برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

یک بام و دو هوای امارات در برخورد با ورود اتباع خارجی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
یک بام و دو هوای امارات در برخورد با ورود اتباع خارجی

ايرنا/ درحالي که امارات از قطع صدور ويزا براي ۱۳ کشور مسلمان و عرب در روزهاي گذشته خبر داده بود، امروز پنجشنبه از آغاز صدو رواديد براي صهيونيست‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاري رسمي امارات «وام» وزارت امورخارجه امارات رسما اعلام کرد که در چارچوب همکاري با رژيم اسرائيل مراحل صدور ويزا براي ورود اتباع اسرائيلي را به جريان انداخته است.
اين وزارت‌خانه همچنين اعلام کرد که در چارچوب همکاري ميان اين کشور و رژيم صهيونيستي پس از امضاي توافق صلح و با هدف تسهيل سفر اسرائيلي‌ها به امارات از طريق ايرلاين‌ها، دفاتر خدمات هوايي و گردشگري براي دارندگان گذرنامه اسرائيلي فعال شده است.
وزارت‌خانه اعلام کرد که اين صدور رواديد براي اتباع اسرائيلي تا زماني فعال است که مراحل قانوني براي تصويب توافقنامه دو طرف براي لغو ويزاي ورود انجام شود.
اداره مهاجرت امارات متحده عربي ۵ آذرماه با انتشار بخشنامه‌اي صدور رواديد براي شهروندان ۱۳ کشور مسلمان و عرب را تا اطلاع ثانوي متوقف کرده بود.

مقام هاي امارات صدور رواديد براي شهروندان ۱۳ کشور از جمله ايران، عراق، سوريه و سومالي را متوقف کردند.
در اين بخشنامه همچنين درخواست رواديد کاري يا گردشگري براي شهروندان افغانستاني، ليبايي و پاکستاني نيز تا اطلاع ثانوي متوقف شد.
اين بخشنامه همچنين شامل شهروندان لبنان، يمن، ترکيه، الجزاير، تونس و کنيا هم مي شود.
صدور ويزا براي صهيونيست توسط امارات درحالي است که شنبه هفته گذشته مقامات فرودگاه بن گوريون تل‌آويو به ۲ مسافر شرکت خطوط هوايي "فلاي دوبي" امارات اجازه ورود ندادند.
پس از اين رويداد، از پرواز ۱۰ صهيونيست از جمله "رونين نمني" مالک شبکه "کافيه کافيه" و از معروف‌ترين بازرگانان صهيونيست به دبي جلوگيري شد.
وجود چنين مشکلاتي در ميان امارات و رژيم صهيونيستي در حالي است که وزارت امور خارجه اين رژيم روز شنبه از سفر نخستين گروه از گردشگران صهيونيست به دبي خبر داد.
اين اتفاق درست پس از آن روي مي‌دهد که شرکت فلاي دبي امارات، نخستين پروازهاي مستقيم خود از دبي به تل‌آويو را پنجشنبه هفته گذشته آغاز کرد.
چند هفته پيش نيز يک هيأت اماراتي به تل‌آويو سفر کرد و در آن ديدار، دو طرف ۴توافقنامه همکاري در فرودگاه بن گوريون امضا کردند که از جمله آن لغو رواديد ميان دو طرف بود.
آمريکا، رژيم صهيونيستي و امارات متحده عربي ۲۳ مرداد امسال با انتشار بيانيه مشترک از امضاي توافق براي عادي‌سازي روابط ميان ابوظبي و تل‌آويو و آغاز روابط ديپلماتيک ميان دو طرف خبر دادند.
مراسم امضاي توافقنامه عادي‌سازي روابط ميان تل‌آويو با منامه از يک طرف و پيمان صلح رژيم صهيونيستي با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهريور) در کاخ سفيد و در حضور دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا به صورت رسمي امضا شد و اين دو کشور کوچک عرب حاشيه خليج فارس رابطه چندين ساله غيرعلني خود را با صهيونيست ها آشکار و رسمي کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar