نماد آخرین خبر

پیام هریس به آمریکایی‌ها با انتخاب تیم والز

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
پیام هریس به آمریکایی‌ها با انتخاب تیم والز

اکو ایران/متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

 این کلیشه‌ای است که بگوییم تصمیم گیری برای معاون رئیس جمهور اولین تصمیم مهمی است که رای دهندگان از یک نامزد می‌بینند، اما حقیقت دارد. و حکمت این تصمیم‌گیری می‌تواند به یک موضوع محوری در مسیر کمپین تبدیل شود.
 
 پس از چند هفته گمانه زنی شدید درباره شریک انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری بالاخره امروز معاون خود را معرفی کرد: فرماندار مینه سوتا، تیم والز.

با انتشار اطلاعات بیشتر در مورد تصمیم هریس، پیامدهای سیاسی آن شروع به روشن شدن خواهد کرد. این کلیشه‌ای است که بگوییم تصمیم گیری برای معاون رئیس جمهور اولین تصمیم مهمی است که رای دهندگان از یک نامزد می‌بینند، اما حقیقت دارد. و حکمت این تصمیم‌گیری می‌تواند به یک موضوع محوری در مسیر کمپین تبدیل شود.

به نوشته فارن پالیسی، مهم‌ترین اثر کوتاه‌مدت تصمیم نامزد ریاست‌جمهوری این است که به ما می‌گوید او چه کسی را به‌عنوان شریک حکمرانی در کنار خود می‌خواهد و در صورتی که دیگر قادر به انجام کارش نباشد، چه کسی را در جای خود می‌خواهد.

معاون مفید، معاون مضر
برخی از انتخاب‌های معاونان، تصورات را در مورد اینکه یک نامزد ریاست‌جمهوری چگونه می‌خواهد حکومت کند، بهبود بخشیده است. پیامی که باراک اوباما، سناتور ایلینوی در سال 2008 برای رای دهندگان خود ارسال کرد این بود که درک می‌کند که باید گروه‌های سنتی مردان سفیدپوست طبقه کارگر را اغناء کند و تجربه محدود خود در سیاست خارجی را تکمیل می‌کند. به همین دلیل، اوباما به سراغ سناتور جو بایدن از دلاور رفت. همزمان که اوباما رای‌دهندگان جوان‌تر، حومه نشینان تحصیل کرده دانشگاهی و رای دهندگان سیاهپوست و لاتین تبار جلب می‌کرد، با انتخاب بایدن درک و احترام نسبت به رای دهندگان سفیدپوست طبقه کارگر را نشان داد این تصمیم حاکی از آن بود که اوباما یک شورش‌گر نیست، بلکه درک پیچیده‌ای نسبت به ائتلافی دارد که برای پیروزی در انتخابات به آن نیاز داشت.

و دونالد ترامپ در سال 2016 نیز انتخاب موثری انجام داد. ترامپ با مایک پنس، فرماندار ایندیانا، برخی نگرانی‌ها را در میان لایه‌های محافظه‌کار حزب که نمی‌دانستند می‌توانند به او اعتماد کنند، کاهش داد. ترامپ با انتخاب یک محافظه‌کار راست‌گرای قابل پیش‌بینی، متعارف و قابل اعتماد، اعصاب‌ها را آرام کرد. اگرچه در آن زمان مشخص نبود که دوره ریاست جمهوری ترامپ تا چه حد متلاطم خواهد بود، اما در تابستان 2016 انتخاب معاون او به عنوان مدرکی تلقی شد که ترامپ در پشت پرده، از ائتلاف محافظه کار، به ویژه انجیلی‌ها دور نخواهد شد.

سپس انتخاب‌هایی بودند که نامزدها را به شکست کشاندند.

در سال 2008، مک‌کین مسن می‌خواست با همراهی سارا پیلین، فرماندار آلاسکا - که برخی تصور می‌کردند نماینده نسل بعدی جمهوری‌خواهان است- هیجانی را که اوباما ایجاد کرده بود، خنثی کند. اما اوضاع به سرعت تیره شد. عملکرد ضعیف او در رسانه‌ها سؤالاتی را در مورد تجربه و خردی که مک کین ادعا می‌کرد به کاخ سفید میاورد، ایجاد کرد. اگر اینگونه بود، او چگونه می‌توانست پیلین را انتخاب کند. علاوه بر این، پیلین در طول کمپین خود به مذاق عناصر راست افراطی و حاشیه‌ای حزب خوش آمد. انتخابی که قرار بود نشان دهد مک‌کین به آینده نگاه می‌کند، در نهایت عناصری از جمهوری‌خواهان را به میان آورد که شهرت او را به‌عنوان یک محافظه‌کار معقول، محترم و معتدل در قالب ریگان تضعیف کرد.

پیام ترامپ و هریس در انتخاب معاون

برخی استدلال می‌کنند که تصمیم اخیر ترامپ برای انتخاب سناتور اوهایو، جی دی ونس، به عنوان معاون خود، در یک لحظه بحرانی دقیقاً پیام اشتباه را ارسال کرد. درست پس از ترور نا موفق رئیس جمهور سابق، جمهوری خواهانی بودند که امیدوار بودند ترامپ کمی به مرکز بچرخد، یا حداقل نشان دهد که می‌خواهد ائتلاف خود را گسترش دهد و به شیوه‌ای رام‌تر عمل کند. در عوض، ترامپ با انتخاب ونس در مجمع ملی جمهوری خواهان نشان داد که در حال فرو رفتن عمیق‌تر در هرج و مرج و رادیکالیسم است. تصمیم ترامپ برای منتقدان او و برخی از حامیانش اثبات کرد که نمی‌توان به او اعتماد کرد که اطرافش را با افرادی پر کند که می‌دانند اکثر رأی‌دهندگان در مورد مسائل اصلی چه نظری دارند. نزدیکی ونس به پروژه 2025 و اظهار نظر در مورد حکمرانی قوی، به جای کاهش نگرانی‌ها، نگرانی‌ها را در مورد علاقه ترامپ به روش‌های حکومت استبدادی تشدید کرد.

هریس در فرآیند انتخاب معاون خود، نکاتی را در مورد نحوه حکومتداری خود ارائه کرد. در این دوره تصمیم‌گیری بسیار موشکافانه، هیچ نشت اطلاعاتی قابل توجهی وجود نداشت، که نشان می‌دهد هریس می‌خواهد و می‌تواند کمپین منسجمی را اداره کند.

هریس امیدوار است از طریق انتخاب والز پیام جدیت و ثبات ارسال کند. والز به عنوان فرماندار و نماینده کنگره تجربه دارد. او با 60 سال سن، از برخی گزینه‌های دیگر پیرتر است، اما نه خیلی پیر. والز علیرغم شخصیت گرم خود، تسلط جدی بر سیاست دارد. داشتن او به عنوان معاون نشان می‌دهد که هریس می‌خواهد خود را با شرکای کارکشته‌ای که می‌خواهند دولت‌داری کنند احاطه کند. او نه تنها در دولت، بلکه در خارج از آن نیز به عنوان معلم مدارس دولتی تجربه دارد.

انتخاب والز همچنین نشان می‌دهد که هریس می‌خواهد تصمیماتی بگیرد که به تمام طیف ائتلاف خود احترام بگذارد. فرماندار مینه سوتا یک مترقی (پراگرسیو) است که از دفاع از حقوق اجتماعی و پیشتازی در دولت ابایی ندارد. او می‌تواند پایگاهی را بیشتر به وجد بیاورد که قبلاً به وجد آمده است. با این حال، والس در میان دموکرات‌ها غیرمعمول است زیرا همزمان که او اینگونه ارزش‌ها را پذیرفته است، در عین حال برای آمریکایی‌های روستایی که به سمت جمهوری‌خواهان متمایل شده‌اند، جذاب است. والز در ایالت خود، سابقه عملکرد خوبی در مناطق عمدتاً جمهوری خواه دارد - از جمله رای دهندگانی که ونس دوست دارد آن‌ها را نمایندگی کند. مهمتر از همه، او بدون فروختن اصول سیاسی خود سعی در جلب چنین رأی دهندگانی دارد. او از رویارویی با جمهوری خواهان هراسی ندارد و در مواجهه با حملات معمول در مورد سوسیالیسم از عقاید خود عقب نشینی نمی‌کند. او تجسم بدیلی برای آمریکایی‌های کارگری دارد که با چالش هزینه‌ها و ناامنی دست و پنجه نرم می‌کنند: مسیری رو به جلو بدون سیاست‌های ارتجاعی که به نماد حزب جمهوری‌خواه مدرن تبدیل شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره