logo

سرمقاله آفرینش/ افزایش درگیری های اجتماعی را جدی بگیرید

منبع
آفرينش
بروزرسانی
سرمقاله آفرینش/ افزایش درگیری های اجتماعی را جدی بگیرید

آفرینش/ « افزایش درگیری های اجتماعی را جدی بگیرید » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
طی ماه های اخیر شاهد افزایش درگیری های خیابانی به شکلی خشونت آمیز بوده ایم که در آن افراد با سلاح سرد به یکدیگر حمله می کنند و در این بین امنیت و آرامش مردم و مکان های شهری را برهم می زنند. چاقوکشی در برخی محلات تهران، درگیری و حمله به کادردرمان، زورگیری در بزرگراه ها، و خشونت برای گرفتن گوشی تلفن همراه و یا کیف زنان و سالمندان موضوعی است که موجب نارضایتی و نا امنی در جامعه گردیده است.
هرچند که ریشه بسیاری از این بزه ها را باید در مسائل مختلف اقتصادی و فرهنگی جستجو کرد اما جلوگیری از بروز آن برعهده نیروهای انتظامی و نظامی است که وظیفه ثبات و امنیت جامعه را برعهده دارند. باتوجه به گسترده شدن دامنه حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و افزایش مسئولیت هایی که برعهده نیروهای انتظامی گذاشته شده، شکی نیست که با نوعی تداخل وظایف و اختلال در مسئولیت های اصلی به وجود خواهد آمد.
اینکه نیروهای انتظامی مجری طرح های فرهنگی شده اند
مسئله ای قابل بحث است، اما مورد تذکر و توجه این متن نگرانی از بابت بروز نا امنی در سطح شهرهای بزرگ کشور به ویژه پایتخت است. امروز بسیاری از مراکز قضایی کشور درگیر حضور گسترده مردمی است که آسیب دیده از بزه هایی ذکر شده اند. بسیاری از پرونده ها به سبب سرقت گوشی و کیف قاپی و زورگیری است.

انتظار اصلی جامعه از نیروی انتظامی و نظامی کشور فراهم سازی امنیت در لایه های بیرونی است. یک زن و دختر جوان نباید از بابت گوشی ویا کیف همراهش نگران و مضطرب باشد. یک سالمند نباید به خاطر پیاده روی در پارک دلهره داشته باشد. آیا از این موارد اولویتی بالاتر وجود دارد؟!.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar