نماد آخرین خبر

سرمقاله آرمان امروز/ وفاق ملی؛ یک فرصت تاریخی

منبع
آرمان امروز
بروزرسانی
سرمقاله آرمان امروز/ وفاق ملی؛ یک فرصت تاریخی

آرمان امروز/ « وفاق ملی؛ یک فرصت تاریخی » عنوان سخن روز در روزنامه آرمان امروز به قلم علی دارابی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

 آزمون موفق مجلس شورای اسلامی و دولت در پی شکل گیری کابینه دولت چهاردهم اقدامی عملی برای «وفاق ملی» است. هر دو قوه سربلند از آن بیرون آمدند و باید از آنان تشکر و قدردانی کرد.
«وفاق ملی» یعنی توافق و همدلی گسترده میان اعضای یک جامعه بر پایه ارزش ها، باورها و منافع مشترک. نیرویی که مانع تفرقه و اختلاف و نقطه اتصال وحدت و اتحاد است.
اصول گرایی و اصلاح طلبی واقعی، گفتمان مورد تأیید نیروهای سیاسی درون نظام و انقلاب است که در عین خدمات و تلاش های ارزنده ای که داشته اند، فهرستی از کژی ها، نواقص و آسیب ها را در درون خود دارند که جای پرداختن به آن در این مجال نیست.( در کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران به تفصیل در این باره نوشته ام.)اما هردوجریان باید ازتندروى ورادیکالیسیم منسوب به خودفاصله بگیرند.
اینک دوران چند صدایی، قدرت یافتن طبقه متوسط شهری، برآمدن نسل جوان موسوم به نسل زد (ZD) و مطالبات و تقاضای خاص آنان، افول و جابجایی گروه های مرجع رسمی، نقش آفرینی شبکه های اجتماعی نوین و کاهش شدید قدرت رسانه های رسمی، تحولات حیرت آور فناوری ها در عصر متاورس و هوش مصنوعی، احراز جایگاه اثر بخشی و تأثیرگذاری استارت آپ ها و فناوری های جدید است.

باید نگاهی نو به حکمرانی، ریل گذاری جدید، رویکردها و شیوه های آن بیندازیم. این نگاه نو الزاماً به معنای دگرگونی یا تجدید نظر در آرمانها، اهداف و ارزش ها، نباید تلقی شود. اصیل فکر کنیم، اما معاصر و امروزی عمل کنیم.
جامعه امروز ما تحمل این همه تنش، درگیری و هزینه تراشی برای مدیریت و اداره کشور ندارد. باید همه با هم باشیم، متحد و یکپارچه تا بتوانیم اکنون و فردای بهتر و امیدوار کننده ای را برای فرزندانمان رقم بزنیم. دوران مچ گیری، تسویه حساب های سیاسی، قبیله گرایی و باند بازی و در یک کلام دوران افراطی گرایی و رادیکالیسم به سر آمده است، باید عقلانیت، اعتدال، خرد جمعی و توجه به منافع ملی براساس شایسته سالاری مدیریت کرد.
دولت چهاردهم و رویکرد رئیس جمهور محترم دکتر مسعود پزشکیان نسخه ای علاج بخش برای برون رفت از وضع موجود است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: موفقیت آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم و دولت ایشان موفقیت همه ماست» این یک فرصت تاریخی است، قدر آن را بدانیم.

 به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره