برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

پشت پرده تلاش‌ها برای ناامن کردن منطقه استراتژیک «جرف الصخر»

منبع
مشرق
بروزرسانی
پشت پرده تلاش‌ها برای ناامن کردن منطقه استراتژیک «جرف الصخر»

مشرق/متن پيش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

واشنگتن بر ميزان تلاش هايش براي ملتهب کردن منطقه بسيار مهم و حساس «جرف الصخر» در استان بابل افزوده چرا که خوب مي داند مسير ناامن کردن جنوب پايتخت عراق از اين نقطه عبور مي کند.

به گزارش مشرق، عناصر مخفي گروهک تروريستي داعش پس از ناکامي در محور سامراء در جنوب استان صلاح الدين، حملاتي را در شمال غرب استان بابل براي نفوذ به منطقه پر اهميت و راهبردي «جرف الصخر» عليه نيروهاي عراقي ترتيب دادند.

يک منبع ميداني که تحولات را در استان بابل به ويژه منطقه استراتژيک «جرف الصخر» از نزديک دنبال مي کند به جزئيات عمليات عناصر داعش اشاره و گفت: تروريست ها حملات را از حومه درياچه «الرزازه» در شرق استان الانبار و نزديکي استان کربلا انجام دادند.

اين منبع ميداني افزود: رزمندگان تيپ ۴۷ بسيج مردمي که مسئول تامين امنيت منطقه هستند به سرعت متوجه تحرکات تروريست هاي داعش شدند و براي ناکام گذاشتن عمليات نفوذ آنان به ميدان آمدند.

وي با بيان اين که نيروهاي بسيج مردمي با اقدام به موقع و مناسب تروريست ها را از منطقه فراري دادند، گفت: عناصر مخفي داعش در ماه هاي گذشته چندين مرتبه شانس خود را از طريق بيابان هاي شمال شرق الانبار و نزديکي مرزهاي استان کربلا براي نفوذ به منطقه جرف الصخر آزمايش کردند اما به نتيجه اي نرسيدند.

به گفته اين منبع ميداني، منطقه راهبردي «جرف الصخر» دروازه جنوبي پايتخت (بغداد) به شمار مي آيد و از محور شرقي به جاده «بغداد - حله - کربلا» متصل مي شود و همين مسئله اهميتش را چند برابر کرده است؛ اين منطقه از محور غربي و جنوب غربي به نقاط شرقي استان الانبار و اطراف درياچه «الرزازه» وصل مي شود.



براساس آخرين اخبار به دست آمده، تروريست هاي داعش با حمايت ائتلاف غربي - عبري - عربي در تلاش هستند با نفوذ تدريجي به منطقه راهبردي و شيعه نشين «جرف الصخر» راه را براي ناامن کردن جنوب پايتخت عراق باز کنند.

در حال حاضر، محورهاي شمال غرب، شمال و غرب استان بابل از جمله «جرف الصخر، اليوسفيه، البوعامر، لطيفيه، المحموديه و...» به عناصر مخفي داعش آلوده هستند و همين مسئله يک امتياز براي تروريست ها است که بتوانند حملات جديدي را براي نفوذ به بغداد انجام دهند.

از سويي ديگر، مناطق بياباني شمال شرقي استان الانبار (حومه درياچه الرزازه) هم در نزديکي استان بابل جزء نقاط آلوده محسوب مي شوند و عمليات نيروهاي عراقي در اين محورها براي شناسايي تروريست ها ادامه دارد و متوقف نشده است.



به گزارش مشرق، ائتلاف غربي - عبري - عربي به سرکردگي آمريکايي ها با حمايت آشکار از تروريست ها (به ويژه در حومه جرف الصخر) در تلاش است وضعيت را در مناطق مرکزي از جمله بغداد ملتهب کنند چرا که منافع آنان با ناامن شدن عراق تامين مي شود.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره