logo

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

منبع
پارسينه
بروزرسانی
نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

پارسينه/متن پيش رو در پارسينه منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست
 
در ادامه رايزني‌هاي فشرده در وين، نشست سه‌جانبه‌اي با حضور روساي هيأت‌هاي ايران، روسيه و چين روز چهارشنبه در محل نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در پايتخت اتريش برگزار شد.

حاضران در نشست به بررسي و هماهنگي مواضع سه کشور در مذاکرات پرداخته و در خصوص برخي موضوعات حائز اهميت در زمينه رفع تحريم‌ها و مسائل هسته‌اي رايزني کردند.

در اين نشست، نمايندگان روسيه و چين ضمن يادآوري نقش فعال ايران در پيشرفت گفت‌وگوها، بار ديگر بر حمايت خود در رفع موثر تحريم‌ها عليه مردم ايران تأکيد کردند.

سه کشور همچنين تسريع پيشرفت در گفتگو‌ها را خواستار شدند.

گفتني است رايزني‌ها و ديدار‌ها بين هيأت‌هاي ايران و کشور‌هاي ۱+۴ همچنان در قالب کارگروه‌هاي سه‌گانه و نشست‌هاي دو و چندجانبه در سطوح مختلف ادامه دارد.

روز گذشته هم ديدار‌هايي بين سيد عباس عراقچي معاون وزير خارجه و رئيس هيأت مذاکره‌کننده ايران، «انريکه مورا» معاون دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا و روساي هيأت‌هاي سه کشور اروپايي برگزار شده بود.

دور جديد نشست کميسيون مشترک برجام ۱۳ فروردين ماه به صورت مجازي برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردين اين گفتگو‌ها به صورت حضوري و رو در رو دنبال شود و در نهايت هم اين نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحريم‌ها و هسته‌اي تشکيل و بررسي‌ها را انجام دهد. نتايج بررسي‌هاي اين دو کارگروه به نشست کميسيون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردين منعکس و اعلام شد که هيأت‌هاي براي تنفس و مشورت به پايتخت‌ها برمي‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردين دوباره در وين گردهم بيايند. اين نشست با يک روز تاخير به دليل ابتلاي يکي از اعضاي هيأت اتحاديه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردين برگزار و مقرر شد که نشست‌هاي کارشناسي به کار خود ادامه دهند.

نشست کميسيون مشترک برجام نيز روز شنبه ۲۸ فروردين ماه در وين برگزار شد و در اين چند روز رايزني‌ها در سطوح کارشناسي و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدي هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردين ماه در وين برگزار و هيأت‌هاي توافق کردند که دوباره گفتگو‌ها را از سر بگيرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم ارديبهشت ماه در گرندهتل وين برگزار شد و عصر شنبه يازدهم ارديبهشت ماه نيز روساي هيأت‌هاي ايران و ۱+۴ در جلسه‌اي دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جديد نشست روز جمعه ۱۷ ارديبهشت ماه برگزار شود که اين نشست نيز برگزار شد و از آن روز رايزني‌ها در وين در جريان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره