logo

سرمقاله ایران/ پیرامون جنگ تحمیلی ۸ ساله

منبع
ايران
بروزرسانی
سرمقاله ایران/ پیرامون جنگ تحمیلی ۸ ساله

ايران/ « پيرامون جنگ تحميلي ۸ ساله » عنوان يادداشت روزنامه ايران به قلم سردار رمضان شريف(سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي) است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:
 
امسال در شرايطي چهلمين ســـالگــرد دفاع مقدس را گرامي مي‌داريم که «حاج قاسم» عزيز در ميان ما نيست؛ سردار پرافتخار و فرمانده دلاوري که مسير مجاهدت را از دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌هاي غرب و جنوب ايران تا عرصه‌هاي دفاع از ملت‌هاي مظلوم و ستمديده در مبارزه با اشرار و شياطين ادامه داد و حتي لحظه‌‌اي لباس مقدس جهاد را از تن درنياورد تا جايي که به نقطه اميد، آرامش و اتکاي ملت ايران و مظلومان عالم و نيز کابوسي براي مستکبران و زورگويان تبديل شد و سرانجام به آرزوي ديرين خود يعني شهادت در راه خدا رسيد. در جنگ ۸ ساله دشمنان ايران و انقلاب اسلامي که در شهريورماه سال۱۳۵۹ آغاز شد و با پذيرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۱۳۶۷ پايان يافت؛ موارد زير حائز اهميت است: ۱- به باور حزب بعث و صدام وقوع انقلاب اسلامي در ايران و تلاش براي تأسيس نظام مقدس جمهوري اسلامي و عدم استقرار سيستم دفاعي و نظامي کشور، فرصت طلايي براي تهاجم به ايران و ...
جدا کردن بخشي از سرزمين مقدس ايران اسلامي که همواره مورد ادعاي رژيم بعثي حاکم بر عراق بوده، را فراهم کرده است. صدام در گفت‌و‌گويي که با يکي از فرماندهان و مشاوران خود داشته که ظاهراً خواستار دقت بيشتر در شروع جنگ تحميلي شده است؛ به او مي‌گويد: «احمق هر صد سال يک بار اين‌گونه فرصت‌ها پيش مي‌آيد؛ بايد از اين فرصت استفاده کرد.»
ضلع ديگر اين ماجرا حمايت امريکا و اتحاد جماهير شوروي و کشورهاي مرتجع منطقه از اين تصميم حزب بعث و صدام است که هر يک به دلايل خاصي از وقوع انقلاب اسلامي در ايران به هراس افتاده بودند و براي مقابله با آن، هم‌نظر بودند. (غنائم گرفته شده از ارتش حزب بعث حکايت از پشتيباني حداقل ۸۳ کشور از رژيم سفاک صدام دارد.)
۲- دفاع مقدس ملت عزيز ايران اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي:

به باور بسياري از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه جنگ، تنها مؤلفه‌‌اي که در محاسبات صدام و حاميان او به حساب نيامده و شکست آنها را نيز رقم زد؛ نفوذ کلام و جايگاه امام در ميان ملت و رابطه معنادار امت و امام بود که پيروزي ملت ايران را در بر داشت.
۸ سال دفاع مقدس جانانه مردم با تدابير مسئولان براي اداره کشور و تدابير فرماندهان سپاه، ارتش و بسيج براي عقب راندن حزب بعث و وادار کردن آنها به پذيرش شکست دشمنان فرامنطقه‌‌اي، منطقه‌‌اي، حزب بعث و صدام جنايتکار - که به هيچ يک از اهداف پيش‌بيني شده خود نرسيدند - با راهبري حکيمانه امام تهديدي را که مي‌توانست کيان کشور و نظام نوپاي جمهوري اسلامي را با مشکل اساسي مواجه کند؛ به فرصتي طلايي که تقويت ايران اسلامي را در همه ابعاد به دنبال داشت تبديل کرد.
در چهلمين سالگرد دفاع مقدس در حالي که ملت سرافراز ايران اسلامي، شهداي دفاع مقدس و رزمندگان و آزادگان آن دوران را مرجعي الهام‌بخش و الگو براي نسل امروز و فرداي ايران اسلامي مي‌دانند؛ اثري از صدام و ژنرال‌هايش نيست!
به برکت آموزه‌ها و تجارب گرانسنگ دوران دفاع مقدس امروز ايران اسلامي با باور ظرفيت‌هاي بي‌بديل جوانان مؤمن و انقلابي، به رغم تمامي توطئه‌ها و سناريوهاي شوم دشمنان، با ارتقاي توانمندي در حوزه‌هاي نظامي، دفاعي و امنيتي لنگرگاه امنيت، ثبات و آرامش در منطقه است.
دستيابي به پيروزي‌هاي عزت‌آفرين در تقابل با جبهه گسترده از قدرت‌هاي عالم در جنگي نابرابر، در شرايطي که کشورمان با تحريم‌هاي شديدي در تمامي حوزه‌ها مواجه بود؛ با خوداتکايي و تکيه به ظرفيت‌هاي دروني و عمل جهادي رقم خورد که امروز نيز الگويي مجسم در مسير پيشرفت، توسعه، عمران و آباداني ايران اسلامي به شمار مي‌رود؛ پيشرفت‌هاي چشمگير حوزه‌هاي دانش و تکنولوژي که جهانيان را متحير کرده وآنان را نيز به تحسين واداشته؛ محصول بهره‌گيري از آموزه‌هاي دفاع مقدس است.
دفاع مقدس ۸ ساله ملت مقاوم ايران برابر زورگويان و متجاوزان، نمايانگر الگويي الهام‌بخش ميان ملت‌هاي تحت ستم بود که «مقاومت» و «ايستادگي» يگانه راه رهايي از ظلم و ستم غارتگران حقوق ملت‌هاي مظلوم است و به برکت اين روحيه امروز راهبردهاي استعماري و استکباري دشمنان برابر جبهه مقاومت يکي پس از ديگري با شکست مواجه مي‌شود.
عدم اعتماد به نهادهاي بين‌المللي که به طور معمول و در بزنگاه‌ها جانب زورگويان را گرفته و حق را پايمال مي‌کنند آموزه‌‌اي ارزشمند، مهم و درس‌آموز از دوران دفاع مقدس است که امروز آينه‌‌اي مجسم براي تصميمات پيش روي ما به شمار مي‌رود که به توانمندي و قدرت ملت ايران تکيه کرده و به دشمنان اعتماد نکنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره