نماد آخرین خبر

زن مرموز کنار پاول دوروف مدیرعامل تلگرام کیست؟

منبع
فرارو
بروزرسانی
زن مرموز کنار پاول دوروف مدیرعامل تلگرام کیست؟

فرارو/متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

یولیا واویلووا متخصص ارزهای دیجیتال به همراه دروف بازداشت شد. احتمال او از مهندسان ارز TON تلگرام باشد.
 
پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، اپلیکیشن محبوب پیام‌رسان، روز شنبه شب در فرودگاه لو بورژه توسط پلیس فرانسه دستگیر شد. دوروف، بنیانگذار میلیاردر تلگرام که اغلب با لقب «مارک زاکربرگ روسیه» شناخته می‌شود، به اتهامات متعددی از جمله تسهیل فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام که حدود ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، دستگیر شد. نکته قابل توجه اینکه دوروف در زمان دستگیری تنها نبود. بر اساس چندین گزارش، یک زن مرموز که به نظر می‌رسد دوست‌دختر او باشد نیز همراه او دستگیر شده است.

اکنون گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای وجود دارد که زن دستگیر شده با نام جولی واوئیلووا، ممکن است دلیلی برای دستگیری دوروف بوده باشد. بر اساس تئوری‌های مطرح شده در اینترنت، احتمال دارد او تحت مراقبت یا تحقیق بوده که منجر به شناسایی دوروف توسط مقامات شده است. از طرف دیگر، شاید او به طور غیرعمدی توجه‌ها را به سمت خود و دوروف جلب کرده باشد، یا حتی ممکن است به طور داوطلبانه در وقایع منجر به دستگیری دوروف نقش داشته باشد.

درباره جولی واوئیلووا
جولی واوئیلووا، زن ۲۴ ساله، یک مربی و استریمر ارز دیجیتال (کریپتو) از دبی است. خانم واوئیلووا که در اینستاگرام بیش از ۲۰۰۰۰ دنبال‌کننده دارد، خود را به عنوان یک گیمر توصیف می‌کند و علایق خود را «بازی، کریپتو، زبان‌ها و طرز فکر» ذکر کرده است. او همچنین به چهار زبان انگلیسی، روسی، اسپانیایی و عربی تسلط دارد.
 
نکته جالب اینجاست که خانم واوئیلووا و مدیرعامل تلگرام در مکان‌های مختلفی مانند قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان با هم دیده شده‌اند. تصاویری از این سفر‌ها در استوری‌ها و هایلایت‌های اینستاگرام خانم واوئیلووا به اشتراک گذاشته شده است.

رابطه نزدیک و دستگیری در پاریس
رابطه نزدیک آن‌ها زمانی بیشتر آشکار شد که درست قبل از دستگیری توسط مقامات فرانسوی، با یک جت خصوصی به پاریس رسیدند. در حالی که ماهیت دقیق رابطه آن‌ها همچنان نامشخص است، حضور مکرر آن‌ها در کنار هم نشان‌دهنده پیوند عمیق‌تری است.

پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی، از جمله عکس‌هایی با پاول دوروف در پاریس، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در جامعه کریپتو شده است. برخی بر این باورند که او ممکن است به طور غیرعمدی یا عمدی، مقامات را به محل اختفای آن‌ها هدایت کرده باشد. برخی دیگر نیز درباره نقش احتمالی او در شرایط surrounding [احتمالا منظورشان surrounding circumstances، یعنی شرایط پیرامون]دستگیری پاول، با تئوری‌هایی از قبیل اینکه او یک طعمه عاطفی (honeytrap) و حتی یک مامور موساد بوده است، گمانه‌زنی می‌کنند.

با این حال، ماهیت مشارکت او در ماجرای دستگیری پاول دوروف همچنان در ابهام است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نزدیکان او از زمان دستگیری دوروف، نتوانسته‌اند با وی تماس برقرار کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره