نماد آخرین خبر

آیا تیلور سوئیفت بر انتخابات آمریکا تاثیر می گذارد؟

منبع
فرارو
بروزرسانی
آیا تیلور سوئیفت بر انتخابات آمریکا تاثیر می گذارد؟

فرارو/متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

روزنامه "واشنگتن پست" در مطلبی با اشاره به تاثیر احتمالی "تیلور سوئیفت" خواننده مشهور بر روند انتخابات آمریکا می‌نویسد: "سوئیفت یکی از مشهورترین سلبریتی‌های جهان است و طرفداران زیادی (احتمالا بی اندازه زیاد) دارد. هنگامی که جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا اعلام کرد که دیگر به دنبال نامزدی دموکرات‌ها برای رقابت ریاست جمهوری نیست برخی از طرفداران سوئیفت یک گروه ویژه برای حمایت از جانشین او تشکیل دادند. تاثیر آن اقدام ممکن است این باشد که شش سال پس از آن که سوئیفت برای اولین بار درباره مسائل سیاسی اظهارنظر کرد طرفداران اش اکنون می‌توانند در روند انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشند. جستجوی نام سوئیفت در گوگل پس از برگزاری تور Erasاو افزایش یافته است. نتیجه نظرسنجی یوگاو نشان می‌دهد که میزان محبوبیت سوئیفت از سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته است. در اکتبر همان سال درست در زمانی که سوئیفت از یک نامزد دموکرات (در نهایت ناموفق) برای سنا در تنسی حمایت کرد ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها به او نظر مثبت داشتند. در ژانویه سال جاری این رقم به ۵۴ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر اکثر مردان، زنان و دموکرات‌های آمریکایی به سوئیفت نگاه مثبتی دارند. مطلوبیت او در میان مستقل‌ها و جمهوری خواهان و به ویژه در میان آمریکایی‌های جوان‌تر افزایش یافته است. البته سال هاست که کلیشه‌ای در مورد سوئیفت وجود دارد مبنی بر آن که طرفداران او عمدتا از دختران جوان و نوجوان تشکیل شده اند. مطمئنا یک عنصر حقیقت در آن وجود دارد، اما یک طرفدار ۱۳ ساله سوئیفت در سال ۲۰۱۸ اکنون یک طرفدار ۱۹ ساله اوست که برای رای دادن به اندازه کافی بزرگ شده است. این که آیا سوئیفت از هریس حمایت می‌کند یا خیر باید منتظر ماند و دید. تلاش عمدی برای افزایش مشارکت در میان طرفداران سوئیفت احتمالا به نفع هریس خواهد بود. یکی از دلایلی که بایدن در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از شکست هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ میلادی برنده شد این بود که درصد بیش تری از رای دهندگان جوان در انتخابات شرکت کرده بودند.

اکنون سوئیفت دوباره محبوب‌تر است و علاقه به او بیش‌تر از چهار سال پیش است. هنگامی که او سال گذشته دنبال کنندگان خود در اینستاگرام را تشویق کرد تا برای رای دادن ثبت نام کنند ده‌ها هزار نفر این کار را انجام دادند. اگر سوئیفت طرفداران خود را تشویق کند تا برای رای دادن در ماه نوامبر برنامه ریزی کنند و با والدین یا دوستان خود برای انجام این کار همکاری کنند مشارکت رای دهندگان افزایش خواهد یافت. تشویق آنلاین جامعه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تعداد افرادی که رأی می‌دهند داشته باشد. اگر سوئیفت از هریس حمایت کند (همانطور در مورد بایدن در سال ۲۰۲۰ انجام داد) این نیز ممکن است مجموع آرای دموکرات‌ها را افزایش دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar