برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

۶۵ میلیون مبتلا و ۱.۵ میلیون جان‌باخته؛ کرونا بدون ترمز در جهان پیش می‌رود

منبع
فارس
بروزرسانی
۶۵ میلیون مبتلا و ۱.۵ میلیون جان‌باخته؛ کرونا بدون ترمز در جهان پیش می‌رود

فارس/ همزمان با افزايش چشمگير ميزان ابتلا به ويروس کرونا در آمريکا و کشورهاي اروپايي، شمار مبتلايان جهاني اين بيماري نيز از شصت‌وپنج ميليون نفر بيشتر شد.

برآوردهاي وبگاه «وُرلداُمتر» نشان مي‌دهد تعداد کساني که در کشورهاي مختلف، به ويروس «کوويد۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (پنجشنبه) از ۶۵ ميليون نفر فراتر رفته است.
بر اين اساس تا لحظه نگارش اين خبر ۶۵,۰۱۲,۰۱۳ نفر در سراسر جهان به اين ويروس مبتلا شده‌اند و ۱,۵۰۲,۶۱۰ نفر نيز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.
در مقابل اما ۴۵,۰۹۸,۱۶۲ نفر از بند اين بيماري رهايي پيدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.



در اين ميان، ايالات متحده آمريکا با چهارده ميليون و سيصد هزار مبتلا و ۲۸۰ هزار جان باخته، در صدر کشورهاي آلوده به ويروس کرونا قرار دارد. اين در حالي است که به اذعان رسانه‌هاي آمريکايي، مسئولان دولتي اين کشور به جاي رسيدگي به وضع وخيم همه‌گيري در اين کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتايج انتخابات رياست‌جمهوري هستند.
طبق داده‌هاي وُرلداُمتر، طي بيست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ايالت‌هاي آمريکا به صورت مجموع، ۲۰۳ هزار  مبتلاي جديد به ويروس کرونا گزارش شده که بيشترين ميزان ابتلاي روزانه در اين کشور و در جهان از زمان آغاز همه‌گيري است. طي يک روز گذشته نيز ۲۸۳۳ آمريکايي بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند.
بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد که آمريکا ۲۲.۰۵ درصد از کل مبتلايان به اين بيماري را در خود جاي داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۴.۶۸ درصد از کل مبتلايان جهان يعني تقريبا نه ميليون و پانصدوسي هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزيل با شش ميليون و چهارصدوسي هزار مبتلا يعني ۹،۹۱ درصد کل بيماران، قرار دارد.



در اين ميان قاره آمريکاي شمالي و مرکزي حدود شانزده ميليون و ششصدوپنجاه هزار مبتلا و نزديک به ۴۱۶ هزار فوتي، و قاره اروپا تقريبا هفده ميليون و هتفصدوچهل هزار مورد ابتلا و ۴۰۸ هزار جان‌باخته را از اين آمار به خود اختصاص داده‌اند.
اين در حالي است که «رابرت ردفيلد» مدير مرکز پيشگيري و کنترل بيماري آمريکا (CDC)، هشدار داد که سه ماه آينده، «سخت‌ترين» ماه‌هاي تاريخ بهداشت و سلامت عمومي در تاريخ اين کشور خواهد بود. 
يکي از نکات قابل توجه آمارهاي روند شيوع ويروس کرونا، مدت زمان افزايش شمار مبتلايان است. بر اساس بررسي‌هاي آماري، ويروس کرونا از زماني که ۱۴ ميليون را در جهان بيمار کرده بود، دربازه‌هاي سه يا چهار روزه، يک ميليون نفر را نيز گرفتار خود کرد تا امروز شمار ابتلاي جهاني از ۶۵ ميليون نفر عبور کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره