logo

سوال مهم احدیان از قوچانی: چرا این‌قدر از قالیباف می‌ترسید؟

منبع
صبح نو
بروزرسانی
سوال مهم احدیان از قوچانی: چرا این‌قدر از قالیباف می‌ترسید؟

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

محمد قوچانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محمدسعید احدیان، مشاور محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری یکشنبه (سوم خرداد ۱۴۰۳) با حضور در شبکه خبر در مناظره‌ای با عنوان «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» شرکت کردند.
محمدسعید احدیان در ابتدای این مناظره با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت رئیس‌جمهوری باید موضوع اقتصاد باشد، اظهارکرد: «باید برای حل مسائل اقتصادی مردم برنامه و هدف داشت و از راه‌حل صحبت کرد. آگاهی و اشراف آقای قالیباف در این زمینه مشخص است و برنامه‌های معینی هم در نظر گرفته شده است؛ اما در طرف مقابل یعنی آقای دکتر پزشکیان چنین چیزی نمی‌بینیم و به گونه‌ای عمل می‌شود که صدای مردم این میان گم می‌شود و مشاوران ایشان هم با تنش‌آفرینی رفتار می‌کنند.»
محمد قوچانی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کشور این است که مشارکت در انتخابات به ۵۰ درصد نرسیده است، گفت: «جمهوری اسلامی تمایزی با رژیم گذشته داشت که همان جمهوریت نظام است که اکنون در خطر قرار دارد. درباره تنش‌آفرینی هم باید گفت شما و دوستانتان به سفارت عربستان حمله و برای کشور تنش ایجاد کردید و اکنون هم همان افراد در ستادهای آقای قالیباف هستند. اینکه در یک میزگرد تنشی ایجاد شود، کشور به هم نمی‌ریزد؛ اما حمله به سفارت عربستان برای کشور تنش‌آفرین شد.»

قوچانی: رقیب ما آرای خاموشی است که نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند
وی افزود: «آقای قالیباف از روزی که نامزد شده است چند بار از مردم رأی نگرفته است. چرا مجددا شانس خود را امتحان می‌کند؟ ما نه با آقای قالیباف، نه جلیلی و نه دیگری رقابت نداریم، رقیب ما آرای خاموشی است که نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند.»
احدیان نیز در ادامه تأکید کرد: «با سخنان آقای قوچانی مشخص شد که دغدغه کسی که طرفدار آقای پزشکیان است اقتصاد نیست، بلکه مشارکت است. موضوعی که در طول همه این سال‌ها بارها مطرح شده و بارها هم پاسخ گرفته است.» وی یادآور شد: «بسیاری از افراد در ستاد آقای پزشکیان هستند که شاید بتوان به آنان هم چنین ایراداتی گرفت؛ مگر قرار است آقای پزشکیان پاسخگوی این امر باشد؟» قوچانی هم در بخش دیگری از این مناظره اظهارکرد: «من نگفتم اقتصاد مسأله مردم نیست. گفتم مسأله اقتصادی را با راه‌حل اقتصادی برطرف نمی‌کنند، بلکه با راه‌حل اجتماعی این امر حل می‌شود.»

قوچانی: مگر در کشور قحط‌الرجال است؟
این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: «چرا آقای قالیباف که رئیس مجلس است دوباره برای انتخابات کاندیدا شده است؟ مگر در کشور قحط‌الرجال است؟ مگر ریاست مجلس چیز کمی است؟»

احدیان: شما نمی‌خواهید مسأله مردم را حل کنید
احدیان هم در بخش دیگری از این نشست تأکید کرد: «آقای پزشکیان که از او حمایت می‌کنید تمام ستادش از دولت آقای روحانی پر شده است. شما مسأله مردم را نمی‌خواهید حل کنید و این اول کارتان است که وقتی دولت را تشکیل دادید، چهار سال بعد بیایید و بگویید نگذاشتند کار کنیم و نشد!» احدیان افزود: «اینکه بر انصراف آقای قالیباف تأکید دارید به چه دلیل است؟ جز اینکه نمی‌توانید با او رقابت کنید و به همین دلیل دنبال انصراف او هستید. جبهه انقلاب منسجم است و جایی که لازم باشد، وحدت و ائتلاف هم خواهد داشت.» قوچانی در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر اینکه کاندیداهای پوششی کاملا مشخص هستند، اظهارکرد: «من که اینجا نشستم آن‌قدر شجاعت دارم که بگویم آقای جهانگیری اشتباه کرد که کاندیدا شد.»
وی افزود: «ما به دولت‌های روحانی، خاتمی و هاشمی هم نقد داریم و آن دولت‌ها را تقدیس نمی‌کنیم. به خود شهید رئیسی هم احترام می‌گذاریم؛ اما به دولت او نقد داریم.» احدیان در بخش پایانی این مناظره تأکید کرد: «اگر از آقای قالیباف نمی‌ترسید، چرا می‌گویید رأی ندارد. شما با دوقطبی‌سازی کاذب تلاش دارید که تنش‌آفرینی کنید؛ اما بدانید که مردم دیگر این مسائل را نمی‌پذیرند، مراقبت بیشتری دارند و به چنین اقدامات و حرف‌هایی رأی نمی‌دهند.»

احدیان: پوششی‌بازی برای جریان شماست
وی افزود: «پوششی‌بازی برای جریان شماست. جبهه انقلاب بر اساس مصلحت و بدون جانبداری، شرایط را در نظر می‌گیرد و عمل می‌کند و آقای قالیباف هم به همین روند باور دارد.» قوچانی نیز در بخش پایانی سخنانش اظهارکرد: «شما فکر می‌کنید مردم به پول‌پاشی و طلا و گوشت دم در خانه تحویل دادن به کسی رأی می‌دهند. ما از آقای قالیباف نمی‌ترسیم و ایشان هم اگر رئیس‌جمهور شود، یک رئیس‌جمهور متوسط‌الحال است و بهتر از دوره شهرداری او نخواهد شد.»

قوچانی: راه‌حل برای تغییرات فقط صندوق انتخابات است
وی یادآور شد: «ما فقط به انتخابات می‌آییم تا نشان دهیم می‌خواهیم نظم سیاسی اصلاح شود و بگوییم که راه‌حل برای تغییرات فقط صندوق انتخابات است.»
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره