نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

وعده صادق نصر‌الله

منبع
وطن امروز
بروزرسانی
وعده صادق نصر‌الله

وطن امروز/متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

حزب‌الله لبنان حملات به گلوگاه‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی را آغاز کرد

حزب‌الله لبنان در مرحله جدید دفاع از لبنان و غزه در مقابل حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، طی عملیات‌های موشکی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حملات سنگینی را به حیفا و شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد. در پی این عملیات‌ها ده‌ها فروند راکت و موشک حزب‌الله لبنان مناطق مختلف شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داد. این حملات پاسخی به جنایات رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنان و دکترین ضاحیه است که در طول یک سال گذشته با هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی و بهداشتی غزه و سپس لبنان و ترور فرماندهان مقاومت، تلاش در نابودی مقاومت داشت. 
رژیم صهیونیستی با به کارگیری دکترین ضاحیه در جنگ یک سال گذشته غزه و لبنان که پیش از این نیز در جنگ 2006 لبنان سابقه استفاده از آن را داشت، جنایات متعددی را مرتکب شد و تلفات انسانی و مادی بسیاری را به 2 ملت مظلوم لبنان و فلسطین تحمیل کرد. برای مثال حجم بمباران رژیم در یک سال گذشته در باریکه کوچک غزه از بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن نیز بیشتر بوده است و تاکنون 42000 نفر از اهالی غزه را به شهادت رسانده است و بالای 100 هزار نفر را نیز مجروح کرده است. رژیم صهیونیستی با استفاده از دکترین ضاحیه و هدف قرار دادن زنان، کودکان و غیرنظامیان غزه و لبنان به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مقاومت برای تحت تاثیر قرار دادن رهبران مقاومت اسلامی غزه و لبنان و تسلیم کردن آنها در برابر خواسته‌های نامشروع خود است؛ 
اقدامی که در جنگ تموز به نتیجه نرسید و رژیم را متحمل شکست سنگینی در برابر حزب‌الله لبنان کرد و در طول یک سال گذشته نیز نوار غزه در مقابل این دکترین از خود مقاومت نشان داده است و با شلیک راکت از داخل نوار غزه به سوی شهرک‌های اشغالی و حتی تل‌آویو شکست صهیونیست‌ها را به رخ آنها کشید.


دکترین حیفا در مقابل دکترین ضاحیه
اکنون نیز پس از چند هفته از آغاز تجاوز هوایی به خاک لبنان دشمن صهیونیست با استفاده از این دکترین شکست خورده قصد دارد با فشار به ساکنان ضاحیه بیروت و شهرهای جنوب لبنان آزموده را دوباره بیازماید اما با این تفاوت که حزب‌الله لبنان نیز در مقابل دکترین ضاحیه معادله و دکترین خود را دارد. نیروهای موشکی حزب‌الله لبنان با انجام عملیات‌های گسترده موشکی از جنوب لبنان در سایه حملات بی‌امان هوایی رژیم، به شهرهای شمالی و حتی مرکزی مانند تل‌آویو و حیفا، معادله خود را به رژیم صهیونیستی دیکته می‌کنند؛ معادله‌ای که آیت‌الله سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان در آخرین سخنرانی خود مطرح کرد. شهید سیدحسن نصرالله در پاسخ به طرح ایجاد کمربند امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی در جنوب لبنان و عقب راندن نیروهای حزب‌الله به پشت ساحل رود لیتانی، معادله‌ای را مطرح کرد که طبق آن تعداد آوارگان صهیونیست و مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی را افزایش می‌دهد. در این معادله شهرهایی مانند حیفا که تاکنون میزبان آوارگان شهرک‌های شمالی و همجوار مرز لبنان بودند نیز زیر رگبار موشکی حزب‌الله لبنان قرار خواهند گرفت و در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، مراکز مدنی و شهروندان لبنانی به شهرهای صهیونیست‌نشین، به مراکز اقتصادی و تجمعات نظامیان صهیونیست حملات موشکی انجام می‌شود. این عملیات‌ها علاوه بر خسارات مادی و تجهیزاتی گسترده و ناامن کردن شهرک‌های شمال و شهرهای پرجمعیت صهیونیست‌نشین مانند حیفا که جزو مراکز مهم تجاری - صنعتی رژیم غاصب به حساب می‌آیند به قصد ایجاد تلفات دردناک انجام می‌شود؛ معادله‌ای که پیش از این در جنگ 2006 نیز توسط حزب‌الله لبنان انجام شد و خسارات مادی و تلفات جانی بسیاری را بر صهیونیست‌ها وارد کرد. انجام عملیات‌های موشکی در شهرهای بزرگ صهیونیست‌نشین از این جهت لازم و ضروری است که آنها را در شرایط جنگی واقعی قرار می‌دهد و تنها گوشه‌ای از جنایاتی را که ارتش و دولت آنها مرتکب شده است و رنجی که به مردمان فلسطین و لبنان و سوریه تحمیل شده است دریافت می‌کنند.


یواش یواش
استراتژی حزب‌الله لبنان همان است که شهید سیدحسن نصرالله پیش از این تعیین کرده بود. دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان پیش از این در آخرین سخنرانی خود گفته بود: آوارگان شمال اراضی اشغالی، با جنگ بازنمی‌گردند. سیدحسن نصرالله به صهیونیست‌ها اطمینان داده بود هرگز نمی‌توانند با تجاوزات نظامی خود به لبنان، شهرک‌نشینان ساکن شمال فلسطین اشغالی را که از ترس عملیات‌های حزب‌الله آواره شده‌اند، به این شهرک‌ها برگردانند. 
راهبرد حزب‌الله لبنان برای هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و وارد کردن تلفات به رژیم صهیونیستی تاکنون به این شکل بوده است که به صورت تدریجی و به شکل مرحله‌ای سطح عملیات‌ها را افزایش می‌دهد. در ابتدای عملیات نیز حزب‌الله لبنان با هدف قرار دادن تاسیسات شنود و نظارت ارتش صهیونیستی در مرز با لبنان وارد نبرد توفان الاقصی شد اما این رویه به صورت تدریجی و به صورت متقابل در پاسخ به جنایات صهونیست‌ها در غزه و لبنان افزایش یافت. پس از اقدامات وحشیانه ارتش اشغالگر در غزه و افزایش پناهندگان و آوارگان در نوار غزه برد حملات حزب‌الله به شهرک‌های شمال و همجوار نوار مرزی لبنان افزایش یافت و 100 هزار صهیونیست شهرک‌نشین را آواره شهرهای مرکزی سرزمین‌های مستعمره‌نشین و اشغالگر کرد. 
هم‌اکنون پس از اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه ملت لبنان در جنوب و ضاحیه بیروت، حزب‌الله لبنان سلسله عملیات‌های خیبر را با رمز «لبیک یا نصرالله» آغاز کرده است که هدف آن ناامن کردن و وارد کردن تلفات به صهیونیست‌ها در شهرهای پرجمعیت مرکزی رژیم مانند تل‌آویو و حیفا است. 
این عملیات‌ها نیز به صورت تدریجی و با هدف قرار دادن شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی حومه تل‌آویو و حیفا آغاز شد و به موازات آن نیز حملات موشکی حزب‌الله به شهرک‌های شمال رژیم به شکلی افزایش یافت که این شهرک‌ها به پادگان نظامی خالی از سکنه تبدیل شده و سامانه‌های پدافندی آن نیز دیگر توان مقابله با پرتابه‌های حزب‌الله لبنان را ندارد. در کنار آن نیز هدف قرار دادن بانک اهداف نیروهای موشکی حزب‌الله لبنان مانند پالایشگاه‌ها و مراکز اقتصادی رژیم در دستور کار قرار گرفته است. روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان میدان گازی «لویاتان» متعلق به رژیم استعمارگر و اشغالگر رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار داد. 
این اقدام حزب‌الله نخستین گام برای زیر ضربه بردن تدریجی میدان‌های گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و خلیج حیفا است؛ اقدامی که تاکنون انجام نشده بود اما پس از این باید منتظر اقدامات مشابه بیشتری از حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی باشیم.

تحقق سخنان سید حسن نصرالله
نیروهای حزب‌الله لبنان سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شکست تلاش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی برای ورود به خاک لبنان در منطقه مرزی اللبونه در نزدیکی ساحل مدیترانه خبر دادند. نیروهای حزب‌الله لبنان تلاش نیروی زمینی ارتش اشغالگر صهیونیست را برای ورود از منطقه ساحلی مدیترانه در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی ناکام گذاشته و تلفات قطعی بر آنها وارد کردند. رسانه‌های لبنانی نیز با انتشار تصاویر دود و آتش‌سوزی از تجهیزات صهیونیست‌ها در منطقه راس‌الناقوره، کمین نیروهای حزب‌الله در مسیر ورود ارتش اشغالگر را موفقیت‌آمیز معرفی کردند. نیروهای اشغالگر نیز پس از دریافت پاسخ سخت و شکست تلاش برای ورود، از این منطقه فرار کردند. نیروهای حزب‌الله لبنان در این عملیات دفاعی از راکت و خمپاره علیه تجهیزات زرهی و نفرات ارتش اشغالگر استفاده و تلفات سنگینی را به آنها وارد کردند.
منطقه لبونه همجوار مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی بوده و فاصله کمی با شهرهای علماالشعب و ناقوره دارد. این مناطق فاصله کمی با جدیدترین منطقه بسته نظامی اعلام‌شده توسط ارتش رژیم ‌صهیونیستی دارند و با توجه به الگوی تمرکز بمباران‌های اسرائیل پیش‌بینی می‌شد منطقه نفوذ جدید نزدیک به سواحل دریای مدیترانه باشد؛ تلاشی که باز هم به در بسته خورد و تحقق وعده دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله بود. شهید سیدحسن نصرالله پیش از این اعلام کرده بود تانک‌های رژیم صهیونیستی در صورت ورود به لبنان، در برابر پخش زنده تلویزیونی هدف قرار می‌گیرند و نابود می‌شوند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar