نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

سرمقاله خراسان/ حلقه های مفقوده در تنبیه صهیونیست ها

منبع
خراسان
بروزرسانی
سرمقاله خراسان/ حلقه های مفقوده در تنبیه صهیونیست ها

خراسان/  « حلقه های مفقوده در تنبیه صهیونیست ها » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
 رژیم صهیونیستی با خیانت و جنایات ۷۰ ساله اش، امروز تنفر و انزجار جهانی در میان مردم ،جوانان و آزادگان عالم را به وجود آورده است. اقدامات و فجایع غیرقانونی و ضدبشری که از همان روزهای اول پس از عملیات ترکیبی و غرورآفرین ۷ اکتبر تاکنون در غزه اتفاق افتاده، مزید بر علت شده و فرصت دفاع حتی از حامیان اسرائیل را سلب کرده است. امروز علاوه بر بیزاری فراگیری که از رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، هر فرد و حکومتی که کمترین حمایت و جانبداری از اسرائیل را داشته باشد، به سرعت در لیست منفورین جهانی قرار خواهد گرفت. شهادت مجاهد فلسطین شهید اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران  نیز که ناجوانمردانه و با نقض همه معاهدات بین المللی و به عنوان مهمان در یک رویداد مهم و رسمی ایران به شهادت رسید، تصویر دیگری از تبار وحشیانه رژیم صهیونیستی در گستره جهانی را به تصویر کشید و برائت و محکومیت این رژیم را در سطح وسیعی احیا و بازخوانی نمود. آن‎چه الان اهمیت دارد و قابل توجه است این‎که نوعی اجماع و توافق فراگیر جهانی به‎وجود آمده که تاکید دارد اسرائیل بایستی مجازات و تنبیه شود و این مطالبه و خواسته نه تنها در صف مخالفان رژیم صهیونیستی بلکه بسیاری از هم‎پیمانان قدیمی رژیم هم آمادگی این تنبیه را دارند و از همه مهم‎تر در داخل سرزمین های اشغالی ،حاکمان و هم مردم اسرائیل لحظه به لحظه چشم انتظار این مجازات و تنبیه هستند. اما آن‎چه به نظر می رسد در این مقطع زمان ضرورت دارد توجه به برخی حلقه ها و اضلاع این مجازات و تنبیه است که جای دارد علاوه بر تنبیه نظامی در این نوبت مورد توجه ویژه قرار گیرد.
الف. پیش بینی یک کمپین جهانی برای فراخوان و دعوت عمومی مردم ،با مشارکت و اظهارنظرشان در عرصه هایی از قبیل چه کسانی مجازات شوند؟ چه مجازات هایی پیش بینی شود؟ در چه محل هایی مجازات و به چه میزانی انجام شود؟ و سایر الزامات مرتبط
ب. یک طراحی رسانه ای قوی و فراگیر که عموم مردم بتوانند در فرایند این تنبیه اظهارنظر و مشارکت داشته باشند و امکان مشاهده آن در سطح جهان باشد.
ج.در آستانه دولت جدید جا دارد توافق و هماهنگی خوبی بین کشورهای مختلف و نخبگان جهانی و تشکل‌های مردم نهاد مدافع حقوق کودکان،زنان، بهداشت و سلامت و ... ایجاد شود تا در اکثر محافل حقوقی و بین المللی خط محاکمه و محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی دولت ها و ساختارهای سیاسی رسمی به‎علاوه سمن های مردم نهاد و حتی کمک به مردم فلسطین و غزه  برای طرح و ثبت و پیگیری لوایح حقوقی شکایت از اسرائیل با هدف ایجاد جبهه حقوقی فراهم گردد.

 د. یک هماهنگی بین رهبران مذهبی ادیان و مذاهب توحیدی جهان می تواند در مطالبه‌گری و تبیین خط وحشی گری اسرائیل به روند کمی و کیفی این تنبیه کمک نماید و برای اولین بار در سطح جهانی یک پیوست تربیتی علیه رژیم صهیونیستی هم ایجاد شود.
ه. شناسایی و فعال شدن نخبگان و چهره های هنری، ادبی، سینمایی، رسانه ای، فضای مجازی با رویکرد فعال شدن در روند محکومیت و اعلام تنفر از رژیم صهیونیستی و تولید و ارائه آثار،محصولات و رویدادها ضلع دیگری از روند تنبیه را ایجاد نمایند. به نظر می رسد با فضای ایجاد شده برای تنبیه رژیم صهیونیستی در این نوبت، این ظرفیت به وجود آمده  که روند تنبیه نظامی و دفاعی با قرین و تکمیل شدن سایر اضلاع، یک مجازات کم نظیر و تاثیرگذار علیه اسرائیل را با همراهی و حمایت اکثریت مردم و نخبگان جهان شاهد باشیم.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره