logo

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

منبع
سياست روز
بروزرسانی
آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

سیاست روز/متن پیش رو در سیاست روز منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر تایید پنج نامزد اصولگرا که در طیف‌های تندرو، سنتی و نواندیش دسته بندی می‌شوند، مسعود پزشکیان اصلاح طلب را نیز تایید صلاحیت کرد.
پیش از این جبهه اصلاح طلبان سه نامزد اصلی خود را معرفی کرده بود(آخوندی، پزشکیان و جهانگیری) و اعلام کرده بود که از این سه نامزد حمایت می‌کند که قرعه شانس بنام پزشکیان اصلاح طلب معتدل و وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی درآمد!
با شروع تبلیغات رسمی نامزدها، عده‌ای از جناح تندرو اصلاحات ورود پزشکیان به عرصه انتخابات را یک «تله و دام» شورای نگهبان و نظام برای اصلاح طلبان نامیده‌اند و خواستار انصراف پزشکیان از این عرصه شده‌اند! به این بی منطقی و غیرعقلانی حرف زدن باید چه پاسخی داد؟ این تشتت فکری و لجاجت بر یک فکر عبث و بیهوده ناشی از چیست؟
وقتی آقای خاتمی رئیس جبهه اصلاحات و مراد همه طیف های اصلاح طلبی از حضور پزشکیان استقبال نموده و اعلام کرده است که به او رأی خواهد داد، آقایان همیشه معترض چه جوابی دارند؟ وقتی اکثر گروه‌های تابلودار و شناسنامه دار اصلاح طلب از نامزد تایید شده حمایت عملی و علنی کرده‌اند، ساز مخالف زدن تندروهای اصلاح طلب چه معنی دارد؟
این جماعت یعنی خودشان و فهم‌شان را از آقای خاتمی، جهانگیری، ظریف، کارگزاران، اعتماد ملی و... بالاتر می‌دانند؟ باید به این دوستان بگوییم مگر همین شمایان نبودید که مدام فریاد می‌زدید و می‌زنید که شورای نگهبان و نظام راه‌ها را بر ما بسته است و اجازه حضور نمی‌دهد؟ مگر شما نبودید که می گفتید نظارت استصوابی عین دیکتاتوری است؟
خب حالا که با تایید صلاحیت آقای پزشکیان دیدید و فهمیدید که از «استصواب» خبری نیست و نظام هم بدنبال «مهندسی انتخابات» نیست. پس دردتان چیست؟ چرا خجالت می‌کشید که بگویید دنبال بهانه برای «تحریم انتخابات» بودید و اینک که با تایید پزشکیان نقشه هایتان نقش برآب شده، این دفعه «بامبول» دیگری درآورده‌اید؟
شورای نگهبان چه دام و تله‌ای برای پزشکیان و اصلاح طلبان پهن کرده؟ وقتی تمامی رسانه‌های رسمی نظام در اختیار پزشکیان و تیمش قرار گرفته است و روز روشن هرگونه حرف و اندیشه‌ای را مطرح می کند منتشر می‌شود، کجای این کار«دام وتله» است؟ آیا نظام و شورای نگهبان به اندازه شما نمی‌فهمند که برای راحتی خیالشان، پزشکیان را هم رد صلاحیت می‌کردند و با یک مشارکت خیلی کم، انتخابات را مهندسی می‌کردند؟
چرا رویتان نمی‌شود بگویید ماها زود قضاوت کردیم و از بد حادثه اینبار برای شرکت در انتخابات چهاردهم دعوت شدیم و جایی برای نق زدنمان نمانده است؟ بگویید شورای نگهبان به ما عناصر تندروی اصلاحات «رودست» زد و ما را خلع سلاح کرد و الان ما مانده‌ایم و ده‌ها سوال بی‌پاسخ هوادارانمان؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره