مگر قرار نبود قیمت خودرو در بازار ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه باشد، چرا نشد؟

تسنيم/ يک کارشناس بازار خودرو گفت: قرار بر اين شد شوراي رقابت هزينه تمام شده محصولات را محاسبه و سود متعارفي را براي شرکتهاي لحاظ کند و سپس کسي در بازار حق فروش ۱۰ درصد بالاتر از آن را نداشته باشد، اما اين اتفاق در بازار رخ نداده است.
مرتضي شجاعي کارشناس بازار خودرو گفت: نخستين اثر بدعت قيمت گذاري هر سه ماه خودرو، تحريک و التهاب بازار آزاد است.
وي افزود: قرار بر اين شد شوراي رقابت هزينه تمام شده محصولات را محاسبه و سود متعارفي را براي شرکتهاي لحاظ کند و سپس کسي در بازار حق فروش 10 درصد بالاتر از آن را نداشته باشد، اما اين اتفاق در بازار رخ نداده است.
شجاعي با تائيد اينکه وحدت رويه در قيمت گذاري شوراي رقابت بين خودروها ديده نميشود، اضافه کرد: در قيمت گذاريها بايد بازنگري شود.
کارشناس بازار خودرو در ادامه اين برنامه درباره موفق بودن الگوي قرعه کشي خودرو در بازار افزود: سياست گذاري متناقض در موضوع قرعه کشي خودرو مشکل ساز شده است و در قرعه کشي خودرو سود مشارکت صفر و خودرو ساز هر سه ماه قيمت محصولات خود را بالا ميبرد.
وي درباره قيمت گذاري خودروي دناپلاس توربوشارژ اتومات گفت: زماني که پيش خريداران تأخير قابل توجهي در تحويل خودرو داشتند و از طرفي با قيمتهاي فعلي خودروسازان مواجه ميشوند موج نارضايتي به وجود ميآيد.