logo
  1. برگزیده
تحلیل ها

روزنامه اصولگرا: به نفع قالیباف کنار نروید، پزشکیان پیروز خواهد شد

منبع
صبح نو
بروزرسانی
روزنامه اصولگرا: به نفع قالیباف کنار نروید، پزشکیان پیروز خواهد شد

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

محبوبه نیاورانی| با توجه به شرایط حاکم بر انتخابات 1403، نظر دلسوزان جبهه انقلاب بر آن است که میان کاندیداهای این جریان اجماع صورت گیرد تا نتیجه انتخابات را به جریان رقیب واگذار نکنند. برخی از کاندیداها نیز به صورت جسته‌گریخته آمادگی خود را برای این کناره‌گیری اعلام کرده‌اند. همانطور که قالیباف با ایثار در انتخابات ٩٦و حتى خوددارى از ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ به احترام رییس‌جمهور شهید پایبندی خودش به مصالح نظام و جریان انقلاب را به اثبات رساند. در کارزار ۱۴۰۳ شرایط مشابه شهید رییسی پیش روی قالیباف قرار دارد، گزینه‌ای که علاوه بر جریان اصولگرا توانسته بخشی از آرای طبقه متوسط و حتی مرددین را نیز جذب کند و از این منظر شانس اول پیروزی برای جبهه انقلاب به شمار می‌رود.


امروز در اکثر نظرسنجی‌های معتبر آقای قالیباف از جریان اصول‌گرا و آقای پزشکیان از جریان اصلاح‌طلب در صدر هستند. نکته مهم و قابل تأمل در این نظرسنجی‌ها آن است که کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته‌اند، نامزد خود را انتخاب کرده‌اند و هیچ شک، شبهه و تردیدی برای رأی دادن ندارند. نامزدها باید در فرصت باقی‌مانده برای جذب رأی مرددین و آرای خاموش تلاش کنند. ازاین‌رو در هفته دوم تبلیغات، آرای قالیباف و پزشکیان رو به افزایش است.
 در نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، از  45.5 درصدی از مردم که گفته‌اند قطعا در این انتخابات شرکت خواهند کرد، آقای جلیلی 18.2 درصد را به خود اختصاص داده است و هرچه میزان مشارکت بالاتر برود، به احتمال فراوان به سبد رأی قالیباف و پزشکیان می‌افزاید.


لذا اجماع به نفع قالیباف شانس پیروزی جبهه انقلاب در دور اول را بیشتر می کند؛ چرا که قالیباف زمینه زیادی در جذب رأی مرددین خواهد داشت؛ اما در غیر این صورت آقای پزشکیان به احتمال زیاد در همان دور اول پیروز انتخابات خواهد شد. در عین حال دور دومی شدن انتخابات با حضور پزشکیان اعتماد به نفس جریان اصلاحات را بیشتر می کند. به هر روی این انتخابات آزمونی برای جبهه انقلاب است که از گذشته خود در انتخابات 1392 عبرت بگیرد و اجازه ندهد ریل پایه‌گذاری شده در این چهار سال، مجددا به دست جریان رقیب بیفتد.
 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره