نماد آخرین خبر

سرمقاله شهروند/ رابطه انتخابات در آمریکا و واکنش اسرائیل به عملیات موشکی ایران! 

منبع
روزنامه شهروند
بروزرسانی
سرمقاله شهروند/ رابطه انتخابات در آمریکا و واکنش اسرائیل به عملیات موشکی ایران! 

روزنامه شهروند/ « رابطه انتخابات در آمریکا و واکنش اسرائیل به عملیات موشکی ایران!  » عنوان یادداشتِ روزنامه شهروند به قلم حسین حاجی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
 سه هفته به برگزاری انتخابات آمریکا مانده است. کامالا هریس و دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها پایاپای پیش می‌روند، ولی از آنجا که لابی صهیونیسم سلطه شدیدی بر رسانه‌های آمریکا و هیات حاکم این کشور دارد و از سوی دیگر، ترامپ مبدع پیمان آبراهام «سازش اسرائیل_اعراب» بوده و نمی‌خواهد ابداع دیپلماسی خودش عقیم بماند و از طرفی ضریب دشمنی و خصومت ترامپ با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بیشتر از کامالا هریس دموکرات است، با این فرض می‌توان گفت شاید ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد. فرضیه پیروزی ترامپ وقتی تقویت می‌شود که «اوانجلیست‌ها» (مسیحیان افراطی ِپروتستان مسلک _ صهیونیسم مسیحی» حامی سرسخت رژیم صهیونیستی و دشمن تندوتیزِ مسلمان‌ها و موجودیت فلسطین و قدس شریف هستند. اینان جنگ اخیر اسرائیل در جغرافیای مسلمان‌ها از غزه، لبنان، یمن، عراق، سوریه و جمهوری اسلامی ایران و کل حامیان مسلمان جبهه مقاومت در اقصی نقاط دنیا را جنگ آرماگدون(آخرالزمانی)و نتیجه دوگانه آن را مرگ ابدی برای جبهه مغلوب و حیات جاودانه جبهه پیروز می‌دانند. به همین دلیل با نفوذ سیاسی و اقتصادی بسیاری که در هر دو جناح دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دارند، می‌توانند در نتیجه انتخابات پیش روی آمریکا موثر و سرنوشت‌ساز باشند. هرچند کاندیداهای هر دو جناح در شعارهای انتخاباتی خود تلاش می‌کنند خواسته‌های این طیف ِصاحب‌نفوذ را به بهترین وجه تامین کنند، ولی شعار انتخاباتی اخیر ترامپ، بایدن و دموکرات‌ها را متهم به کم‌کاری در حمایت از اسرائیل کرده است. هرچند که این اتهام، واهی و دروغ محض است، ولی در اذهان پروتستان‌های مسیحی در آمریکا به باور غالب تبدیل شده است. با این اوضاع، متغیر متمم و تکمیل‌کننده سناریوی انتخاباتی و پیروزی ترامپ می‌تواند واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات موشکی ایران باشد.
در صورت پذیرفتن این فرضیه، آمریکا باید به صورت مستقیم، رژیم صهیونیستی را پشتیبانی کند و از این طریق احساسات ضدجبهه مقاومت و حمایت از اسرائیل در نزد صهیونیسم مسیحی را دوچندان کرده و برانگیزاند و مسیر پیروزی دموکرات‌ها را هموار کند و البته احتمال این واقعه در شرایط فعلی به دو علت، ناشدنی به نظر می‌رسد! اول اینکه راهبرد آمریکای دموکرات‌ها به دلیل فرصت‌های اقتصادی و امنیتی که در منطقه دارند، ورود مستقیم به درگیری با ایران نیست! دوم اینکه هیچ تضمینی برای پیروزی کامالا هریس از حزب دموکرات وجود ندارد، چون ترامپ خود را در مبارزه با جبهه مقاومت و حمایت از اسرائیل جلوتر از دموکرات‌ها می‌داند؛ به همین دلیل بایدن انتخاب‌های بسیار سختی پیش رو دارد و بعید به نظر می‌رسد که واکنش اسرائیل با همراهی بایدن ِآمریکا باشد! از طرفی، اگر ترامپ با نتانیاهو پیمان حمایتی و انتخاباتی داشته باشند (حمایت لابی اسرائیل در انتخابات از ترامپ و در عوض ورود تمام‌قد و مستقیم ترامپ علیه جبهه مقاومت بعد از پیروزی خود از اسرائیل)، در این صورت رژیم صهیونیستی امکان دارد بدون اجازه بایدن، قبل از انتخابات به عملیات موشکی «وعده صادق ٢» واکنش نشان دهد. اما تاثیر این واکنش باید به گونه‌ای باشد تا سناریوی احتمالی ترامپ و نتانیاهو را محقق کند!
 در صورت تحقق این فرضیه، خنثی کردن و دفع شَرّ پساانتخاباتی آمریکای ِترامپ‌ و اسرائیل نتانیاهو، می‌باید از اولویت‌های فوری جمهوری اسلامی ایران باشد و بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان و با قدرت ویرانگر، تمامی مراکز حیاتی و زیرساخت‌های اقتصادی و پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل را فلج و با صدها موشک به خرابه تبدیل کند تا سناریوی نتانیاهو_ترامپ در پیروزی ترامپ خنثی و بازمانده از کاخ سفید باشد. در صورت چنین اتفاقی، هم جمهوری‌خواهان ناکام خواهند ماند، هم کام لابی صهیونیسم مسیحی تلخ خواهد شد و هم بایدن آمریکا در آستانه انتخابات به خاطر ملاحظه فرآیندهای آن، اسرائیل را در واکنش متقابل فوری قبل از انتخابات همراهی مستقیم نخواهد کرد و برآیند این رخدادهاست که می‌تواند پایان حیات نکبت‌بار سیاسی نتانیاهو را رقم بزند و امید به پیروزی جبهه مقاومت، حزب‌الله و غزه مظلوم را دوچندان و رژیم غاصب را با بحران‌های نفسگیر و کشنده‌ای روبه‌رو کند.
بنابراین، تحقق این انگاره بستگی به واکنش اسرائیل دارد و این نیز تابعی از حمایت‌ها و به‌ویژه در نتیجه وزن‌کشی و یارکشی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نهفته است و البته در صورت حماقت اسرائیل، واکنش برق آسا و ویرانگر «وعده صادق ٣» جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زمینه‌ساز پایانی بر ماجراجویی رژیم کودک‌کش باشد.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar