برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرمقاله صبح نو/ جنایت بی‌پایان

منبع
صبح نو
بروزرسانی
سرمقاله صبح نو/ جنایت بی‌پایان

صبح نو/ « جنایت بی‌پایان » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه صبح نو، محبوبه نیاورانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

 رژیم صهیونیستی روز گذشته با پخش اعلامیه‌ای خواستار خروج مردم غزه از شهر رفح شده است که این موضوع بیانگر تدارک حمله گسترده به این شهر است. این برگ تازه‌ای از جنایت‌های دولت افراطی بنیامین نتانیاهو برای خروج از بحران خودساخته ماه‌های اخیر است. با این تفاوت که صهیونیست‌ها در طول تاریخ سیاه خود هرگز تا این حد تنها و منزوی نبودند.
فشارهای بین‌المللی و راهپیمایی‌های مردمی در سراسر جهان ادامه دارد. حالا کشورهای اروپایی و آمریکا هم حداقل در ظاهر با آغاز جنایت تازه دولت نتانیاهو اعلام مخالفت می‌کنند.
اشغالگر اما چاره‌ای به جز ادامه جنایت‌های خونین خودش در غزه نمی‌بیند.   هدف از حمله به رفح، نابودی حماس اعلام شده، همان‌طور که نتانیاهو از نخستین روز مدعی بود که برای نابودسازی مقاومت وارد غزه خواهد شد؛ اما نه حماس نابود شد و نه ارتش کودک‌کش توانست به کوچک‌ترین سرنخی برای دست یافتن به اسرای صهیونیست در غزه دست یابد.
نتانیاهو بهتر از هر کسی می‌داند که حمله به رفح به جز آوارگی مردم مظلوم غزه و قتل و جنایت هیچ نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت؛ اما در نقطه عجز و ناتوانی به ماجراجویی تازه‌ای نیاز دارد. قاتل سریالی به قربانیان بیشتری نیاز دارد تا همچنان جایگاه خودش را در رأس قدرت جنایتکارترین رژیم تاریخ حفظ کند.

با این وجود آغاز حمله به رفح در صحنه بین‌المللی موجب تقویت اتحاد مخالفان و معترضان جنایت‌های صهیونیست‌ها و حتی ائتلاف جهانی علیه اشغالگران خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar