نفر جان باختند و به اين دليل تعداد افرادي که امروز بخاطر ابتلا شدن به ويروس کرونا در بيمارستان هاي مختلف در سراسر اين کشور بستري شده اند افزايش قابل ملاحظه اي داشته است.

بنا به آمارهاي انتشار يافته در اسلووني، در ۲۴ ساعت گذشته در اين کشور ۶ هزار و ۵۸۷ نفر مورد آزمايش قرار گرفتند که در صد ميزان مثبت ۲۴.۴ درصد بوده  است.

 در حال حاضر يک هزار و ۳۲۴ بيمار بخاطر مبتلا شدن به ويروس کرونا در بيمارستان هاي مختلف بستري و ۲۰۶ نفر از اين تعداد تحت مراقبت هاي ويژه قرار دارند.

از ابتداي شيوع بيماري همه گير کرونا در اسلووني ۷۲ هزار و ۶۶۲ نفر به اين ويروس ابتلا و يک هزار و ۲۹۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره