نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

جنون در استقلال؛ هرگز کسی چنین به کشتن خویش برنخاست...

منبع
اعتماد
بروزرسانی
جنون در استقلال؛ هرگز کسی چنین به کشتن خویش برنخاست...

اعتماد/متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

اخباری که از بامداد شنبه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، باورکردنی نبود و نشان از یک جنون و اشتباه بزرگ می‌داد: جانشین نکونام انتخاب شده و در حال سفر به ایران است! بعد از آن هم مشخص شد حداقل این‌بار نه شایعه‌ای در کار است و نه بازی رسانه‌ای. از دیروز همه فهمیده‌اند تقریبا نکونام به پایان خط رسیده است.
بیایید برای لحظاتی همه ‌چیز را بگذاریم کنار. مصاحبه غروب جمعه نکونام و مصاحبه‌های فصل پیش که کلی به آنها انتقاد وارد است. استایل خاص او که برای برخی‌ها دلچسب نیست. سبک بازی به قول برخی دفاعی او. بازی محتاطانه و... ولی آیا می‌فهمیم در حال چه کاری هستیم؟ اخراج سرمربی در هفته سوم؟ این چه ویروسی است که به جان مدیران استقلال افتاده است؟
جواد نکونام فصل قبل تیمش را با 67 امتیاز قهرمان کرد. دو، سه امتیاز بیشتر از امتیازی که در فصول پیش تیم‌ها با آن قهرمان می‌شدند. تیمش تا دقیقه 90 بازی آخر لیگ قهرمان بود. در کل فصل یک باخت داشت. چطور ممکن است فردی با این سابقه در هفته سوم لیگ برکنار شود؟ آن هم به خاطر یک باخت؟ این جنون از کجا می‌آید؟
وضعیت آنقدر عجیب و غیر قابل توضیح است که آدم حتی دلش نمی‌آید، استدلال ردیف کند. اصلا مانده‌ایم به مدیران هلدینگ خلیج‌فارس چه بگوییم! افرادی که احتمالا به واسطه تغییر دولت تا حداکثر یک ماه دیگر در باشگاه نیستند ولی در این برهه حساس می‌خواهند تیم را کن‌فیکون کنند. به چه دلیل؟ چون یکسری رسانه که از مدیران بیکار شده سابق استقلال خط می‌گیرند که نکونام را بزنند، نوشته‌اند تیم خوب نیست؟ چون کمتر از 20 نفر جلوی باشگاه تجمع کرده‌اند؟ چون هزار نفر زیر فلان پست کامنت گذاشته‌اند؟ یا چون نکونام زیر بار بازیکن بوسنیایی که معلوم نیست از کجا آمده، نمی‌رود؟ شما اگر می‌خواستید کادرفنی را تغییر دهید چرا در زمان طولانی بین دو فصل این کار را نکردید؟ هزار تا هم بهانه داشتید. تیم قهرمان نشده، مجوز ندادند، سیاست‌ها یکی نیست و... همان اول عذر نکو را می‌خواستید و مربی دیگری می‌آوردید. با نظر او بازیکن جذب می‌کردید و وارد رقابت‌ها می‌شدید. اما حالا چه؟ تازه سه هفته از لیگ گذشته و چند روز دیگر رقابت‌های لیگ نخبگان آغاز می‌شود و شما تازه یادتان افتاده با نکونام حال نمی‌کنید؟ به قول خارجی‌ها کام داون! آرام باشید!
از این بدتر اسامی جانشین‌هاست؛ یکی از یکی جذاب‌تر. نزدیک‌ترین‌شان به نیمکت استقلال مربی بلغاری است که در رزومه‌اش لخت شدن به دست هواداران در کنفرانس خبری درج شده. بعد شما می‌خواهید این آدم را بگذارید روی نیمکت استقلال؟ بی‌خیال تو را به خدا! چه فکری در مورد فوتبال می‌کنید؟
می‌گویید هواداران او را نمی‌خواهند؟ این هم دیگر از آن حرف‌هاست. شما چطور توانسته‌اید از هواداران استقلال نظرسنجی کنید؟ با چهار تا کامنت و هشتگ به این نتیجه رسیدید؟ مگر همیشه نمی‌گویید استقلال 30 میلیون هوادار دارد. آیا همه‌شان گفته‌اند نه به نکونام؟ علاوه بر این از کی قرار بر این شده که هوادار برای تیم سرمربی تعیین کند؟ اگر قرار باشد عنان مدیریت باشگاه بیفتد دست هوادار که هر هفته باید سرمربی تیم را تغییر داد و بازیکنان را جابه‌جا کرد. هوادار حساس است و نسبت به تیمش تعصب دارد، اما مدیر نیست. 
پشت پرده هر چه که هست! چه واقعا یک تصمیم فوتبالی در کار است، چه دسیسه برای کنار گذاشتن نکونام، چه همدستی با مدیران شکست خورده قبلی، چه کسب منفعت مالی از آوردن مربی خارجی و چه باز کردن جا برای آوردن یک مربی ایرانی خاص بعد از نتیجه نگرفتن قطعی این مربی خارجی. هر چه که هست! هیچ منطق فوتبالی‌ای نمی‌پذیرد که در هفته سوم سرمربی تیم برکنار شود. هیچ منطقی پشت این جابه‌جایی نیست. اگر امروز که این متن منتشر شده نکونام برکنار شده باشد که واویلاست و بسیار شائبه‌برانگیز. اگر نه یعنی هنوز فرصت هست جلوی این جنون را گرفت که هم از بعد مالی و هم فنی صدمه زیادی به استقلال می‌زند. اگر هم اصرار بر چنین تغییراتی در باشگاه وجود دارد حداقل جرات داشته باشید پس فردا اتفاقی افتاد آن را گردن بگیرید. 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره