نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

اسرائیل گور خود را کَند، حالا جنازه‌اش را دفن کنید

منبع
کيهان
بروزرسانی
اسرائیل گور خود را کَند، حالا جنازه‌اش را دفن کنید

کیهان/متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

غروب دیروز رژیم صهیونیستی با 10 بمب سنگر‌شکن 2هزار پوندی، ساختمانی در ضاحیه بیروت را هدف قرار داد و اعلام کرد، مقر اصلی حزب‌الله لبنان را که در آن سید حسن نصرالله و تنی چند از مقامات ارشد این جنبش حضور داشتند، هدف قرار داده است. ساعاتی بعد برخی رسانه‌ها اعلام کردند، تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خورده و سیدمحبوب مقاومت در سلامت است.
رژیم صهیونیستی گویا همه چیز را برای خود «تمام شده» می‌بیند؛ در غیر این صورت از تمام خطوط قرمز به یکباره عبور نمی‌کرد. حمله وحشیانه دیروز این رژیم به ضاحیه جنوبی با هدف اعلامی ترور سید حسن نصرالله، آن هم با بمب‌های آمریکاییِ غیرمتعارف و سنگرشکن 2هزار پوندی، نشان می‌دهد، این رژیم به آخر خط رسیده و دیگر اهمیتی به تبعات چنین وحشیگری‌هایی نمی‌دهد. دیروز رسانه‌های عبری زبان با ذوق عجیبی مدعی شدند، سید حسن نصرالله و شماری از سران ارشد جنبش مقاومت لبنان را که در مقر زیرزمینی در ضاحیه جنوبی حضور داشتند، پس از شناسایی، هدف قرار داده‌اند. برخی نیز مدعی شدند او به شهادت رسیده است. ساعاتی بعد برخی از همین رسانه‌ها از شهادت سید مقاومت عقب‌نشینی کرده و گفتند سید‌هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله به شهادت رسیده است. منابعی در حزب‌الله لبنان اما می‌گویند، سید حسن و ‌هاشم صفی‌الدین در سلامتند و صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. تائید و تکذیب‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه دارد. این عملیات با 8 الی 12 جنگنده از جمله چندین اف 35 انجام شده است.
برخی رسانه‌های عبری زبان همزمان از بروز وحشت در میان نظامیان این رژیم هم نوشتند و گفتند، با دستور مقامات، بسیاری از پناهگاه‌ها بازگشایی شده و بیمارستان‌ها و پادگان‌های نظامی این رژیم نیز از ترس انتقام در آماده‌باش کامل هستند.
طبق آخرین گزارش‌هایی که از نتیجه این بمباران منتشر شده است، «تعداد بسیار زیادی» از مردم لبنان به شهادت رسیده‌اند و تعداد 10 ساختمان مجاور محل هدف قرار گرفته شده نیز کاملا ویران شده است. برخی شمار شهدا را حداقل 400 نفر اعلام کرده‌اند که این عدد، بی‌سابقه است. بیمارستان‌های بیروت درخواست خون زیاد کرده‌اند و اجساد برخی شهدا نیز به دلیل شدت انفجار متلاشی شده و قابل شناسایی نیستند.
اسرائیل گور خود را کَند
تا لحظه تنظیم این گزارش، شهادت سید حسن نصرالله در این حملات، تایید نشده است. این که رژیم صهیونیستی در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کند، به دنبال ترور سید حسن نصرالله و رهبران رسمی این جنبش است به معنای این است که خود را برای هر سناریویی آماده کرده است. در دو حالت این رویکرد اتخاذ می‌شود. یکی همان که در خطوط ابتدائی این گزارش به آن اشاره شد و دیگری زمانی است که، سیاست بازدارندگی قبلی درست عمل نکرده باشد. در این صورت تنها راه احیاء بازدارندگی، دادن پاسخ متناسب و مساوی است. سفارت کشورمان در بیروت دیروز اعلام کرد، «این جنایات قواعد بازی را تغییر می‌دهد.» این جمله می‌تواند برای صهیونیست‌ها معنای بزرگی داشته باشد! به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با این جنایت بی‌سابقه، گور خود را کَنده است.
طبق آخرین گزارش‌ها، نتانیاهو قبل از شروع سخنرانی خود در سازمان ملل و با هماهنگی کامل با آمریکا دستور این جنایت را صادر کرده است. قبل از این جنایت رژیم صهیونیستی، حزب‌الله، انصارلله و مقاومت عراق ضربات سنگینی به این رژیم وارد کرده بودند.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar