نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

بَرده‌ای که داستان زندگی‌اش دنیا را تکان داد 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
بَرده‌ای که داستان زندگی‌اش دنیا را تکان داد 

آخرین خبر/ سرزمین‌های بکر، مزارع پنبه، کار فراوان و نیروی کار محدود باعث رونق برده‌داری در قرن 17 و 18 در آمریکا شد. پیتر یکی از برده‌هایی بود که تصویر معروفش به‌عنوان نمادی از آن‌چه بر سر برده‌های سیاه‌پوستی که از آفریقا به آمریکا برده شدند به‌حساب می‌آید. این برده سیاه‌پوست در یکی از شهرهای لوئیزیانا در جنوب آمریکا همراه خانواده‌اش در مزرعه پنبه زندگی می‌کرد و چون جزو اموال صاحبش محسوب می‌شد به‌راحتی فروخته شد. او به‌ شکل معجزه‌آسایی توانست از صاحب بعدی در معدن فرار کند و حین جنگ داخلی آمریکا یکی از افراد موثر در پیروزی شمال بر جنوب باشد. با لغو قانون برده‌داری در سال 1863 سرنوشت او هم تغییر کرد. اما عکسی که از او ثبت شده بود همیشه به‌عنوان بخشی از واقعیت تلخ برده‌داری جهان را با ماهیت این رفتار آشنا کرد. به‌تازگی فیلم «رهایی» با بازی ویل اسمیت براساس داستانی زندگی پیتر اکران شده که از لینک زیر با دوبله فارسی می‌توانید تماشایش کنید. (تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی)

چرا ببینیم؟

اگر به‌ تاریخ آمریکا و موضوع برده‌داری علاقه‌مند هستید این فیلم می‌تواند پازل فیلم‌های خوبی مثل «12 سال بردگی» را کامل کند چون به‌ دل جنگ داخلی هم رفته و ویژگی‌های لغو قانون برده‌داری را هم بررسی کرده است. یکی از نکات جالب این است که برده‌های آزاد شده تا زمان پایان جنگ داخلی در واقع آزاد کامل نبودند و فقط می‌توانستند بین خدمت در ارتش شمال و رفتن به جنوب و برده شدن یکی را انتخاب کنند. اما ماجرا برای زنان و بچه‌ها فرق می‌کرد و با هجوم ارتش شمال به هر کدام از مزارعی که از برده به‌عنوان نیروی کار استفاده می‌کرد، فوج عظیمی از آن‌ها آزاد می‌شدند. فیلم سبک بصری جالبی دارد، به‌طور کل سیاه‌وسفید با کمی رنگ فیلمبرداری شده، بازی ویل اسمیت تماشایی است اما حقیقتش این است که برای تماشا با خانواده انتخاب مناسبی نیست چون با فیلم تلخ و گزنده‌ای مواجهیم که پر است از لحظات شکنجه و مبارزه.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:


.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar