نماد آخرین خبر

سوءاستفاده انتخاباتی ترامپ از تیلور سوییفت!

منبع
فرارو
بروزرسانی
سوءاستفاده انتخاباتی ترامپ از تیلور سوییفت!

فرارو/متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

"تیلور سوئیفت" خواننده مشهور علیرغم آن که هنوز مشخص نکرده از کدام نامزد انتخاباتی حمایت خواهد کرد در مرکز توجهات رقابت انتخاباتی بین بایدن و هریس قرار گرفته است. در تازه‌ترین رخداد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان تصویری از تیلور سوئیفت که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده را در حساب خود در رسانه‌های اجتماعی با این مضمون به اشتراک گذاشت که "دونالد ترامپ درخواست تیلور سوئیفت خواننده برای رای دادن به او را پذیرفت" و همراه با آن توصیه‌ای برای رای دادن به نامزد جمهوری خواهان را به اشتراک گذاشت. این متن با تصویری جعلی از سویفت که یادآور تصویر نمادین عمو سام با پرچم آمریکا پشت سرش می‌باشد با این پیام منتشر شده شده است:"تیلور از شما می‌خواهد به دونالد ترامپ رای دهید". ترامپ در حالی دست به انتشار تصویر جعلی از سوئیفت زده که او هنوز مشخص نکرده از کدام نامزد حمایت خواهد کرد. ترامپ همراه با انشتار این تصویر در روز یکشنبه در پیامی با اعتماد به نفس روی عکس سوئیفت نوشته بود:"قبول می‌کنم"! به این معنا که رای فرضی سوئیفت به خود را می‌پذیرد.

سوئیفت در سال ۲۰۲۰ خواستار رای دادن رای دهندگان به بایدن شد و در آن زمان به اندازه امروز مشهور نبود. در آن زمان جمهوری خواهان تا آنجا پیش رفتند که مدعی شدند سوئیفت یک مامور مخفی پنتاگون است که برای انتخاب شدن بایدن تلاش می‌کند.
 
بایدن دیگر برای انتخاب مجدد نامزد نمی‌شود، اما نگرانی جمهوری خواهان در مورد تاثیر نظر سوئیفت بر روی رای جوانان کماکان وجود دارد. مدت  کوتاهی پس از آن که کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات از سوی بایدن تعیین شد گروهی از طرفداران تیلور سوئیفت با شعار "سوئیفت برای کامالا" گردهم آمدند، اما تیلور سوئیفت در این باره هیچ گونه اظهارنظری نکرد. رسانه‌هایی مانند شبکه خبری "سی ان ان" گمانه زنی کرده اند که تیلور سوئیفت در شیکاگو در کنوانسیون ملی حزب دموکرات حضوری غافلگیر کننده خواهد داشت.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تیلور سوئیفت می‌تواند از ترامپ شکایت کرده و در دادگاه پیروز شود؟ کارشناسان حقوقی و وکلا بر این باورند که سوئیفت به طور بالقوه می‌تواند از ترامپ به دلایل فدرال به دلیل نقض علائم تجاری و تبلیغات نادرست شکایت کند. با این وجود، در این باره اجماعی میان کارشناسان وجود ندارد که نشان دهد شانس سوئیفت برای برنده شدن در چنین پرونده‌ای بالا باشد. "نعیمه رحمانی" وکیل در امریکا معتقد است که سوئیفت می‌تواند از ترامپ و کسانی که مسئول سوء استفاده از شباهت او در تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند شکایت کند.

رحمانی به یک مورد اخیر اشاره کرد که در آن Open AI صدای تقلید از اسکارلت جوهانسون بازیگر که در اپلیکیشن چت جی پی تی منتشر شده بود را پس از مداخله حقوقی آن بازیگر حذف کرد. "جیمز واکر جونیور" یک وکیل با سابقه در عرصه سرگرمی به شدت  سوئیفت را تشویق به شکایت می‌کند و استدلال کرده که او باید از برند و علامت تجاری میلیارد دلاری خود محافظت کند. با این وجود، کار دشوار آن است که سوئیفت باید نشان دهد کازار ترامپ آن تصاویر را با هدف فریب دادن رای دهندگان منتشر کرده است. علاوه بر این، رابطه ترامپ با سوئیفت بحث برانگیز بوده است. ترامپ در ماه ژوئن احتمال حمایت سوئیفت از جو بایدن را رد کرده بود و عقاید لیبرال او را زیر سوال برد.

در این میان شرکت کنندگان نسل Z در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به اقدام ترامپ خندیده و او را یک "دروغگو" خطاب کرده اند. "لونا" یکی از آن شرکت کنندگان به خبرنگار "سی ان ان" می‌گوید:"کارزار ترامپ در حال فروپاشی است و او نمی‌تواند بدون اظهارات نژادپرستانه یا زن ستیزانه به کامالا حمله کند در نتیجه کاری که با عکس سوئیفت کرده آخرین چیزی می‌باشد که برایش باقی مانده است". "الیزا کالدورن" ۲۴ ساله می‌گوید:"من احساس می‌کنم اگر تیلور از هریس حمایت کند تاثیر زیادی بر رای جوانان خواهد گذاشت". تایلر سایکس ۱۹ ساله می‌گوید علاوه بر سوئیفت ستاره بزرگ دیگری مانند بیانسه می‌تواند تاثیر مشابهی بر رای دهندگان جوان داشته باشد. بیانسه تاکنون به طور علنی از هیچ نامزدی حمایت نکرده، اما به هریس اجازه داده از آهنگ او با نام "آزادی" به عنوان آهنگ کارزار انتخاباتی اش استفاده کند که منجر به گمانه زنی‌هایی در مورد حمایت او از هریس در آینده شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره