نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

دلواپسان سیما علیه رئیس جمهور دست به کار شدند

منبع
آرمان ملي
بروزرسانی
دلواپسان سیما علیه رئیس جمهور دست به کار شدند

آرمان ملی/متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

صداوسیما مانند ۸ سال پیش خود را رقیب قدری برای پزشکیان و دولت او می‌داند. انتظار جبلی از دولت مشخص نیست و کینه جام‌جم به پاستور رازی است که هنوز فاش نشده. 
 
بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی به دانشگاه مورد وفاق همگان است که پزشکیان وعده تحقق آن را داد اما یک برنامه تلویزیونی مجری و مهمان برنامه نسبت به دستور رئیس‌جمهور به وزیر علوم برای بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی انتقاد کردند و این مسائل را در اولویت کشور ندانستند. در همین راستا محمدمهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: وفاق ملی و همگرایی یک مسیر دوطرفه است. برنامه جهت‌دار شبکه سوم تلویزیون نقطه آغاز مخدوش کردن یک نظام کلی است که آسیب آن متوجه مردم و کشور است. انتظار می‌رود ریشه شیطنت‌های این چنینی که یا از سر غرض و سوء نیت است و یا خوشبینانه آن بدسلیقگی و کج‌فهمی، شناسایی و خشکانده شود. مهم این است که رئیس‌جمهور پزشکیان در دفاع از حقوق حقه ملت یک گام هم پا پس نخواهد کشید.
 
هدف صداوسیما چیست
عدم همراهی و بعضا تخریب دولت به این یک مورد منحصر نمی‌شود و آن اندازه بوده که برخی نسبت به رویکرد صداوسیما هشدار دادند. محمود واعظی، قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت:  ضروری و حتی الزامی است در جهت پیشبرد اهداف کلان کشور صدا و سیمایی داشته باشیم که به عنوان اصلی‌ترین دستگاه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی کشور در خدمت سیاست‌های دولت باشد. متاسفانه مطابق روال گذشته، کمترین همراهی دیده می‌شود. باید در این زمینه تجدید سیاست و تحولی مدیریتی شکل بگیرد تا صدا و سیما با وجهه وفاقی بدون جناح بندی و گروه گرایی گذشته و امروز خود پا به عرصه اطلاع‌رسانی ملی بگذارد و به بازآفرینی امید و اعتماد اجتماعی و بسط آن که نهایتا تامین و بسط منافع ملی است کمک شایان و درخوری نماید. واعظی در همین مورد بیان کرد: خوشبختانه روابط امروز دولت جدید با نیروهای مسلح بسیار خوب و سازنده است. همکاری و تعامل فزاینده با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش پشتوانه خوب و اقدامی سازنده برای دولت و کشور خواهد بود. با همه اوصاف، به نظر می‌رسد که بعد از انتخابات ریاست جمهوری، فرصت جدیدی برای کشور ایجاد شده و تغییرات محسوس و قابل لمس است و فضای کشور، از فضای یاس و ناامیدی نسبت به آینده در قبل از این نقطه عطف، آرام آرام به فضایی روشن، شفاف و امید آفرین بدل خواهد گشت

نقد آگاهانه باشد
البته پز‌شکیان باتجربه است ‌و می‌داند دلواپسان صداوسیما چه هدفی دارند بنابراین در گفت‌وگوهایش با این رسانه به نحوی عمل می‌کند که بهانه به دست مخالفان نیفتد از سوی دیگر پزشکیان بارها به نقد آگاهانه تاکید کرد است و خودش در مرداد ماه چنین به نقد صداوسیما در بحث شبکه‌های خانگی پرداخت: صداوسیما رقیب شبکه خانگی محسوب می‌شود و طبیعی‌است که برای حذف رقیب اقداماتی را انجام خواهد داد. شبکه نمایش خانگی به نوعی رقیب صداوسیماست. وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نظارت صدا وسیما بر پلتفرم‌ها گفت: این اقدام با اصل رقابت، اصول و منطق فعالیت‌های اقتصادی سازگار نیست و مشکلات جدی برای شبکه‌نمایش خانگی ایجاد می‌کند. پزشکیان خاطرنشان کرد: صداوسیما که نتوانسته در انجام وظایف محوله‌ خودش موفق باشد تصمیم به حذف شبکه خانگی و ضعیف کردن بخش خصوصی گرفته تا مانع پیشرفت و محبوبیت شبکه خانگی شده و عملکرد ناموفق خودش را پوشش دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar