برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

آقای فتاح! نگذارید مستضعفان، توسط "بنیاد مستضعفان" مستضعف تر شوند 

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
آقای فتاح! نگذارید مستضعفان، توسط "بنیاد مستضعفان" مستضعف تر شوند 

عصر ايران/ متن پيش رو در عصر ايران منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

اگر بنا بر تخليه املاک بنياد است، حق آن است که ابتدا املاک نجومي که در دست اين و آن است آزاد يا اجاره روز از آنها گرفته شود و بعد بروند سراغ بيچارگاني که در خانه هاي محقر روستايي شان زندگي مي کنند و ناگهان مي بينند که مامور و لودر آمده براي تخريب تنها سرپناه و سرمايه زندگي شان. 

همه اسناد و مدارک به نفع بنياد مستضعفان است. قوه قضائيه هم بر اساس مستندات رأي داده است که روستاي ابوالفضل اهواز متعلق است به بنياد مستضعفان است و اهالي بايد آنجا را ترک کنند. مأموران شهرداري هم به همراه نيروهاي انتظامي براي اجراي حکم تخريب، به روستا رفته اند؛ساکنان هم مقاومت کرده اند و درگيري شده است و باقي قضايا... .

نهايتاً هم بنياد مستضعفان موقتاً کوتاه آمده و اعلام کرده است که تصرف روستا را به بعد از "تصميم‌گيري درباره راهکار حمايتي از ساکنان اين اراضي" موکول مي کند.

قانون است ديگر! بايد هم اجرا شود و اهالي روستا که گويا 300 خانوار هستند، بايد بعد از 30 سال سکونت، آنجا را ترک کنند و بي خانمان شوند؛ اما دو نکته:

1 - بنياد مستضعفان، همان گونه که از نامش بر مي آيد، تشکيل شده است تا به عنوان مجموعه اي اقتصادي، به کار تجارت و توليد و ملک داري بپردازد و از اين رهگذر به مستضعفان کمک کند. 

در فقره روستاي ابوالفضل هم آن طور که در فيلم هاي منتشره از اين روستا مشخص است، ساکنين در وضعيت معيشتي ناگواري هستند و اگر خلاصه کنم، مصداق بارز مستضعف اند. يعني همان هايي که بنياد مستضعفان تشکيل شده تا به دادشان برسد.
 
قاعدتاً اگر بنياد اين روستا را تملک و اهالي را اخراج نمايد، بايد عوايد آن را صرف مستضعفان کند. حال سؤال اين است که اين چه کاريست که از دست مستضعفان اين روستا بگيرند و به مستضعفان جاهاي ديگر بدهند؟ (البته اگر واقعاً بدهند!).

2 - رئيس بنياد مستضعفان چندي پيش بعد از فاش گويي درباره املاک هزاران ميلياردي بنياد که در دست اشخاص مختلف است و سال هاست پس نمي دهند، مجبور به عذرخواهي شد و درست چند روز بعد از آن، ماجراي روستاي ابوالفضل پيش آمد. اگر بنا بر تخليه املاک بنياد است، حق آن است که ابتدا املاک نجومي که در دست اين و آن است آزاد يا اجاره روز از آنها گرفته شود و بعد بروند سراغ بيچارگاني که در خانه هاي محقر روستايي شان زندگي مي کنند و ناگهان مي بينند که مامور و لودر آمده براي تخريب تنها سرپناه و سرمايه زندگي شان.

با شناختي که از آقاي پرويز فتاح و روحيات انسان دوستانه ايشان دارم، اميدوارم ايشان شخصاً وارد ماجرا شوند و اجازه ندهند مستضعفان، با شکايت بنياد مستضعفان، مستضعف تر شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar