نماد آخرین خبر

نقشه محرمانه نظامیان تل‌آویو برای مرزهای جنوبی لبنان

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
نقشه محرمانه نظامیان تل‌آویو برای مرزهای جنوبی لبنان

اکو ایران/متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

یکی از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل پیشنهاد ایجاد یک منطقه حائل اسرائیلی در جنوب لبنان را برای عقب راندن حزب‌الله از مرز داده است.
 
روزنامه اسرائیل هیوم روز دوشنبه گزارش داد، سرلشکر اوری گوردین، رئیس فرماندهی شمال، در طی جلسات خصوصی خواستار مجوز برای ایجاد یک منطقه حائل در لبنان تحت کنترل اسرائیل شد.

به نوشته  خبرگزاری آناتولی، این روزنامه با اشاره به کشته شدن بسیاری از نیروهای حزب‌الله در نزدیکی مرز طی 11 ماه گذشته و تخلیه غیرنظامیان از جنوب لبنان نوشته: «گوردین استدلال کرد که شرایط کنونی برای اجرای سریع چنین اقدامی برای ارتش اسرائیل مساعد است.»

این روزنامه نوشت: «این کاهش قابل توجه در حضور غیرنظامیان به ارتش اسرائیل اجازه می‌دهد تا مانور پیشنهادی (عملیات زمینی) را با کارآمدی و سرعت بیشتری اجرا کند.»

به نوشته این روزنامه، اهداف منطقه حائل شامل خنثی کردن تهدید حزب‌الله و عقب راندن نیروهای آن از مرز است.

علاوه بر این، هدف آن ایجاد اهرمی برای مذاکره برای یک راه‌حل پایدار است، زیرا حزب‌الله احتمالاً انگیزه دستیابی به توافقی برای خروج ارتش اسرائیل را خواهد داشت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل عصر یکشنبه در جریان یک تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود، لوید آستین، گفت که به دلیل همسویی فزاینده این گروه با حماس، فرصت برای دستیابی به توافق با حزب‌الله در حال سپری شدن است.

اوایل روز دوشنبه، آموس هوخشتاین فرستاده ویژه ایالات متحده برای گفتگو با هدف جلوگیری از جنگ تمام عیار بین تل‌آویو و حزب‌الله وارد اسرائیل شد.

کابینه امنیتی اسرائیل قرار است روز دوشنبه در بحبوحه اختلافات فزاینده بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر دفاعش در مورد رویکرد در قبال لبنان تشکیل جلسه دهد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گالانت با آغاز عملیات نظامی در لبنان قبل از دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس غزه و تبادل اسرا با حماس مخالف است.

تنش در امتداد مرز لبنان با اسرائیل در بحبوحه حملات فرامرزی بین حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی افزایش یافته است، در حالی که تل‌آویو به حمله به غزه ادامه می‌دهد که از اکتبر گذشته در پی حمله حماس بیش از 41200 کشته برجای گذاشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar